اخبار داغ

قابل توجه مسئولین استان کرمان؛

زلزله بی مهری ها گلباف را لرزاند

زلزله بی مهری ها گلباف را لرزاند
گلباف بخشی از توابع شهرستان کرمان است که تنها با فاصله 110 کیلومتری از مرکز استان، از بسیاری از امکانات شهری محروم بوده و دچار مشکلات عدیده ای است که بسیاری از مسئولین از آن بی اطلاع هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  بوتیا نیوز  گلباف بخشی از توابع شهرستان کرمان است که تنها با فاصله 110 کیلومتری از مرکز استان، از بسیاری از امکانات شهری محروم بوده و دچار مشکلات عدیده ای است که بسیاری از مسئولین از آن بی اطلاع هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بوتیا نیوز ,

گلباف را همه به شهر گل و بلبل می شناسند؛ شهری که با جمعیت بالغ بر 16 هزار نفر دارای طبیعتی بکر و چهار فصل است که در نوع خود بی نظیر می باشد ولی متاسفانه به دلیل نبود امکانات مناسب روز به روز از جمعیت این شهر کاسته شده و مردم برای مهاجرت به مرکز استان علاقه بیشتری پیدا می کنند.

,

شهر گلباف که تا قبل از زلزله سال 60 یکی از مراکز پر رونق تجاری استان کرمان محسوب می شد، متاسفانه با زلزله ویرانگر سال 60، کاملا ویران شد ولی با مجاهدت و تلاش خود مردم این دیار جانی دوباره گرفت و اما متاسفانه از آن سال تا امروز هم چنان رنگ و بوی  بی مهری بر در و دیوار این شهر باقی مانده است، شهری که با وجود ظرفیت های زراعی، معدنی و گردشگری بسیار هم چنان ناشناخته مانده و حتی مسئولین هم اطلاع دقیقی از این ظرفیت ها ندارند.

,

جالب اینجاست که برخی مسئولین به جای اختصاص دادن امکانات بیشتر به این شهر، با بی توجهی شاهد از بین رفتن امکانات موجود در شهر می باشند،جدیدترین مورد آن هم، تعطیلی تنها شعبه یکی از بانک های کشور در  این شهر در سایه سکوت مسئولین است.

,

این بانک که در سال 92 به یک باجه تبدیل شده بود روز گذشته بدون اطلاع قبلی تعطیل شد و مردم تنها از طریق یک پارچه نوشته نصب شده بر سر در شعبه از این مسئله اطلاع پیدا کردند و حال اینکه بر روی آن نوشته بود مشتریان بانک از این به بعد برای انجام کارهای بانکی خود به شعبه سرباز کرمان مراجعه نمایند ، حال شما قضاوت کنید گلباف کجا و کرمان کجا؟

,

این بانک که تا چند سال گذشته به عنوان یکی از بانک های دولتی فعالیت می کرد بعد از بروز مشکلاتی، به یک بانک خصوصی تبدیل شد که به گفته یکی از مسئولین بانک که نمی خواست نامش برده شود، بعد از تغییر کاربری از دولتی به خصوصی به دلایلی بسیاری از شعبه ها باید تعدیل شود و شعبه شهر گلباف شاید از اولین قربانیان این مسئله باشد.

,

این در حالی است که موج مهاجرت از شهر گلباف به شهرهای دیگر استان بعد از زلزله ویرانگر سال 60 تا به حال همچنان ادامه دارد و مسئولین به جای اینکه با اختصاص امکانات بیشتر؛ فضای شادابی و نشاط  را در شهر افزایش دهند و این گونه مردمی هم که به شهر های اطراف مهاجرت کردند را به زادگاه خود بازگردانند با عدم توجه و سکوت به این مسئله دامن می زنند.

,

تعطیلی شعبه بدون اطلاع قبلی بی احترامی به مردم گلباف است

, تعطیلی شعبه بدون اطلاع قبلی بی احترامی به مردم گلباف است, تعطیلی شعبه بدون اطلاع قبلی بی احترامی به مردم گلباف است,

مهدی بهزادی عضو شورای شهر  گلباف در گفت و گو با خبرنگار " بوتیا نیوز " گفت: علیرغم تلاش مسئولین محلی برای بازگرداندن رونق به این شهر متاسفانه برخی ما را مورد بی مهری قرار داده و پشت ما را خالی می کنند.

, بوتیا نیوز, بوتیا نیوز,

عضو شورای شهر گلباف افزود: این شعبه به دلیل کم کاری خودشان در سال های گذشته نتوانسته است استقبال مردم را به خود جذب کند و این دیگر تقصیر مردم نیست کما اینکه در حال حاضر بالای 800 نفر در این شعبه حساب دارند.

,

بهزادی تصریح کرد: متاسفانه آن ها بدون هیچ اطلاع قبلی، روز گذشته  بانک را باز نکردند و حداقل از قبل اطلاع رسانی می کردند تا مردم حساب های خود را به شعبه دیگری منتقل می کردند و این بی احترامی به مردم شهر است.

,

قابل توجه مسئولینی که نگران حاشیه نشینی کلان شهر ها هستند

, قابل توجه مسئولینی که نگران حاشیه نشینی کلان شهر ها هستند , قابل توجه مسئولینی که نگران حاشیه نشینی کلان شهر ها هستند,

از سوی دیگر برخی می‌گویند که بحث امکانات و نبود زیرساخت ها از دلایل عمده‌ای است که سبب می‌شود، مردم از شهرهای کوچک به کلان شهرها مهاجرت می‌کنند، بنابراین اگر امکانات براساس عدالت توزیع شود، به طور حتم ارتقای شهرهای کوچک و بخش ها را خواهیم داشت و اگر منبع درآمد برای اهالی فراهم باشد، به طور حتم مردم برای مهاجرت رغبتی نخواهند داشت و حتی انگیزه برگشت به موطن نیز در مهاجران ایجاد می‌شود.
آن وقت می گوییم که چرا حاشیه نشینی ایجاد می شود ؟مسئولان باید به بخش ها و شهرهای کوچک توجه ویژه‌ای داشته باشند و برنامه‌ها و طرح‌های زیربنایی توسعه پایدار را در این مناطق رقم بزنند تا مهاجرت معکوس از سوی کلان شهرها به شهرهای کوچک و روستاها صورت پذیرد.

,
,


بالاخره اینکه این بار این معضل در یکی از بخش های استان اتفاق افتاده است ، شاید بگویید که انتقال یکی از شعبات بانک به مرکز استان زیاد اهمیتی ندارد و  در اقتصاد آن منطقه چندان تاثیری نمی گذارد، البته باید گفت اگر به هرکدام از این مسائل بی توجه باشیم احتمال این است که به مسائل و معضلات بزرگتری در این مسیر برخورد نماییم که فرصت جبرانش دیگر برایمان پیش نیاید.
در این رابطه خبرنگار ما با رئیس شعب مرکزی این بانک در استان کرمان تماس گرفت تا از علت انتقال شعبه گلباف به کرمان آگاهی یابد ولی متاسفانه وی حاضر به مصاحبه نشد.حال شما مسئولین استانی که می گویید مطالبه گر باشید قضاوت نمایید.

,
,
,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه