اخبار داغ

تحلیل گر مسائل سیاسی:

مادامی که سران فتنه توبه نکنند از طرح آشتی ملی سودی نخواهند برد/ ایجاد غفلت از مطالبات اقتصادی مردم یکی از اهداف پروژه فتنه گران است

مادامی که سران فتنه توبه نکنند از طرح آشتی ملی سودی نخواهند برد/ ایجاد غفلت از مطالبات اقتصادی مردم یکی از اهداف پروژه فتنه گران است
سراج در واکنش به طرح آشتی ملی که اخیرا از سوی فتنه گران مطرح شده گفت: تغییر مطالبات جامعه از حوزه اقتصادی به سیاسی یکی از اهداف طرح آشتی ملی است؛ در حقیقت به دنبال به نوعی ریل گذاری برای جامعه در حوزه اقتصادی و برگرداندن مطالبات به سمت سیاست است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا سراج در گفتگو با ناب نیوز در واکنش به طرح آشتی ملی که اخیرا از  سوی فتنه گران مطرح شده است، گفت: پروژه آشتی ملی که اخیرا ازسوی برخی فتنه گران و جریان غرب گرا مطرح شده، بر دو انگاره ی وقوع تهدید نظامی علیه ایران و عدم انسجام ملی استوار است؛ در واقع این پروژه در درون خود اینگونه القا می کند که ما در معرض تهدید نظامی هستیم و در مقابل این تهدید انسجام لازم رانداریم پس باید برای مقابله با تهدید نظامی به یک انسجام  برسیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ناب نیوز,

نمایش خیره کننده ملت ایران از انسجام ملی در 22 بهمن / تئوری آشتی ملی از اساس بی منطق است

, نمایش خیره کننده ملت ایران از انسجام ملی در 22 بهمن / تئوری آشتی ملی از اساس بی منطق است,

این تحلیلگر مسائل سیاسی عنوان کرد: این دو انگاره غلط و نادرست است چرا که مردم ما در 22 بهمن نمایش بسیار خیره کننده و مطلوبی از انسجام ملی را به تصویر کشیدند و پاسخ لازم را به لفاظی های ترامپ دادند؛ پس تئوری آشتی ملی از اساس بی بنیان و بی منطق است.

,

درگذشت هاشمی رفسنجانی مطرح کنندگان پروژه آشتی ملی را دچار بن بست راهبردی کرده است

, درگذشت هاشمی رفسنجانی مطرح کنندگان پروژه آشتی ملی را دچار بن بست راهبردی کرده است,

وی با تاکید براینکه منطق این پروژه و انگاره تهدید و عدم انسجام در برابر آن کاملاً اشتباه است، با اشاره به انگیزه مطرح کنندگان این طرح اظهار داشت:  به نظر می رسد پس از درگذشت هاشمی رفسنجانی، این گروه دچار بحران  و بن بست راهبردی شده، تعادل خود را از دست داده اند و حال سعی می کنند برای عبور از این بحران، به نوعی با حاکمیت رابطه ایجاد کرده و برگردند تا ازاین بن بست خارج شوند.

,

سراج با طرح این سوال که این بازگشت چه سودی برای کشور دارد، تصریح کرد: من معتقدم کشور هیچ سودی از برگشت آنها نخواهد برد؛ فتنه گران ضربات زیادی به امنیت وانسجام ملی وارد کردند، بزرگترین دستاورد حوزه سیاسی ملی یعنی مشارکت بسیار بالای مردمی در انتخابات 88 را تخریب کردند و باعث اعمال شدیدترین تحریم ها شدند که اقتصاد ریلی و معیشت مردم را تضعیف کرد.

,

مادامی که سران فتنه توبه نکنند از پروژه آشتی ملی سودی نخواهند برد

, مادامی که سران فتنه توبه نکنند از پروژه آشتی ملی سودی نخواهند برد,

وی افزود: لذا تا زمانی که از فتنه خود توبه نکنند و از خدشه ای که به نفاق و انسجام ملی وارد کرده اند، اظهار پشیمانی نکنند از این موضوع سودی نخواهند برد.

,

اهداف فتنه گران از پروژه آشتی ملی

, اهداف فتنه گران از پروژه آشتی ملی,

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اهداف فتنه گران از موضوع آشتی ملی بیان کرد: قطعا هدف اول آنها بازگشت به قدرت بدون پرداخت هزینه است؛ خروج از بحران و بن بست پساهاشمی و پوشش دادن به بی کارنامگی دولت روحانی در آستانه انتخابات از دیگر اهداف این پروژه است.

,

سراج تغییر مطالبات جامعه از حوزه اقتصادی به سیاسی را هدف دیگر طرح آشتی ملی عنوان کرد و اذعان داشت: در حقیقت به دنبال به نوعی ریل گذاری برای جامعه از حوزه اقتصادی و  برگرداندن مطالبات به سمت سیاست است؛ همچنین هدف دیگر این است که ازلفاظی های ترامپ برای خود فرصت سازی کنند  و احساس می کنند می توانند از ادبیات ضدایرانی ترامپ به عنوان تکیه گاه برای بازگشت به قدرت استفاده کنند که این نوعی خباثت است.

,

ایجاد غفلت از مطالبات اقتصادی مردم یکی از اهداف پروژه آشتی ملی است

, ایجاد غفلت از مطالبات اقتصادی مردم یکی از اهداف پروژه آشتی ملی است,

این تحلیلگر سیاسی ابراز کرد: نکته دیگر این است که برخی با این کار می خواهند از خسارت های جریان غرب گرا به امنیت و منافع ملی در حوزه برجام طفره رفته و خود را از پاسخگویی مبرا کنند، همچنین در جریان انقلابی در رأس و بدنه شکاف ایجاد کرده و بدنه را به این مسئله مشغول کنند در حالی که مسئله اصلی، مطالبات معیشتی واقتصادی جامعه است که قصد ایجاد غفلت از این موضوع را دارند.

,

وی ادامه داد: در مجموع مطرح کنندگان پروژه آشتی و وفاق ملی به زعم خود بازی دوسر برد طراحی کرده اند که اگر نظام این امر را قبول کند، به برد رسیده اند و اگر هم نپذیرد، می گویند ما می خواستیم این اتفاق بیفتد اما افراطی ها اجازه ندادند.

,

باید با بی اعتنایی از کنار دام آشتی ملی عبور کنیم/ ضرورت پیگیری مطالبات مردم در خصوص وعده های دولت

, باید با بی اعتنایی از کنار دام آشتی ملی عبور کنیم/ ضرورت پیگیری مطالبات مردم در خصوص وعده های دولت,

سراج در خصوص راهکار مقابله با این پروژه مطرح شده گفت: انگاره های این آشتی ملی کاملا غلط است و وقتی بحثی از منطق و مبنا غلط باشد، طبیعی است که نباید وارد آن شویم و نباید وارد زمین تعیین شده انحرافی آشتی ملی شویم بلکه باید با بی محلی، بی اعتنایی و هوشمندی از کنار این دام طراحی شده عبور کنیم.

,

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: لازم است مطالبات مردم در خصوص گشایش های روزانه پس از برجام، 150 وعده اقتصادی آقای روحانی در انتخابات 92 ، حل 100 روزه مشکلات و وعده هایی که در سفرهای استانی داده شده است، پیگیری شود.

,

توپ پروژه آشتی ملی به زمین فتنه گران بازخواهد گشت

, توپ پروژه آشتی ملی به زمین فتنه گران بازخواهد گشت,

سراج خاطرنشان کرد: پس از مسیر مطالبه گری نباید خارج شویم ضمن اینکه باید این افراد را به حال خود واگذار کنیم؛ آشتی ملی آنها را از درون درگیر خواهد کرد و بااختلافات درونی مواجه خواهند شد پس اجازه دهیم توپ پروژه آشتی ملی به زمین خودشان برگردد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه