اخبار داغ

فرصتی برای بازشناسی دانشگاهی 1800ساله

نشست خبری کنگره بین‌المللی جندی شاپور دزفول برگزار شد +تصاویر

نشست خبری کنگره بین‌المللی جندی شاپور دزفول برگزار شد +تصاویر
رئیس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول: کنگره بین المللی جندی شاپور نقطه شروع بازخوانی و بازشناسی تفکرات الگوساز جندی شاپور است و ما نسبت به ادامه مسیر امیدواریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از"دزفول امروز"؛ نشست خبری کنگره بین المللی جندی شاپور در دفتر ریاست دانشگاه صنعتی جندی شاپور برگزار شد و دکتر محمدرضا عصاری ریاست دانشگاه به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. این کنگره در دزفول برگزار می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دزفول امروز,

وی ضمن بیان این که کنگره فوق از شهریور۹۳ با اعلام آمادگی وزارت علوم و شورای عالی انقلاب فرهنگی آغاز به کار کرده است افزود: کنگره بین المللی جندی شاپور نقطه شروع بازخوانی و بازشناسی تفکرات الگوساز جندی شاپور است و ما نسبت به ادامه مسیر امیدواریم.

,

عصاری درباره چگونگی اجرای برنامه دو روزه کنگره بیان داشت: در این دو روز میزبان بیش از ۷۰مهمان خارج از استان و ۱۲۰مهمان داخل استانی هستیم. آیین افتتاح کنگره توسط وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات فناوری ارتباطات انجام خواهد شد و مهمانان ویژه این کنگره دکتر قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت و دکتر نصیری قیداری ریس یونسکو در ایران خواهند بود. کنگره در روز دوم با سخنرانی دکتر علی اکبر ولایتی و تجلیل از دکتر مخبر دزفولی پیگیری خواهد شد. دبیرخانه دائمی کنگره در مکان دانشگاه صنعتی جندی شاپور خواهد بود و در روز دوم کنگره توسط دکتر ولایتی افتتاح می شود. به دلیل ترافیک برنامه ها در روز نخست امکان اضافه شدن یک روز به کنگره وجود خواهد داشت.

,

ریاست دانشگاه جندی شاپور اذعان داشت: زیربنای شهر تاریخی جندی شاپور ۸۸۰هکتار تا ۱۲۰۰هکتار تخمین زده شده است که هسته مرکزی آن که دانشگاه در آن واقع می باشد قریب صد هکتار بوده است که در صورت معرفی آن، ظرفیت فرهنگی و توریستی قابل توجهی برای دزفول ایجاد خواهد کرد. قدمت آموزش عالی در ایران برخلاف برخی که آن را ۸۰سال و همزمان با تاسیس دانشگاه تهران می دانند قریب ۱۸۰۰سال است.

,

وی اظهار کرد ردیف بودجه مرکز تحقیقات جندی شاپور در لایحه ای پیشنهادی به مجلس ارایه شده و نمایندگان در حال بررسی آن هستند. هیئت امنای مرکز تحقیقات را افراد تراز اول فرهنگی کشور تشکیل می دهند.

,

وی گفت: در حال رایزنی برای موزه جندی شاپور در دانشگاه و یا در مکانی در شهرستان دزفول هستیم که طرح کلی ساخت موزه مورد توافق اداره میراث فرهنگی است.

,

در ادامه عطاریان جانشین دبیر علمی کنگره و عضو هیئت علمی دانشگاه در پاسخ به سوال تعداد و کیفیت مقالات ارسالی بیان کرد: در مجموع بیش از ۲۰۰مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال شده که از این تعداد ۵۷مقاله پس از دریافت تاییدیه از داوران پذیرفته شدند. ۱۲مقاله سفارشی از میان نخبگان و اساتید پژوهش در تاریخ ارسال شده است که ۵عدد از آنها خارجی است. ۹کتاب تالیفی و ترجمه در کنگره به چاپ رسیده است.

,

شایان ذکر است طرح اولیه تشکیل دانشگاه صنعتی جندی شاپور در سال۱۳۵۱ و با اختصاص ردیف بودجه یک روز نفت پی ریزی شد و منشا آن میزان قبولی دانشجویان دزفولی در دیگر دانشگاه های کشور بود. در سال۸۸ و با تکمیل فرایند آموزشی از دانشکده به دانشگاه تبدیل شد و در حال حاضر ۲۵۰۰دانشجو در ۲۰رشته کارشناسی و ۱۱رشته کارشناسی ارشد مشغول فعالیت هستند.

,

, ,

, ,

, ,

 

,

, ,

, ,

, ,

, ,

 

,
انتهای پیام/
,
انتهای پیام/
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه