اخبار داغ

وزیر ارتباطات در جلسه شورای اداری شاهرود عنوان کرد:

بهره برداری از ۲۵ میلیارد تومان پروژه حوزه ارتباطات در استان سمنان/تلاش دولت توسعه کشور بر اساس عدالت است

بهره برداری از ۲۵ میلیارد تومان پروژه حوزه ارتباطات در استان سمنان/تلاش دولت توسعه کشور بر اساس عدالت است
وزیر ارتباطات بابیان اینکه ۲۵ میلیارد تومان پروژه مختلف درحوزه ارتباطات در سفر به استان سمنان افتتاح می شود، گفت: بهره برداری از سایت های ارائه دهنده خدمات 3G و 4G در شهرستان ها از جمله پروژه های قابل افتتاح در این سفر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرنگار نسل شاهوار، جلسه شورای اداری شهرستان شاهرود با حضور محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، استاندار سمنان و جمعی از مدیران استان و شهرستان در فرمانداری ویژه شهرستان شاهرود برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسل شاهوار، ,

بهره برداری از 25 میلیارد تومان پروژه حوزه ارتباطات در سفر به استان سمنان

, بهره برداری از 25 میلیارد تومان پروژه حوزه ارتباطات در سفر به استان سمنان, بهره برداری از 25 میلیارد تومان پروژه حوزه ارتباطات در سفر به استان سمنان,

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه شورای اداری شاهرود با بیان اینکه 25 میلیارد تومان پروژه مختلف در حوزه ارتباطات در سفر به استان سمنان افتتاح می شود گفت: بهره برداری از سایت های ارائه دهنده 3G  در سه شهرستان و سایت های ارائه دهنده خدمات 4Gدر یک شهرستان از جمله پروژه های قابل افتتاح در این سفر است.

, 3G , 4G,

وی اظهار کرد: امیدواریم تا شهریور ماه و پایان زمان چهار ساله دولت تمام شهرهای استان به نسل سوم تلفن همراه تجهیز شده و دو شهرستان دیگر نیز تحت پوشش خدمات نسل چهارم قرار بگیرند.

,

, ,

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه استان سمنان بعد از تهران رتبه دوم زیرساختی کشور را دارد افزود: شبکه انتقال استان و تقریبا چهار برابر شده و از 2/5 به 4/23 افزایش یافته،  پهنای باند استان از 8 گیگ به 50 گیگ رسیده و مشترکان اینترنت 5/5 برابر شده اند.

,

واعظی در خصوص توسعه زیرساخت در شاهرود بیان کرد: در شهرستان شاهرود نیز شبکه انتقال داده ها چهار برابر و  پهنای باند این شهرستان 5/3 برابر شده و تعداد مشترکان اینترنت 4 برابر شده اند.

,

وی با اشاره به پوشش اینترنت در همه روستاهای شهرستان شاهرود اعلام کرد: 108 روستای این شهرستان تحت پوشش اینترنت قرار دارد و تا پایان زمان چهار ساله دولت این روند ادامه داشته باشد.

,

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه ایران متعلق به همه ایرانیان است افزود: ابتدایی ترین کار دولت تلاش برای توسعه نقاط مختلف کشور بر اساس عدالت است و حتی باید به شهرهایی که در دولت های گذشته مورد بی مهری قرار گرفته یا نقاط دور افتاده و مناطق محروم توجه بیشتر کرد.

,

واعظی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید با تمام محدودیت های سه سال گذشته تمام تلاش خود را برای توسعه کشور به کار بسته است افزود: دولت در تلاش است تا آنجا که در توان است از بودجه عمرانی برای توسعه نقاط مختلف کشور استفاده کند و آنجا که بودجه عمرانی کفاف نمی دهد اعتماد سازی کرده و بخش خصوصی را برای توسعه پای کار بیاورد.

,

, ,

از صنعتی شدن شاهرود جلوگیری شد/ اقدامی برای توسعه کشاورزی شرق استان انجام نشده است

, از صنعتی شدن شاهرود جلوگیری شد/ اقدامی برای توسعه کشاورزی شرق استان انجام نشده است,

سید حسن حسینی شاهرودی نماینده مردم شهرستان های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به وضعیت مطلوب اقتصادی شهرستان شاهرود در 40 سال گذشته گفت: شهرستان شاهرود پر رونق ترین و پر جمیعت ترین شهر استان بوده است در حالی که طی این سال ها عقب مانده و توسعه و سرمایه گذاری بیشتر در غرب استان متمرکز بوده است.

,

وی با اشاره به رشد پایین جمعیتی در شرق استان بویژه شهرستان شاهرود اظهار کرد: اگر روند این سالها ادامه داشته باشد طی سی سال آینده جمعیت شاهرود از 230 هزار نفر به کمتر از 50 هزار نفر و جمعیت شهرستان میامی کمتر از 40 هزار نفر به کمتر از ده هزار نفر کاهش خواهد یافت و شاهرود به شهر متروکه ای مبدل خواهد شد.

,

نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی افزود: مسئولان سابق استان شعار قطب کشاورزی بودن شاهرود را دادند، گفتند شما صنعتی نیستید، از صنعتی شدن این شهرستان جلوگیری شد و سرمایه گزاری های حوزه صنعتی در مرکز استان انجام شد اما وقتی نگاه می کنیم می بینیم برای توسعه کشاورزی و ارتقای کیفی و کمی کشاورزی این منطقه هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

,

حسینی شاهرودی با تاکید بر اینکه تکمیل چرخه تولید محصولات کشاورزی تنها راه ارتقای کیفی کشاورزی در این شهرستان است بیان کرد: باید ایجاد صنایع تبدیلی کشاورزی در شهرستان شاهرود رونق بگیرد و کارخانه کنسانتره شاهرود یک نمونه و تنها یک زنجیره برای تکمیل چرخه محصولات کشاورزی است.

,

وی بر ایجاد صنایع تبدیلی کشاورزی در شرق استان و توجه جدی در بخش معادن و توسعه گردشگری شهرستان شاهرود تاکید کرد.

,

نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی گفت: بعد از گذشت 37 سال از پیروزی انقلاب اسلامی 50 روستای این شهرستان با تانکر آبرسانی می شود و حتی برخی روستاها جاده آسفالت و مسیر دسترسی مناسب ندارند که این موضوعات باعث دلسردی و ناامیدی مردم خواهد شد.

,

حسینی شاهرودی در بخش دیگری از صحبت های خود فرودگاه را یکی دیگر از زنجیره های چرخه توسعه شاهرود برشمرد و اظهار کرد: فرودگاه شاهرود با پول مردم شاهرود ساخته شد و نه تنها هیچ کدام از دولت ها ریالی برای ساخت و توسعه فرودگاه هزینه نکردند بلکه در برهه از زمان نیز با سنگ اندازی مانع انجام کار شدند که به لطف خدا در چند سال گذشته فرودگاه بهره برداری و پروازهای تهران برقرار شد و این در حالی است که فرودگاه سمنان در چند سال اخیر با 17 میلیارد تومان پول بیت المال و اعتبارات دولتی در حال احداث است.

,

وی با تاکید بر اینکه احداث فرودگاه در سمنان نباید باعث بی توجهی مسئولان به فرودگاه شاهرود شود افزود: مرز هوایی خط قرمز ما است و اگر قرار است مجوز مرز هوایی برای فرودگاهی در استان گرفته شود اولویت با فرودگاه شاهرود است زیرا اگر ابتدا سمنان مجوز مرز هوایی را بگیرد دیگر مجوز مرز هوایی به شاهرود داده نخواهد شد.

,

, ,

187 پروژه دهه فجر استان سمنان پروژه های روستایی است

, 187 پروژه دهه فجر استان سمنان پروژه های روستایی است,

محمدرضا خبار استاندار سمنان نیز در این جلسه با بیان اینکه دولت به رشد و توسعه متوازن معتقد است نه رشد کاریکاتوری گفت: دولت تمام تلاش خود را به کار بسته است تا این رشد در نقاط مختلف کشور به ویژه روستاها و مناطق محروم باشد.

,

وی با اشاره به افتتاح 485 پروژه در سطح استان سمنان ویژه ایام الله دهه مبارک فجر اظهار کرد: از این تعداد 187 پروژه مخصوص روستاهاست، زیرا معتقدیم روستاها مرکز جمعیتی هستند و اگر به آنها رسیدگی نشود شاهد مهاجرت روستاییان به شهرها و خالی از سکنه شدن روستاها خواهیم بود.

,

استاندار سمنان با اشاره به افتتاح 485 پروژه با اعتبار 727 میلیارد تومان در سطح استان سمنان و رشد 57 درصدی اعتبارات نسبت به سال گذشته بیان کرد: علی رغم فشارهای اقتصادی که بر دولت وارد شد هیچ گاه پروژه های عمرانی متوقف نشد و رشد سرمایه گزاری نشانگر ورود اعتبار بیشتر به استان است که بدون شک رشد و توسعه تمام استان را به همراه خواهد داشت.

,

خباز وی با اشاره به ظرفیت معادن در شرق استان سمنان تصریح کرد: خداوند متعال جدول مندلیف را در شرق استان پیاده کرده و معادن غنی در شرق استان وجود دارد.

,

وی با اشاره به سفر وزیر اقتصاد به استان سمنان گفت: در جلساتی که در طول این سفر با وزیر اقتصاد برگزار شد تصمیم بر شناسایی و فعال سازی 30 معدن در سطح استان شد که این معادن برای سرمایه گذاری به 30 بانک معرفی شده اند و از این میزان تعداد هفت معدن در شهرستان شاهرود قرار دارد.

,

استاندار سمنان با بیان اینکه هشت سال در صحنه های بین المللی غایب بودیم افزود: دولت از همان ابتدای کار تمام تلاش خود را برای اثبات حقانیت جمهوری اسلامی ایران در تمام صحنه های بین الملل به کار بست.

,

, ,

49 روستای شاهرود تحت پوشش اینترنت پرسرعت هستند

, 49 روستای شاهرود تحت پوشش اینترنت پرسرعت هستند,

سید محمد رضا هاشمی معاون استاندار سمنان و فرماندار شهرستان شاهرود نیز در این جلسه با بیان اینکه ضریب نفوذ تلفن ثابت در شهرستان شاهرود 45 درصد است گفت: 101 هزار و 702 مورد تلفن ثابت در شهرستان شاهرود است که نسبت به دو سال گذشته 10 درصد افزایش رشد یافته است.

,

وی ضریب نفوذ تلفن همراه در شهرستان شاهرود را 116 درصد اعلام کرد و افزود: تعداد اشتراک تلفن همراه در شهرستان شاهرود 288 هزار مورد است که 80 هزار مورد آن در دو سال گذشته و دولت یازدهم است و نسبت به گذشته 30 درصد رشد داشته است.

,

فرماندار شهرستان شاهرود ادامه داد: در حال حاضر 49 روستای شهرستان شاهرود تحت پوشش اینترنت پر سرعت هستند که از این تعداد 31 روستا در این دولت از اینترنت  پرسرعت برخوردار شد.

,

هاشمی با اشاره به پوشش صد درصدی تلفن همراه در تمامی جاده ها و ناوگان حمل و نقل ریلی اظهار کرد: برخی از مناطق نمونه گردشگری شاهرود از جمله جنگل ابر و آبشار مجن از پوشش تلفن همراه برخوردار نیستند که با توجه به ظرفیت گردشگری شاهرود امید است عنایت ویژه ای در خصوص حل این مشکل داشته باشید.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه