اخبار داغ

تراژدی مرگ یک رویا!

والنتاین زایش فرزند شوم هوس

والنتاین زایش فرزند شوم هوس
والنتاین تراژدی مرگ یک رویاست! رویایی به نام عشق و زایش فرزندی شوم به نام هوس. والنتاین و عشق سیال آن با ایده تجمل گرایی و مصرف گرایی شورشی است پنهان علیه انقلاب و آرمان پایدار آن. شورش فرزندانی ملول بر کوشش پدران و مادرانی رنجور.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  آناخبر، حال و هوای این روزهای بهمن غریب است. ظاهرش مالامال ازنمادها و پرچم هایی است، که انقلاب ۵۷ را در ذهن تدعی می کند؛ اما زیر پوستش خبرهای دیگریست. اتفاقاتی در حال رخ دادن است که از جنس همان انقلاب نیست. گویی عده ای فارغ از آن شور انقلابی شوری دیگر در سر دارند. حاشیه نشینان اجتماعی که از «در حاشیه بودن خود» خم به برو نمی آورند و شاید هم این موضوع را جز اولویت های خود نمی دانند و سرشان گرم کار خودشان است. نسلی که انقلاب را با همان پرچم ها، نمادها و تیزرهای تبلیغاتی صداوسیما می شناسند؛ جوانانی که نه انقلاب را لمس کردند و نه طعم شیرین عشقش را چسیدهاند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناخبر,

عاشقانی که شیرینی روزگار برایشان خلاصه می شود در یک رابطه؛ رابطه هایی اکثرأ سیال! مقصودم جوانایی است که این روزها خود را نه برای راهپیمایی و شعار و سرود ۲۲ بهمن، بلکه برای جشن و سرورهای دو نفره چند روز بعد از آن مهیا می کنند. اینان جهانشان جور دیگری ست، اطلس نگاهشان افقی متفاوت تر از افق انقلاب را ترسیم می کند. گسیخته اند از آن آرمانها و ارزشها. مقصود من نه ستایش است و نه نکوهش هدف توصیف است و ترسیم هرآنچه که در حال رخ دادن است.

,

ترسیم روابطی سیال، از انسان هایی تنها، که اظطراب تنهایی آنان وارد چنین روابطی می کند. روابطی که هدفشان چیز دیگریست، جنسشان با جنس انقلاب فرسنگ ها در فاصله است. روی سخنم با والنتاین و والنتاینی هاست. چرا که والنتاین نماد گذران روزگار برای این مردمان است. مردان و زنانی که از داشتن پیوندهای ثابت و پایدار بی بهره اند و چنان از تاریکی تنهایی در هراسند که مایلند درهمنشینی چند روزه، چندماهه و بعضا چند ساله شریک شوند. مانند شریک شدن در بازار بورس که اگر فردا روزی سهامی بهتر از آنچه هست را بیابند عشق پیشین را فسخ و به سراغ عشقی جدید روند.
در دنیایی که عدد و رقم بر ان حاکم است و اعداد و ارقام کمیت و کیفیت آن را به نمایش می گذارند جای تعجب نسیت که عشق هم با همان اعداد و ارقام سنجیده شود. با هزینه کادوهای خریداری شده، مهمانی های برگزار شده، و کافی شاپ های مجلل مورد ارزیابی قرار داد.
همانگونه که باومن نیز در کتاب عشق سیال می آورد؛ در چنین روابطی هدف صحبت کردن است، موضوع به هیچ رو مهم نیست. گپ هایی که در آنها تفکر عمیق جای خود را به تعاملی دیوانه وار و احمقانه بر سر نهانی ترین اسرار می دهد. چرا که هدف  ادامه دادن گپ است و سکوت مساوی است با طرد!
والنتاین تراژدی مرگ یک رویاست! رویایی به نام عشق و زایش فرزندی شوم به نام هوس. والنتاین و عشق سیال آن با ایده تجمل گرایی و مصرف گرایی شورشی است پنهان علیه انقلاب و آرمان پایدار آن. شورش فرزندانی ملول بر کوشش پدران و مادرانی رنجور.

,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه