اخبار داغ

گزارش کار استاندار اردبیل به مردم؛

از وعده اجرای بندر خشک تا تثبیت 3200 شغل در اردبیل

از وعده اجرای بندر خشک تا تثبیت 3200 شغل در اردبیل
استاندار اردبیل، گزارشی از اقدامات انجام گرفته در این چند سال و نیز برنامه‌های آینده در استان را برای مردم ارائه کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سبلان‌ما، مجید خدابخش، استاندار اردبیل در تشریح خدمات دولت تدبیر و امید در این استان، با بیان اینکه کانال‌هاى آبرسانى به 12 هزار و 500 هکتار از اراضى دیم در شمال استان مهم‌ترین پروژه‌ای بود که در ایام دهه فجر افتتاح شد، اظهار کرد: این پروژه از محل اعتبارات صندوق توسعه ملى و ره‌آورد سفر رئیس جمهور به استان اردبیل بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

وی گفت: وزارت جهادکشاورزى هم در حال اجراى سیستم هاى آبیارى نوین در داخل مزارع است و به زودى شاهد افزایش بیش از یک میلیون تن محصولات کشاورزى استان خواهیم بود.

,

خدابخش با بیان اینکه در ایام الله دهه مبارک فجر، 416 طرح عمرانى و اقتصادى با 808 میلیارد تومان هزینه بخش‌هاى دولتى و خصوصى به بهره بردارى رسید، افزود: در راستاى سیاست هاى اقتصاد مقاومتى ابلاغى مقام معظم رهبرى،نسبت به توسعه زیرساخت ها و بسترهاى سرمایه گذارى اقدام و با احیاى 264 واحد راکد و نیمه راکد با 218میلیارد تومان تسهیلات بیش از 3200نفر شغل را تثبیت کردیم.

,

استاندار اردبیل، تصریح کرد: براى راه آهن اردبیل علاوه بر اینکه با همت نمایندگان استان اردبیل 100میلیارد تومان اعتبار در بودجه اختصاص یافته است از محل ماده 56 و اسناد خزانه هم تامین مالى شده و پیمانکارى بزرگ آماده اجراى آن شده است.

,

وی با بیان اینکه، در راستاى سیاست صادرات محصولات مازاد کشاورزى استان اردبیل به بازار بزرگ روسیه و بسیارى از کشورهاى اتحاد جماهیر شوروى سابق،احداث بندر خشک اصلاندوز در 200هکتار و اتصال ریلى به جمهورى آذربایجان در دست اقدام است، افزود: عملیاتى شدن بندر خشک در دیدار رسمى بنده با رئیس جمهور آذربایجان مذاکره و توافق شد و به زودى و با امضاى وزیر کشور در هئیت دولت مطرح خواهد شد.

,

استاندار اردبیل، تصریح کرد: علاوه بر تمهیدات ویژه براى صادرات سیب زمینى مازاد استان به کشورهاى خارجى، به صنایع تبدیلى و تکمیلى توجه جدى شده و فقط یک کارخانه فرنچ فرایز قادر به فرآورى 100هزار تن سیب زمینى خواهد بود.

,

وی اظهار کرد: پارک علم و فن‌آورى استان اردبیل ایجاد و در حال خدمات رسانى به طرح هاى دانش بنیان است و با تلاش نمایندگان مردم اردبیل در مجلس از امسال داراى ردیف بودجه مستقل شده و 1میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار براى سال 96 در نظر گرفته شده است.

,

استاندار اردبیل، گردشگرى را از اساسى‌ترین محورهاى توسعه این استان عنوان کرد و گفت: در راستاى شکوفایى بیشتر این ظرفیت، از سیاست جدید گردشگرى ورزشى استفاده می کنیم که  براى استانداردسازى سالن هاى ورزشى استان بیش از 1میلیارد تومان هزینه شده و براى میزبانى مسابقات جام جهانى فوتسال اعلام آمادگى کرده ایم.

,

وی افزود: مسابقات بین المللى شطرنج امسال در سرعین برگزار شد و مسابقات والیبال زیر 23 سال آسیا از 18 اردیبهشت سال آتى در اردبیل برگزار خواهد شد.

,

خدابخش در گفتگوی تلویزیونی ویژه شبکه سبلان اردبیل، نیز گفت: افتتاح پروژه‌هاى متعدد گازرسانى و بهره مندى 111 روستاى استان از نعمت گاز طبیعى با 160میلیارد تومان از مهم ترین طرح هایی بود که در ایام دهه فجر مورد بهره بردارى قرار گرفت.

,

انتهای پیام/

,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه