اخبار داغ

آمریکا: از اورانیوم رقیق شده در جنگ سوریه استفاده کردیم

آمریکا: از اورانیوم رقیق شده در جنگ سوریه استفاده کردیم
"جاش تاکیتس" سخنگوی مرکز فرماندهی نیروهای مسلح آمریکا اعلام کرد، نیروی های آمریکایی از 5265 گلوله حاوی اورانیوم رقیق شده در دو عملیات حمله به تانکرهای حمل نفت داعش در شرق سوریه استفاده کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ "سپاس"، پایگاه "الیوم السابع" مصر نوشت: "جاش تاکیتس" سخنگوی مرکز فرماندهی نیروهای مسلح آمریکا اعلام کرد، نیروی های آمریکایی از 5265 گلوله حاوی اورانیوم رقیق شده در دو عملیات حمله به تانکرهای حمل نفت داعش در شرق سوریه استفاده کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, "سپاس"،,

تاکیتس در مصاحبه با شبکه راشا تودی گفت: این گلوله ها در دو عملیات جداگانه مورد استفاده قرار گرفته شد. در عملیات اول در تاریخ 16 نوامبر 2015، 4 هواپیمای هجومی از نوع A-10، 1490 گلوله از نوع 33 میلیمتر، بمب و موشک استفاده کردند تا 46 خودرو داعش را نابود کنند.

, A-10,

وی به عملیات دوم نیز اشاره کرد و گفت: این عملیات توسط 4 هواپیمای هجومی از نوع A-10 انجام شد. این بالگردها 3775 گلوله، بمب و موشک برای نابودی 293 خودرو دشمن استفاده کردند.

, A-10,

وی همچنین افزود: در این عملیات از گلوله های آتش زا و دارای قابلیت نفوذ به سپرها، و بمب های دارای شدت انفجار بالا استفاده شد تا احتمال موفقیت این عملیات برای نابودی ناوگان کامیون داعش بالا برود.

,

این اظهارات اولین اعتراف آمریکا به استفاده از این نوع گلوله از زمان حمله به عراق در سال 2003 تا کنون می باشد. در سال 2003 و در جریان حمله به عراق آمریکا به طور دائم از این نوع گلوله ها استفاده می کرد، امری که با اعتراض و خشم عراقی هایی روبرو شد که اعلام کردند، این ماده سمی باعث مبتلا شدن بسیاری از عراقی ها به سرطان و معلولیت های مادرزادی نوزادان شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه