اخبار داغ

گفتگو با خادم افتخاری حرم حضرت معصومه (س)؛

تعبیر دلنشین آیت الله خزعلی از تربیت امام خمینی (ره) در دامن حضرت معصومه (س) / هرچه در زندگی دارم از لطف و برکات حضرت معصومه (س) است

تعبیر دلنشین آیت الله خزعلی از تربیت امام خمینی (ره) در دامن حضرت معصومه (س) / هرچه در زندگی دارم از لطف و برکات حضرت معصومه (س) است
زمانی که از کرمان به قم مهاجرت کردیم، دست خالی بودیم. امروز هرچه از مسکن، امکانات زندگی و به ویژه آبرویی که داریم هیچ یک مربوط به من نیست بلکه تمام آن از کرامت و لطف بی بی است که امیدواریم این لطف تا پایان زندگی این دنیا و آخرت به برکت وجود اهل بیت ادامه داشته باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ناب نیوز؛ بارگاه ملکوتی حضرت معصومه (س) در مرکز شهر مقدس قم با جلال و جبروت قرار گرفته و خورشید تابان این خطه است؛ حرم این بانوی بزرگوار هرروزه زیارتگاه عاشقان شیفته اهل بیت است که از کشورهای اسلامی به پابوس خواهر بزرگوار امام هشتم (ع) می آیند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ناب نیوز؛ ,

حرم حضرت معصومه

, حرم حضرت معصومه, حرم حضرت معصومه,

خادمان این بارگاه مطهر که افتخار خدمت به زوار حضرت معصومه (س) را کسب کرده اند، سرمایه ای معنوی به دست آورده اند و حس وحال نابی دارند که باید به این افتخار آنها غبطه خورد.

,

حجت الاسلام والمسلمین مغفوری از خدام بارگاه مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) هستند که در گفتگویی باایشان از حس و حال پوشیدن لباس خادمی جویا شدیم؛

,

ناب نیوز: به عنوان اولین سوال لطفا خود را معرفی کرده و بفرمایید که چند سال است که افتخار خادم حرم حضرت معصومه بودن را دارید؟

,

من محمدحسین مغفوری متولد 1334 هستم که از زمستان سال 73 افتخار خادمی افتخاری حرم حضرت معصومه (س) را پیدا کردم و نزدیک به 22 سال است که توفیق خاک پا روبی زوار حضرت را دارم.

,

ناب نیوز: شما با شهید مغفوری در کرمان چه نسبتی دارید؟

,

ایشان پسرعموی من هستند.

,

شرایط لازم برای خدام حرم حضرت معصومه (س)

,

ناب نیوز: چه شرایطی برای خادم بودن حضرت لازم است؟

,

حداقل مدرک لازم برای این امر داشتن مدرک فوق دیپلم، تآهل و سن بالای 23 تا 40 است.

,

خادم حرم

, خادم حرم, خادم حرم,

ناب نیوز: اهم فعالیت هایی که خدام حضرت معصومه (س) در حرم مطهر انجام می دهند،  شامل چه اموری می شود؟

,

خادمین افتخاری اینجا در بخش های مختلف فعالیت دارند؛ به طور مثال دوستانی که در بخش خدمت به سالمندان هستند، مسئولیت حمل سالمندان توسط ویلچر را برعهده دارند؛ برخی دیگر مسئولیت انجام اموربهداشتی و نظافت اماکن را برعهده دارند؛ بعضی از خدام به عنوان دربان جلوی درب ها مستقرند و کنترل، بازرسی و راهنمایی زوار را انجام می دهند. عده ای دیگر هم مثل ما به صورت گشت در قسمت های مختلف حرم، راهنمایی، هدایت و ارشاد زائرین و همچنین امر به معروف و نهی از منکر را بر عهده دارند.

,

تعبیر دلنشین آیت الله خزعلی از تربیت امام خمینی (ره) در دامن حضرت معصومه (س)

,

ناب نیوز: از کرامات حضرت معصومه کدام یک در ذهن شما ماندگارتر است؟

,

در طول 22 سالی که اینجا بودم شاهد نقل ها وشواهد متعددی از کرامات حضرت معصومه (س) بودم که از جمله آنها تربیت شدن امام روح الله، امام خمینی (ره)، است؛ یادم است جناب قرائتی در یک سخنرانی فرمودند درسال 42 وقتی امام خمینی از زندان آزاد شده و به قم برگشتند، عده ای از طلاب در مدرسه فیضیه به ویژه کرمانی ها مجلسی به پاس بازگشت امام به قم برگزار کردند که در آن جلسه آیت الله خزعلی تمثیل زیبایی آوردند؛ ایشان آیاتی قرائت کردند که جناب روح الامین به صورت انسان برحضرت مریم ظاهر شد و ایشان را به حضرت عیسی بشارت داد؛ آیت الله خزعلی برداشت شیرین و منحصر به فردی نسبت به این آیات داشتند که شاید در عالم معنا حضرت مریم اهل بیت یعنی حضرت معصومه (س) از جناب عبدالکریم حائری، موسس حوزه، سوال کرده باشد چرا به قم آمدی و می خواهی چه کنی؟ در همان عالم جناب عبدالکریم حائری به حضرت فرمودند بی بی جان من مامورم شمارا بشارت دهم که در دامان شما روح اللهی تربیت می شود که همان امام خمینی است.

,

در بحث دیگر کرامت و شفا یافتن بیماران نیز تمثیل های مفصلی وجود دارد که باید به کتابات متعدد و مستند مراجعه کرد.

,

غذای تبرکی، افطاری های ویژه و تدارک مجلس عقد از امکانات حرم برای زوار است

,

ناب نیوز: چه امکانات خاصی از طرف حرم برای زائران حضرت معصومه (س) درنظر گرفته شده است؟

,

حرم بی بی زائرسرا ندارد اما خدماتی از قبیل پذیرایی، شام، ناهار و افطاری در ماه مبارک رمضان به زائران ارائه می شود؛ در ایام ماه مبارک رمضان افطار دسته جمعی داریم و در سایر روزها افراد معتمدی هستند که فیش های ناهار و شام را بین زوار در ورودی های شهر و ترمینال ها و راه آهن توزیع می کنند که زائرین می توانند از غذای تبرکی حضرت فاطمه معصومه (س) استفاده کنند.

,

اتاق عقد

, اتاق عقد, اتاق عقد,

همچنین واحدهای مشاوره متفاوتی وجود دارد که متخصصین مجرب و مشاوران مذهبی به خانواده ها مشاوره می دهند. همچنین برای جوانانی که تمایل دارند مراسم آغاز زندگی خود مشترک خود را در حرم داشته باشند، در جایگاه ویژه سفره عقدی تدارک دیده شده که مجلس عقد آنها برگزار می شود.

,

هرچه در زندگی دارم از لطف و برکات حضرت معصومه (س) است

,

ناب نیوز: از وقتی که افتخار خادمی حرم فاطمه معصومه (س) را پیدا کردید، چه آثار و برکاتی در زندگی خود احساس کرده اید؟

,

زمانی که از کرمان به قم مهاجرت کردیم، دست خالی بودیم. امروز هرچه از مسکن، امکانات زندگی و به ویژه آبرویی که داریم هیچ یک مربوط به من نیست بلکه تمام آن از کرامت و لطف بی بی است که امیدواریم این لطف تا پایان زندگی این دنیا و آخرت به برکت وجود اهل بیت ادامه داشته باشد.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه