اخبار داغ

عباس حیدر زاده:

تلاش مأموران ساواک برای دستگیری محلوجی به خاطر سردادن اشعار انقلابی

تلاش مأموران ساواک برای دستگیری محلوجی به خاطر سردادن اشعار انقلابی
رئیس هیأت مدیره کانون مداحان استان قم به محمدحسین مؤمن تعریف گفت: روزهای نزدیک انقلاب دسته سینه‌زنی در مسجد امام حسن عسکری(ع) در حرکت بود که حسین محلوجی در میان نوحه‌های خود نام امام خمینی(ره) را بر زبان آورد، بلافاصله بعد از آن مأموران شاه به مسجد هجوم آوردند اما خوشبختانه قبل از رسیدن مأموران، محلوجی فرار کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عباس حیدرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار  پایگاه خبری ایران روشن با اشاره به خصوصیات اخلاقی برجسته مداح اهل‌بیت مرحوم حسین محلوجی ابراز کرد: تواضع و خوش برخوردی مرحوم حسین محلوجی در برخورد با اطرافیان و سایر مردم مثال زدنی بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایران روشن,

وی افزود: هیچ کسی را نمی‌یابید که از مرحوم محلوجی در زمان حیات ایشان رنجیده خاطر شده باشد.

,

رئیس هیأت مدیره کانون مداحان استان قم با بیان اینکه مرحوم حسین محلوجی ارتباطی صمیمانه‌ای با نوجوانان و جوانان برقرار می‌کرد افزود: اهمیت ویژه‌ای که مرحوم محلوجی برای نوجوانان و جوانان قائل می‌شد به این دلیل بود که ایشان می‌خواستند آینده‌سازان ایران که همین نوجوانان و جوانان هستند بیشتر جذب دستگاه اسلام و امام حسین(ع) بشوند.

,

حیدرزاده عنوان کرد: مرحوم حسین محلوجی در خط دهی به  مردم در جریان انقلاب در قم نقش مؤثری داشت، فعالیت‌های وی به این صورت بود که ضمن حضور در تجمعات و تظاهرات مردمی علیه رژیم ستم‌شاهی، شعار و شعرهای انقلابی می‌سرود و می‌خواند که این اقدام در آن برهه زمانی نفوذ قابل توجهی بر ذهنیت و فعالیت انقلابی مردم قم می‌گذاشت.

,

وی ادامه داد: فعالیت‌های انقلابی مرحوم محلوجی تنها به زمان پیروزی انقلاب ختم نمی‌‍شود، ایشان حتی پس از پیروی انقلاب نیز در مناسبت‌های انقلابی مانند 12 فروردین، 19 دی و ... سروده‌های خود را با نوای خود برای مردم می‌خواند.

,

رئیس هیأت مدیره کانون مداحان استان قم مطرح کرد: به جز سال گذشته که مرحوم محلوجی از نظر جسمانی حال مساعدی نداشتند و نمی‌توانستد برنامه اجرا کنند، در سال‌های گذشته حدود 4 هزار نفر در مراسم نوحه سرایی ایشان شرکت می‌کردند.

,

حیدرزاده با بیان اینکه مرحوم حسین محلوجی ارادت ویژه‌ای به مراسمات اهل‌بیت(ع) به ویژه امام حسین(ع) داشت گفت: مرحوم محلوجی در هر مراسمی که برای اهل‌بیت(ع) بود دعوت می‌شد حتما حضور می‌یافت چه به او پول می‌دادند و چه نمی‌دادند، دریافت یا عدم دریافت پول از مجالس برایش فرقی نداشت چرا که ایشان فقط برای خدمت به اهل‌بیت(ع) و زنده نگه داشتن یاد آنان در مراسمات آنان شرکت می‌کرد.

,

وی کمک به مستضعفان را از دیگر صفات برجسته اخلاقی مرحوم حسین محلوجی برشمرد و عنوان کرد: اگر در کار مداحی مجالس اهل‌بیت(ع) پولی به این مداح خالص اهل‌بیت(ع)، مرحوم حسین محلوجی می‌رسید او پول به دست آمده را به فقرا می‌بخشید؛ همیشه به دنبال کمک به مستضعفان و نیازمندان بود.

,

رئیس هیأت مدیره کانون مداحان استان قم افزود: مرحوم محلوجی در یکی از محله‌های قدیمی قم با امکاناتی ساده زندگی بسیار ساده‌ای داشت و تجمل‌گرایی در هر کاری حتی امور کوچک در نظر وی بسیار ناپسند بود.

,

 

,

/انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه