اخبار داغ

یادداشت

اینترنتی که می تواند ما را به بهشت ببرد؛ اگر...

اینترنتی که می تواند ما را به بهشت ببرد؛ اگر...
باید فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، بر اساس هنجارها و ارزش های برآمده از فرهنگ و مذهب بومی و ملی کشور باشد. این کار می تواند در راستای الزام برای تقویت به امنیت فضای مجازی و پی ریزی فضائی ایمن و امن برای نسل های حال و آینده کشورمان باشد. نباید در اجرای برنامه های فرهنگی، کیفیت را فدای کمیت کنیم. برخی آنقدر غرق در کمیت فراوان حضور کاربران این شبکه های مجازی شده اند که دیگر چشمی برای توجه به کیفیت و اهمیت آن ندارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ گذشت زمان بر آنها که منتظر می مانند، بسیار کند، و بر آنها که می هراسند، بسیار تند و بر آنها که زانوی غم در بغل می گیرند، بسیار طولانی تر، و بر آنها که بر سرخوشی می گذرانند، بسیار کوتاه است. اما برای آنها که در راه عدالت قدم و قلم می زنند نه زمان و نه مکان مطرح نیست، زیرا آنها به ابدیت وصل هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

خدای حکیم در قرآن کریم می فرماید: و لن یجعل الله للکافرین علی المؤمنین سبیلا ( سوره نساء 141)

,

همانگونه که از آیه معلوم می شود کلمه "سبیل" معنای عموم می دهد لذا آیه هرگونه استیلاء و سلطه کافران بر مؤمنان را نفی می کند. یعنی کافران وجبهه کفر از نظر سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و از هیچ نظر نباید بر جبهه ایمان و مؤمنین سلطه داشته باشند.

,

این امر و فرمان خداست که مؤمنان حقِ پذیرفتن سلطه و سیطره کفر و کافران را ندارند زیرا سلطه پذیری نشانه نداشتن ایمان است. پس باید کاری کرد تا کفار و جبهه کفر، از سلطه حقیقی و مجازی بر مؤمنان برای همیشه مأیوس شوند.

,

هر طرح، برنامه و فضائی که راه نفوذ جبهه کفر را بر مسلمانان باز کند حرام است.

,

در زمانه ای زندگی می کنیم که مهد پیشرفت های دانش و بینش است. پیشرفت هائی که از جهان به این بزرگی، دهکده ای جهانی ساخته است که گردش اطلاعات در آن آنچنان سریع  و گسترده است که گاه انسان را به تعجب وا می دارد.

,

هیچ انسان آگاهی نمی تواند با توجه به این همه پیشرفت های لحظه ای فضای مجازی و گردش اطلاعات و میدان وسیعی که ایجاد شده، منکر اهمیت شناخت و ضرورت ورود و پرداختن به آن شود.

,

فضای مجازی می تواند هم یک فرصت باشد و هم یک تهدید! از آن جهت یک فرصت است که دارای ویژگی هائی همچون دسترسی آسان، کم هزینه و سریع بودن، تابع مکان و زمان نبودن و... است. این فضا می تواند ما را برای بیان حقیقت در کمترین زمان ممکن، با بیشترین مخاطب روبرو کند.

,

اکنون باید این فرصت بزرگ و میدان وسیع فضای مجازی را، دریابیم، تا دچار افسوس نشویم؛ چرا که مقام معظم رهبری امام خامنه ای فرمودند: "ابزارهای تسهیل‌کننده، مثل رایانه‌ها و ارتباطات اینترنتی و فضای مجازی و سایبری هم که الان در اختیار شماست. اگر بتوانید اینها را یاد بگیرید، میتوانید یک کلمه حرف درستِ خودتان را به هزاران مستمعی که شما آنها را نمیشناسید، برسانید؛ این فرصت فوق‌العاده‌ای است؛ نبادا این فرصت ضایع شود." (19/07/91)

, .,

عمومی ترین نماد فناوری دنیای امروزه، رایانه و تلفن های همراه هوشمند است و از طرفی امروزه کمتر جوان و نوجوانی پیدا می شود که از طریق همین تلفن های هوشمند، عضو کانال ها و شبکه های اجتماعی یا ضداجتماعی، از جمله تلگرام نباشند. تهدیدهای این فضا به مراتب بیشتر و وسیع تر از فرصت های آن می باشد.

,

این تهدید ها گاه به جائی می رسد که حتی نگرانی خود دولت های صهیونیستی را برمی انگیزاند. حتی حساسیت دولت آمریکا تا آنجا پیش می رود که فقط از سال 2003 تا اواخر سال 2015، هشت سند راهبردی با موضوع "مدیریت امنیت" یا "تهدیدات فضای سایبری" تصویب می کند و به انتشار می رساند!!!

,

وقتی رئیس جمهور آمریکا حضور در این شبکه ها را برای دختران خودش"غیر عاقلانه" توصیف می کند، وقتی آقای اوباما اعتراف می کند که چندان عاقلانه نیست که خصوصی ترین اطلاعات زندگی خانوادگی وی در معرض دید عموم قرار گیرد!!! وقتی مدیران فاسد این جنگ افزارهای اینترنتی، تمامی اطلاعات کاربران خود را در اختیار دولت های صهیونیستی قرار می دهند!!! وقتی دولت هائی نظیر آمریکا خود اعتراف می کند که به تمامی اطلاعات کاربران دسترسی دارند!!!

,

 من از رئیس جمهور آمریکا که نه! از رئیس جمهور کشورم می پرسم! آیا عاقلانه است، خصوصی ترین اطلاعات زندگی خانوادگی مردم کشورم در معرض دید و تحلیل دشمنان ما باشد؟؟؟!!!

,  من از رئیس جمهور آمریکا که نه! از رئیس جمهور کشورم می پرسم! آیا عاقلانه است، خصوصی ترین اطلاعات زندگی خانوادگی مردم کشورم در معرض دید و تحلیل دشمنان ما باشد؟؟؟!!!,

چرا هنوز بعد از گذشت بیش از چهار سال از تشکیل شورای عالی فضای مجازی به دستور و حکم رهبری، باز هم فضای مجازی، "غیر منضبط" و "غیر قابل کنترل" می باشد؟

,

آیا با این همه و بیش از این همه، باز هم توجیهی قابل قبول برای این همه بی مبالاتی متولیان امر و دولتمردان و قوه قضائیه باقی می ماند؟ چرا با وجود این همه دغدغه ها و گله های رهبری از شورای عالی فضای مجازی که در رأس آن رئیس جمهور محترم می باشند، باز هم مواجهه فعال و مبتکرانه ای صورت نمی گیرد؟!

,

آیا دولتمردان و مردان قانون و قضای ما کمتر از مردان کشوری چون چین، کره جنوبی و انگلستان هستند که با راه اندازی شبکه ملی، جامعه خود را نسبت به تهدیدهای امنیتی و جاسوسی این شبکه ها مصون ساخته اند؟!

,

چرا مسئولین ما اینقدر نسبت به بومی سازی و خودکفائی و اعتماد به نبوغ جوانان برومند کشورمان بدبین و ناامیدند؟!

,

بومی کردن فضای مجازی و راه اندازی شبکه ملی اطلاعات و حمایت از برنامه های ساخته فکر ایرانی برای منفعت چه کسانی خطر آفرین است که اینگونه در راه اجرائی کردن این برنامه ها سنگ اندازی می کنند؟!

,

باید فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، بر اساس هنجارها و ارزش های برآمده از فرهنگ و مذهب بومی و ملی کشور باشد. این کار می تواند در راستای الزام برای تقویت به امنیت فضای مجازی و پی ریزی فضائی ایمن و امن برای نسل های حال و آینده کشورمان باشد. نباید در اجرای برنامه های فرهنگی، کیفیت را فدای کمیت کنیم. برخی آنقدر غرق در کمیت فراوان حضور کاربران این شبکه های مجازی شده اند که دیگر چشمی برای توجه به کیفیت و اهمیت آن ندارند. کنار زدن چنین چهارچوب غلط، منحط و جایگزین کردن روشی که منطبق با ارزش های ملی مذهبی ما باشد، مدیریتی جهادی و انقلابی می طلبد.

,

اما اینکه ارگان ها و دستگاه های متولی اجتماعی تا چه حد برای مقابله با این تهدیدها و چالش های فضای مجازی و شبکه های ضداجتماعی برنامه ریزی کرده اند و چقدر این برنامه ها مدون و منضبط و بومی هستند، مطالبه ای است که مسئولان مربوطه باید به آن پاسخگو باشند.

,

سید محمد هادی صدوقی؛ فعال فضای مجازی

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه