اخبار داغ

پرداخت یارانه به ثروتمند عادلانه نیست/دولت با ترزیق یارانه ثروتمندان به جامعه ضعیف منجر به کاهش آسیب‌ها شود

پرداخت یارانه به ثروتمند عادلانه نیست/دولت با ترزیق یارانه ثروتمندان به جامعه ضعیف منجر به کاهش آسیب‌ها شود
یک کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه دولت باید حذف یارانه به ثروتمندان را در دستور کار قرار دهد تا عدالت برقرار شود، گفت: بسیاری از آسیب‌ها در سطح جامعه مربوط به همین شرایط اقتصادی است که باید با تزریق یارانه ثروتمندان به گروه دهک پائین از این آسیب‌ها کاسته شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا مهدی فردوسی، در گفت‌وگو با خبرنگار آوای سیدجمال؛ با اشاره به شرایط اقتصادی نامناسب مردم به‌خصوص قشر ضعیف جامعه، اظهار کرد: با حذف یارانه ثروتمندان برابری و نابرابری مشخص می‌شود و اگر یارانه این قشر  از جامعه حذف شده و به خانواده ضعیف داده شود، قطعاً موجب توزیع پرداخت عادلانه درآمد به جامعه خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, , آوای سیدجمال,

وی با بیان اینکه در اﻗﺘﺼﺎد ﺑﺮای اندازه‌گیری ﻣﻴﺰان ﭘﺮاﻛﻨﺪگی ﻳﺎ ﻧﺎﺑﺮاﺑﺮی درآﻣﺪ از شاخص‌های مختلفی نظیر ضریب جینی استفاده می‌شود، گفت: ضریب جینی ایران عددی بین 40 الی 42 صدم است که هرچه این ضریب کاهش پیدا کند، توزیع درامد در آن جامعه عادلانه ترست.

,

این کارشناس مسائل اقتصادی گفت: با حذف یارانه ثروتمندان دیگر یارانه‌ای به دست آن‌ها نمی‌رسد و اگرچه مبلغ اندکی است اما اگر به‌صورت حذف گسترده باشد و به یارانه دهک فقیر جامعه اضافه شود، می‌تواند ضریب جینی را افزایش داده و عدالت در جامعه برقرار شود.

,

وی خاطرنشان کرد: اگرچه ممکن است که گروهی با دریافت یارانه نفعشان به همه مردم چه فقیر و چه غنی برسد، اما پرداخت یارانه مستقیم به گروه هدف یعنی گروه ضعیف جامعه رضایتمندی بیشتری را خواهد داشت چراکه آنان می‌تواند سبد غذایی را که خود می‌خواهند تهیه کند.

,

فردوسی تأکید کرد: انتظار می‌رود که دولت بهبود ضریب جینی را در دستور کار قرار دهد.

,

وی بابیان اینکه وقتی از جامعه دهک پائین سؤال شود که آیا یارانه به‌صورت مستقیم واریز شود یا به اقلامی چون نان پرداخت شود که قیمت‌ها کاهش پیدا کند، قطعاً 90 درصد از این جامعه درخواست واریز مستقیم خواهند داشت.

,

این کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه بنده به‌عنوان یک کارشناس مسائل اقتصادی موافق پرداخت یارانه به جامعه دهک پائین هستم، گفت: هرچند مبلغ یارانه واریزی بسیار کم است اما می‌توان با حذف یارانه ثروتمندان، آن را به این جامعه ضعیف اضافه کرد تا عدالت برقرار باشد.

,

وی با بیان اینکه بر اساس جمعیت دولت حدود 3 هزار میلیارد تومان در ماه یارانه پرداخت می‌کند، افزود: اندازه اقتصاد ایران بزرگ است و مخارج آن بالاست و اگر هم یارانه جامعه ثروتمند حذف شود، از محل آن نمی‌توان کار بزرگ اساسی صورت گیرد چراکه قابل قیاس با درامد نفت ایران نیست و تنها راه این است که بهره‌وری در اقتصاد ایران انجام شود.

,

فردوسی گفت: بنده به دولت پیشنهاد می‌دهم که با حذف یارانه قشر ثروتمند برای رضایتمندی مردم آن را به دهک پائین جامعه تزریق کنند تا حداقل از آسیب‌های مختلف جامعه کاسته شود چرا بسیاری از مشکلات اجتماعی به همین دلیل است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه