اخبار داغ

تمدید مهلت پرداخت بدهی دانشجویان شبانه دانشگاه اراک

مطالبه گری دانشجویان، مسئولان را وادار به بازنگری کرد + عکس

مطالبه گری دانشجویان، مسئولان را وادار به بازنگری کرد + عکس
قطار مشکلات دانشجویان دانشگاه اراک اینبار ایستگاه تسویه شهریه را قبل از شروع ترم بعد و پرداخت وام تجربه می کرد. دانشگاه با مشخص کردن یک فرصت به دانشجویان اعلام کرده بود که آن دسته از دانشجویان شبانه و دانشجویانی که در ترم اخیر به دانشگاه بدهی دارند باید در این زمان محدود تصفیه حساب کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نسل فردا ؛  مشکلات آموزشی در تمام دانشگاه‌های کشور یکی از اساسی‌ترین معضلات دانشجویان محسوب می‌شود؛ اما این مشکل در دانشگاهی مانند دانشگاه اراک رنگ و لعاب دیگری دارد. این قبیل مشکلات آموزشی بارها موجب اعتراض دانشجویان شده و دانشجویان به اشکال مختلف این نارضایتی را به گوش مسئولان رسانده بودند، اما مسئولان هیچ گاه به صورت اساسی برای حل مشکل دانشجویان وارد میدان نشدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسل فردا,

قطار مشکلات دانشگاه اراک این بار ایستگاه پرداخت کامل شهریه را تجربه می کرد؛ به طوری که دانشجویان باید در همین اول ترم کل شهریه را تسویه کنند و دانشگاه با مشخص کردن یک فرصت به دانشجویان اعلام کرده بود که آن دسته از دانشجویان شبانه و دانشجویانی که در ترم اخیر به دانشگاه بدهی دارند باید در این زمان محدود تصفیه حساب کنند.

,

این تصمیم مسئولان دانشگاه اراک مانند برخی دیگر از تصمیمات که از نظر دانشجویان نسنجیده تلقی شده است در نهایت کار را به سمت دست به کار شدن تشکل های دانشجویی و تحصن دبیر شورای صنفی در جلوی ساختمان ریاست دانشگاه اراک رساند.

,

تشکل های دانشجویی با هدف پیگیری مطالبات دانشجویان از مسئولین وارد میدان شدند و در نهایت معاونان دانشگاه این دانشجویان را به یک جلسه ی مشترک دعوت کردند.

,

طی این جلسه که به میزبانی معاونان دانشگاه اراک با حضور مسئول بسیج دانشجویی، نماینده انجمن اسلامی دانشجویان مستقل و دبیر شورای صنفی دانشگاه اراک برگزار شد، مقرر شد مهلت پرداخت بدهی دانشجویان شبانه تمدید شود و این تاریخ به اطلاع دانشجویان برسد.

,

قبل از این جلسه دبیر شورای صنفی رفاهی دانشگاه اراک جلوی ساختمان ریاست دانشگاه اراک به نشانه ی اعتراض تحصن کرده بود که به وساطت مسئولان و درخواست معاون دانشگاه این تحصن برای شرکت در جلسه همفکری به اتمام رسید.

,

ب

, ب, ب,

 دبیر شورای صنفی دانشگاه اراک عنوان کرده بود « بی تردید برای حل مشکلات دانشگاه، باید شاهد تغییرات و اصلاحات جدی در سیستم مدیریتی دانشگاه باشیم. ریاست دانشگاه اراک در زمینه علمی از سطح بالا و توان خوبی برخوردار است ولی در این مدت در سمت مدیریت دانشگاه علی رغم تلاش های صورت گرفته، آنچنان موفق نبوده و در پیشبرد اهداف دانشگاه، حداقل از نظر دانشجویان، خوب عمل نکرده است. بی تردید با این روندی که پیش گرفته شده است  چاره ای جز تغییر اساسی در سطوح عالی مدیریت دانشگاه اراک باقی نمانده است. ما دانشجویان آینده سازان این مملکت هستیم و اگر مدیران مربوطه مسئولیتی را قبول می کنند باید از  هیچ کوششی در مسیر حل مشکلات و معضلات پیرامونی محیط دانشگاه دریغ نکنند و دانشجویان را سرمایه های مملکت بدانند نه عامل مشکلات».

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه