اخبار داغ

یک متخصص طب سنتی تشریح کرد :

خواص گوشت گوسفند و گاو از منظر طب سنتی/ « یبوست » ام الامراض است

خواص گوشت گوسفند و گاو از منظر طب سنتی/ « یبوست » ام الامراض است
محقق طب سنتی در کردستان گفت: یبوست از دیدگاه طب سنتی «ام الامراض» یا «مادر بیماری‌ها» اسو برای پیشگیری از آن نوشیدن زیاد مایعات قبل از صبحانه توصیه می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آفتاب دل، دکتر امید معینی محقق طب سنتی در کردستان صبح امروز در همایش تحکیم بنیان خانواده که در سنندج برگزار شد اظهار کرد: طب سنتی اولین عامل برای سرطان را عامل وراثتی عنوان می‌کند که فرد سوءمزاج ارثی داشته باشد زیرا غلبه سودا در برخی بچه‌ها از کودکی وجود دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آفتاب دل،,

 

,


وی دومین مورد را خوردنی‌ها و آشامیدنی‌ها دانست و تصریح کرد: در گذشته معتقد بودند که برخی از مواد باعث ایجاد سودای سوخته در بدن شده مانند قسمت سوخته غذا، سوخته نان، ته دیگ سوخته،‌غذاهایی که به شدت طبیعت کبد را گرم می‌کند مانند خردل و استفاده از ادویجات تند و گرم که طبیعت کبد را بسیار گرم کرده و باعث ایجاد خلط بد و سودای سوخته می‌کند.

,
,

 

,


این محقق طب سنتی به مصرف بی‌رویه مردم از فست فودها، سس مایونز، سس قرمز، ادویجات تند مانند فلفل تند هندی و پاپریکا اشاره کرد و گفت: امروز استفاده از این مواد که در میان مردم رواج پیدا کرده است به طوری که مردم فقط به خوشمزگی اهمیت می‌دهند در حالی که این مواد باعث ایجاد سودای سوخته شده و زمینه برای ابتلا به سرطان، دیابت،‌ فشار خون بالا و ده‌ها بیماری دیگر را موجب می‌شود.

,
,

 

,


وی بر این عقیده است که گوشت گوسفند سریع الهضم است و ارزش غذایی زیادی دارد اما گوشت گاو غلیظ و دیرهضم است و تولید خون غلیظ و سوداوی می‌کند و  مداومت به مصرف آن موجب بیماری‌های سوداوی می‌شود  و لازم است حتما بعد از مصرف آن یک قاشق عسل مصرف نمایید.

,
,

 

,


معینی افزود: یبوست از دیدگاه طب سنتی «ام الامراض» یا «مادر بیماری‌ها» است و بسیاری از بیماری‌های روانی، کج‌خلقی‌ها، عصبانیت‌ها و... نیز ریشه در یبوست دارند، بنابراین برای داشتن زندگی سالم، لازم است حتماً به درمان و پیشگیری از این بیماری بپردازیم.

,
,

 

,


وی گفت: نوشیدن مایعات به‌اندازه کافی نیز می‌تواند به رفع یبوست کمک کند به طوری که هر روز قبل از صبحانه و وعده های غذایی 1 و نیم تا 2 لیوان آب مصرف کنید.

,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه