اخبار داغ

مسعود بهنود در BBC به دروغگویی متهم شد

مسعود بهنود در BBC به دروغگویی متهم شد
در چند ماه گذشته تلاش‌ها برای رمزگشایی از روابط ابراهیم گلستان و فروغ فرخزاد افزایش پیدا کرد و هر روز نقل قول تازه‌ای کشف و زندگی خصوصی این شاعر حتی بیش از اشعارش مورد توجه برخی قرار گرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از انقلاب نیوز،چندی قبل فردی به نام فرزانه میلانی نویسنده بهایی که ساکن آمریکاست گفت که به زودی کتابی را منتشر  می کند که در آن برخی نامه های خصوصی فروغ به ابراهیم گلستان برای اولین بار منتشر خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, انقلاب نیوز,

این اقدام میلانی با واکنش پسر و خواهر فروغ به عنوان تنها بستگان وی که در قید حیات هستند مواجه شد و  پوران فرخزاد خواهر فروغ گفت اینکه زندگی یک شخص نظیر فروغ را علنی کنیم، بسیار زشت است.

,

اما فرزانه میلانی در جواب این افراد گفت به گمان من فروغ در خانواده نابسامانش بیش از آنچه تا امروز بیان شده آسیب دیده است! و با این کلمات نه تنها اعتراض های این افراد را نادیده گرفت بلکه بیش از پیش خانواده و زندگی شخصی فرخزاد را مورد تهمت قرار داد.نظر فرزانه میلانی استاد دانشگاه های آمریکا در این خصوص به آزار ها و سختی هایی بر می گردد که فروغ فرخزاد در دوران جوانی از پدر خود که سرهنگ ارتش شاهنشاهی بود به وی روا داشته شده است.

,

این اقدامات میلانی که استاد ادبیات فارسی و مطالعات زنان در دانشگاه ویرجینیا است با انتقادات گسترده ای از جانب دوستداران فروغ فرخزاد مواجه شد و وی به سودجویی و سوء استفاده از اطلاعات در اختیار گذاشته شده از طرف دوستان فروغ متهم شد.

,

برخی از دوستان قدیمی فرخزاد نیز در سال های گذشته ادعاهایی را مطرح کرده بودند که همان زمان از طرف خانواده فرخزاد مورد اعتراض شدید قرار گرفت مثلا مسعود کیمیایی در مصاحبه ای در خصوص روز تشییع جنازه فروغ گفته بود:” مردی از غسالخانه بیرون می‌آید. می‌گوید: غسال ‌زن نداریم. باید به مرحوم محرم شوید. خطبه‌ای خوانده می‌شود. دونفر از ما به فروغ محرم می‌شویم. می‌شویم برادران او. روی او آب می‌ریزیم”.

,

این سخنان نیز از طرف خانواده فروغ به شدت رد شد و به سخره گرفته شد.چندی پیش که همه منتظر پاسخ ابراهیم گلستان از سلطنت طلب های مقیم لندن که نامه های خصوصی فرخزاد را به میلانی برای چاپ داده، بودند مسعود بهنود از همکاران سابق فرخزاد و هم پیالگی این روز های ابراهیم گلستان در متنی در صفحه فیس بوک خود خبرهای جعلی را در خصوص رابطه گلستان و فرخزاد منتشر نمود.

,

وی مدعی شد که در دهه ۴۰ و چند سال قبل از مرگ فروغ ، این دو یعنی ابراهیم گلستان و فروغ فرخزاد در مجلسی توسط آیت الله تقوی شیرازی به عقد یکدیگر در آمده اند و بسیاری از افراد هم شاهد این موضوع بوده اند.

,

این ادعا نیز در همان زمان با واکنش سخت پوران فرخزاد مواجه شد و وی بهنود را به توطئه چینی متهم نمود و گفت: «فروغ رفته و متأسفم که عده ای زندگی و خانواده اش را رها نمی کنند. من برای کسی که این ادعا را کرده متاسفم و به ایشان پیشنهاد می کنم اگر به این نتیجه رسیده که تمام شده، به جای آنکه به دیگران ضربه بزند، همان حرکتی را انجام دهد که همینگوی وقتی حس کرد رو به افول است، انجام داد و اسلحه را زیر گلویش بگذارد و شلیک کند. بیان این تعابیر برای من راحت نیست؛ اما ببینید با زندگی ما چه می کنند؟»

,

چندی بعد پوران فرخزاد از دنیا رفت و افرادی مثل بهنود که تخصص شان در زمینه تاریخ نگاری فقط به نقل قول از افرادی که از دنیا رفته اند برمی گردد در فیس بوک خود از درگیری های بین پوران فرخزاد و گلوریا دیگر خواهر فروغ گفت که دیگر هیچ کدام در قید حیات نیستند تا این موضوع را تکذیب کنند.

,

اما قائله به همین جا ختم نمی شود چند روز پیش بی بی سی فارسی در برنامه پرگار به مناسبت پنجاهمین سال مرگ فروغ به سراغ ابراهیم گلستان رفت و از وی در خصوص فروغ سوالاتی پرسید. گلستان که هم اکنون در لندن زندگی می کند در خصوص اختلاف عقیده خود با فروغ در مشی سیاسی می گوید که فروغ انسانی معترض به سیاست های پهلوی بود و اشرف و فرح پهلوی را افرادی فاسد می دانست.

,

وی در پاسخ به سوال مجری برنامه در خصوص داستان ازدواج خود با فروغ می گوید اساسا این قضایا پرت است و کسی که این حرف ها را زده دروغ گفته و من و فروغ هیچگاه به این موضوع حتی فکر هم نمی کردیم تا چه رسد به این که به عقد یکدیگر در آمده باشیم.

,

لازم به یاد آوریست که این شیوه دروغ پردازی بهنود در سال ها و دهه های گذشته بارها تکرار شده و وی در خصوص بسیاری از رجال و سیاستمداران گذشته ایران که این روز ها در قید حیات نیستند برای منافع خود داستان هایی را سر هم می کرده که هنوز مشخص نیست وی از داستان ازدواج گلستان و فرغ چه منافعی را داشته که دست به این دروغ پردازی ها زدهاست.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه