اخبار داغ

پشت پرده ارتباط دولت با اقلیتی خاص در حوزه‌ها/

کمک‌های مالی و سفرهای تفریحی؛ پیشکش دولت به حامیان خود در حوزه های علمیه

کمک‌های مالی و سفرهای تفریحی؛ پیشکش دولت به حامیان خود در حوزه های علمیه
زمزمه­‌های مختلفی از درخواست­‌های صریح یا تلویحی عناصر فعال برخی موسسات برای افزایش کمک­‌های مالی دولت به خویش در ازای خدمات ارائه شده از دیدارهایی که برخی نزدیکان رئیس‌جمهور و عناصر دولتی با آنها برگزار کرده­‌اند، به گوش می­‌رسد.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سال پیش در چنین روزهایی بود که یکی از اعضای مجلس خبرگان در همایش «بررسی شیوه‌های نفوذ دشمن در انقلاب اسلامی و راهکارهای مقابله با آن» در شهر مقدس قم از فعالیت قابل تأمل برخی موسسات حوزوی خبر داده و گفته بود که «دشمن پروژه نفوذ در ارکان تصمیم‌گیری به ویژه خبرگان، بزرگان و روحانیت را نشانه گرفته است. دشمن فکر می‌کند می‌تواند در میان فقیهان قمی که ساکت هستند، نفوذ داشته باشد. به همین علت موسسه تاسیس کرده و با برگزاری جلسات هفتگی و نشست‌های مختلف یارگیری می‌کند..

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دشمن پروژه نفوذ در ارکان تصمیم‌گیری به ویژه خبرگان، بزرگان و روحانیت را نشانه گرفته است. دشمن فکر می‌کند می‌تواند در میان فقیهان قمی که ساکت هستند، نفوذ داشته باشد. به همین علت موسسه تاسیس کرده و با برگزاری جلسات هفتگی و نشست‌های مختلف یارگیری می‌کند..,

هر چند که در همان ایام نیز یکی از خبرنگاران حامی دولت در کانال تلگرامی خود به کنجکاوی در خصوص این هشدار پرداخته و به نقل از یکی از اعضای موسسه امام خمینی قم مدعی شده بود که منظور آن عضو مجلس خبرگان از آن موسساتی که در قم جلسات هفتگی دارند و یارگیری می­‌کنند... موسساتی مثل فهیم، مفتاح کرامت و... است، اما کمی تأمل در تعاملات یک طیف خاص حوزوی با دولت یازدهم طی سال‌­های گذشته به خوبی ابعاد مختلف این موضوع را واکاوی و عیان خواهد ساخت.

, موسساتی مثل فهیم، مفتاح کرامت,

شاید به بیانی ساده، بتوان چنین گفت که در این پازل یک بازی برد-برد برای 2 طرف ماجرا یعنی دولت یازدهم و اقلیت حوزوی فعالی در موسسات و مراکز خاص طراحی و برنامه ­ریزی شده است؛ به نحوی که هر 2 طرف ماجرا از این فرصت نهایت بهره را در جهت نیل به اهداف خویش خواهند برد.

, شاید به بیانی ساده، بتوان چنین گفت که در این پازل یک بازی برد-برد برای 2 طرف ماجرا یعنی دولت یازدهم و اقلیت حوزوی فعالی در موسسات و مراکز خاص طراحی و برنامه ­ریزی شده است؛ به نحوی که هر 2 طرف ماجرا از این فرصت نهایت بهره را در جهت نیل به اهداف خویش خواهند برد.,

طرف اصلی این برنامه دولت یازدهم است که با مانور گسترده رسانه‌­ای بر انتقادات و گلایه­‌های مراجع عظام تقلید و علمای کشور از دولت قبل، سرکار آمده و تمام همت خویش را بر این اصل بنا نهاده که به هر شکل ممکن فضای حوزوی کشور به خصوص مراجع را نسبت به عملکرد خود راضی نگه دارد؛ بر همین اساس در دیدارهای مکرر، گزارش­‌های هدفمندی با تاکید بر دفاع دولت یازدهم از جمهوری اسلامی در عرصه بین­‌المللی و دور کردن خطر جنگ و حمله نظامی از کشور به مراجع ارائه شده تا از این طریق، تاییدات مراجع را جلب و منعکس کنند.

,

در مرحله بعد نیز نیاز به برخی تئوری­ ساز­ها و حمایت­ های نظری از برنامه­ های دولت در موضوعاتی نظیر «حقوق شهروندی»، «مذاکره و سیاست خارجی»، «حجاب و عفاف» و... احساس می­‌شد که این بخش، به کار ویژه موسسات مذکور طی 3 سال گذشته بدل شده است. موضوعی که به کرات نمونه­‌های آن را در رسانه­‌ها و نشریات همسوی دولت دیده­ ایم:

,

عموم این مطالب، یادداشت­‌ها و مقالات از سوی طیف خاصی از روحانیون حامی دولت تولید و منتشر شده است که از مدیران و فعالین موسسات خاص حوزوی مورد اشاره در ابتدای نوشته هستند.

,

در ازای این خدمات ارزنده و حمایت‌­های تئوریک، طبیعتاً باید مابه ازای دریافت کرد؛ هر چند که فراهم آمدن بستر مناسب برای توسعه و گسترش فعالیت این موسسات و افراد فعال در آنها طی حاکمیت دولت یازدهم می‌­تواند یکی از موهبات قابل توجه برای این افراد به شما آید، اما بعید است که این افراد از این فرصت مغتنم به همین سادگی عبور کرده و آن را نادیده بگیرند.

,

چه آنکه زمزمه­‌های مختلفی از درخواست­‌های صریح یا تلویحی عناصر فعال این موسسات برای افزایش کمک­‌های مالی دولت به خویش در ازای خدمات ارائه شده از دیدارهایی که برخی نزدیکان رئیس‌جمهور و عناصر دولتی با آنها برگزار کرده­‌اند، به گوش می­‌رسد.

,

در هر حال در آستانه انتخابات سال 96 و نیاز بیش از پیش دولت به القای همراهی و حمایت حوزویان از خویش در فضای جامعه و افکار عمومی، زمینه هرگونه تعاملات دوطرفه را فراهم­ تر از قبل خواهد ساخت.

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه