اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی آبیک خبر داد:

تولید۱۰درصد از تخم‌مرغ کشور در آبیک

تولید۱۰درصد از تخم‌مرغ کشور در آبیک
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک با اشاره به وجود فضای مناسب جهت توسعه کشاورزی و دامپروری در شهرستان آبیک، گفت: ۱۰ درصد از تخم‌مرغ کشور در آبیک تولید می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بیژن لطفی مدیر اداره جهادکشاورزی شهرستان آبیک در گفت وگو با نگاه آبیک؛ با اشاره به اینکه حدود ۱۶۰۰۰ هکتار گندم آبی و دیم که البته ۱۲۰۰ هکتار آن گندم دیم هست، اظهار داشت: سیاست جهاد کشاورزی شهرستان آبیک کاهش سطح زیر کشت، افزایش عملکرد و راندمان محصولات در اراضی کشاورزی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نگاه آبیک,

وی افزود: از جمله کاهش سطح زیر کشت و افزایش عملکرد در اراضی کشاورزی را می‌توان به کاهش کشت گندم آبی از ۲۰ هزار هکتار به ۱۴ هزار هکتار اشاره کرد.

,

لطفی یادآور شد: امسال میانگین عملکرد گندم در هر هکتار از اراضی کشاورزی حدود ۴ هزار و ۹۰۰ تن بوده است.

,

این مسؤول گفت: به لحاظ وجود اراضی مستعد و حاصل‌خیز و برخورداری از منابع آبی مناسب و به تبع آن تولید علوفه مرغوب، ظرفیت اصلی شهرستان آبیک در زمینه پرواربندی گوساله و توسعه پرورش گاو شیری است و این شهرستان قطب تولید تخم مرغ در کشور است، به طوریکه هشت درصد تخم مرغ کشور و ۸۰ درصد تخم مرغ استان قزوین در این شهرستان تولید می‌شود.

,

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک اضافه کرد: شهرستان آبیک دارای دو فارم مرغ اجداد تخمگذار بوده که به این لحاظ در سطح کشور منحصر به فرد است. فارم اجداد، تخم مرغ نطفه دار و جوجه‌های یک‌روزه فارم‌های مادر را تأمین کرده و در عدم وابستگی فارم‌های مادر به خارج از کشور و جلوگیری از خروج ارز از کشور نقش ارزنده‌ای را ایفا می‌کند.

,

وی افزود: ۳۰ واحد مرغ گوشتی، ۱۶ واحد تخم‌گذار، هفت واحد مرغ مادر گوشتی، یک واحد شترمرغ، یک واحد بوقلمون، دو کارخانه جوجه‌کشی و دو واحد اجداد در شهرستان آبیک مشغول فعالیت هستند که از این تعداد، روزانه دو میلیون عدد تخم‌مرغ تولید می‌شود.

,

این مسئول نظارت بر واحدهای تولیدی، توسعه دامداری‌های نوین و اصلاح و بهسازی دامداری سنتی موجود را از عمده فعالیت‌های واحد امور دام جهاد کشاورزی شهرستان آبیک ذکر کرد.

,

لطفی با اشاره به صدور مجوز بهسازی روستایی به تعداد ۲۰ مورد و زنبورداری به تعداد هشت مورد ادامه داد: همچنین ۱۵۶ مورد تمدید مجوز تأسیس و بهره‌برداری کوچک روستایی و بهره‌برداری صنعتی از طریق سایت مربوطه و نیز ۱۳۰ مورد ثبت گزارش گله‌های نیمچه گوشتی در سایت مربوطه از اقدامات این واحد بوده است.

,

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک تصریح کرد: از روستاهای زیر پوشش طرح اصلاح نژاد دام روستایی، محل احداث دامداری‌ها و معرفی برای دریافت مجوز آب به تعداد ۳۵ مورد و واحد بدون مجوز تأسیس و معرفی آن برای دریافت مجوز بازدید شده است.

,

وی به ارائه گزارش جوجه‌ریزی فارم‌های نیمچه گوشتی به تعداد ۱۲ مورد اشاره کرد و گفت: گزارش ماهانه فارم‌های تخم‌گذار ۱۲ مورد و گزارش ماهانه قیمت‌گیری گوشت قرمز و شیر به تعداد ۱۲ مورد به سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ارسال شده است.

,

لطفی در پایان مطرح کرد: با توجه به شرایط اقتصادی دولت، تنها وزارتخانه‌ای که دارای رشد مثبت بود وزارت جهاد کشاورزی است و این نیز جز با وابسته بودن به نیروی داخلی محقق نشده است و تحت هیچ شرایطی به خارج از کشور وابسته نیستیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه