اخبار داغ

عضو کمیسیون برنامه و بودجه:

اشخاص به جای طرح آشتی ملی توبه کنند و از مردم عذر بخواهند/فتنه گران نمی خواهند به این اعتراف کنند که اشتباه کرده اند

اشخاص به جای طرح آشتی ملی توبه کنند و از مردم عذر بخواهند/فتنه گران نمی خواهند به این اعتراف کنند که اشتباه کرده اند
حسینعلی حاجی دلیگانی گفت: این عده به جای مطرح کرد آشتی ملی از فتنه اعلام براعت کنند و خود را جدای از فتنه گران بدانند و توبه کنند و آنهایی که گردانندگان فتنه بودند اعلام ندامت کنند که می تواند یک حرکت مثبت باشد، از اول، انقلاب اسلامی بر حق بوده است و انتخابات را با امانت داری برگزار می کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مجلس و عضو کمیسیون برنامه و بودجه  در گفتگو با خبرنگار سایت خبری ثامن اظهار داشت: کسی در کشور قهر  نیست که بخواهد آشتی کند که عده ای  مسئله آشتی ملی را مطرح می  کنند، آنهایی که با انقلاب و مردم قهر کردند و مدتی از روی غفلت  و نادانی از انقلاب دور شده برگردندو به آغوش مردم باز گردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سایت خبری ثامن,

وی گفت : آنها که مسئله آشتی ملی را مطرح می کند خودشان با انقلاب و مردم قهر کردند، انقلاب برای همه ملت ایران است و آغوشش برای پذیرش همه مردم ایران باز است.

,

آنها که موجب شهادت بسیجیان شدند باید مجازات شوند

, آنها که موجب شهادت بسیجیان شدند باید مجازات شوند,

حاجی دلیگانی بیان داشت: آنهایی که در زمان فتنه مسئولیت داشتند و ضامن مردم بودند عذرخواهی کنند، البته آنهایی که موجب به شهادت رسیدن بسیجیان شدند باید مسئولیت خود را بپذیرند و در برابر قانون تسلیم و پذیرای آنچه در قانون برابر جرمشان پیش بینی شده است باشند.

,

نماینده مجلس افزود: این عده به جای مطرح کرد آشتی ملی از فتنه اعلام براعت کنند و خود را جدای از فتنه گران بدانند و توبه کنند و آنهایی که گردانندگان فتنه بودند اعلام  ندامت کنند که می تواند یک حرکت مثبت باشد، از اول، انقلاب اسلامی بر حق بوده است و انتخابات را با امانت داری برگزار می کرده است.

,

مردم با آنهایی که قتل و کشتار انجام دادند سر آشتی ندارند

, مردم با آنهایی که قتل و کشتار انجام دادند سر آشتی ندارند,

وی خاطر نشان کرد: همه می گفتند نظام اسلامی ایران بر پایه مردم سالاری دینی  و آزادی بنا شده اما برخی ها باورشان نمی شد و حرف های اتاق های فکر دشمنان نظام که در خارج نشسته و در حال توطئه گری هستند را تکرار می کردند و طرح های فتنه گری آنها را پیاده می کردند و الان به فکر آشتی ملی هستند.

,

نماینده مردم شاهین شهر بیان داشت: طبعیتا کسانی که آشتی ملی را مطرح می کند طرف مقابل یعنی مردم و نظام را بر حق می داند و بعد از فتنه گری متوجه شده است نظام جمهوری اسلامی ، حق بوده و در گذشته شبهات و ابهامات را  که مطرح کرده اند کار درستی نبوده اما نمی خواهد اعتراف کند.

,

حاجی دلیگانی با اشاره به فرمایش رهبری در خصوص آشتی نکردن مردم با کسانی که با قساوت بسیجیان را کتک زدند، تصریح کرد : کسانی که در فتنه مرتکب گناه شدند و اشتباه کردند  باید  به مجازات خود برسند و مردم با آنهایی که قتل و کشتار انجام دادند سر آشتی ندارند ، بلکه باید طبق قانون مجازات شوند بعد از مجازات اگر مجازاتشان غیر از قصاص بود بعد از آن می توانند حرف از آشتی بزنند و به دامن انقلاب باز گردد.

,

عده ای در داخل کشو انتخابات ها را تحریم می کردند

, عده ای در داخل کشو انتخابات ها را تحریم می کردند,

وی تاکید کرد: یک زمان عده ای در داخل کشو انتخابات ها را تحریم می کردند اما از همان ابتدا انقلاب اعلام کرد ساختارش آزاد است و همان رای که مردم داخل صندوق ها میریزند بیرون می آید به همین خاطر آنهایی که یک زمان انتخابات را تحریم می کردند امروز نه تنها انتخابات را تحریم نمی کنند بلکه تلاش حداکثری دارند که مردم در صحنه انتخابات شرکت کنند و به آنها رای دهند.

,

نمایده مجلس افزود: افرادی که اشتباه کردند و فریب سران فتنه را خوردند به راحتی می توانند به دامن مردم و انقلاب برگردنند کما اینکه در همان زمان بعد از خطبه های روشنگرانه رهبر معظم انقلاب خیلی ها به دامن انقلاب بازگشتند و هیچ مشکلی هم ندارند و حقوق اجتماعی آنها هم مانند بقیه شهروندان برقرار است .

,

وزارت ارشاد خلاف قانون اساسی عمل می کند

, وزارت ارشاد خلاف قانون اساسی عمل می کند,

حاجی دلیگانی تصریح کرد: با این وجود هنوز برخی از جریانات داخلی هنوز راه را به اشتباه می روند، چند روز پیش سوالی از وزیر داشتیم و سوال این بود که چرا600 نفر که متقاضی نشریه هستند و طبق قانون باید در یک مهلت سه ماهه پاسخ آنها را می دادید که شما واجد شرایط گرفتن مجوز نشریه هستید یا نه! پاسخ ندادید.

,

وی بیان داشت: البته روزی که ما سوال را نوشته بودیم600 نفر متقاضی بودند و روز که سوال پرسیده شد1200نفر متقاضی نشریه بودند که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آنها را معطل نگه داشته و پاسخ آنها را نمی دادند،پاسخی که وزیر ارشاد داد این بود که ما در کمیسیون به این جمع بندی رسیدیم که مجوز ندهیم!

,

وزارت ارشاد با رسانه ها سلیقه ای برخورد می کند

, وزارت ارشاد با رسانه ها سلیقه ای برخورد می کند,

نمایده مردم شاهین شهر خاطر نشان کرد: به وزیر ارشاد گفته شد  این خلاف قانون است  و یک نوع محدود سازی حقوق اساسی و حقوق شهروندی مردم است باید بر اساس قانون عمل کنید نه سلیقه های شخصی، محدود سازی اشکالی است که به شورای نظارت بر مطبوعات وارد است.

,

حاجی دلیگانی بیان داشت: این نوع محدود سازی چه در گذشته و چه در حال حاضر در وازت ارشاد وجود دارد این مسئله را در صحن علنی مجلس متذکر شدم اما وزیر ارشاد سعی کرد بخشی از این مسئولیت را به گردن اقای وکیلی نماینده مجلس در کمیسیون نظارت بر مطبواعت بیندازد و بخشی را هم به زمانی که اقای مطهری نماینده مجلس در این کمیسیون بود مربوط می دانست، البته تاکید داشتند زمانی که اقای مطهری نماینده مجلس در کمیسیون نظارت بر مطبوعات بود وضعیت بسیار بدتر بوده و مجوز ها صادر نمی شد البته  همه اینها توجیه محدود سازی ها بود.

,

می خواهند آزادی مشروع مردم را سلب کنند

, می خواهند آزادی مشروع مردم را سلب کنند,

وی با اشاره به طرح دوفوریتی که فراکسیون امید در مجلس مطرح کرده است، گفت:طرحی  توسط برخی از نمایندگان که عمدتا اعضای فراکسیون امید هستند مطرح شده که فراکسیون امید هم اولین مطرح کننده وهم اولین امضا کننده طرح است، طرحی است که آزادی های مشروع مردم است را می خواهد سلب کند.

,

حاجی دلیگانی تاکید کرد: طرحی که این فراکسیون مطرح کرده با 25 اصل قانون اساسی مغایرت دارد و این طرح تمامی 120 ماده حقوق شهروندی را که اخیرا رئیس جمهور رو نمایی کردند را نادیده می گیرد و آزادی مشروع  مردم را محدود می کنند.

,

6ماه تا دوسال زندان برای طرح سوال در جلسات

, 6ماه تا دوسال زندان برای طرح سوال در جلسات,

وی با اشاره به این که بر اساس طرحی  دو فوریتی که  فراکسیون امید جدیدا مطرح کرده اگر فردی در یک جلسه سوالی را مطرح کرد بین 6 ما تا 2سال زندان دارد گفت:  اگریک فرد در یک جلسه حرف و کاری کرد که جلب توجه کرد 6ماه تا دوسال زندان دارد  البته نوع راه رفتن نوع حرف زدن شامل را نیز می شود.

,

نماینده مجلس بیان داشت: طرح دو فوریتی را جناب عارف به عنوان ریاست فراکسیون امید تهیه کرده است  که عمده امضا کنندگان این طرح از اعضای فراکسیون امید هستند و بر اساس این طرح اگر فردی در یک جلسه و مراسم سوال بپرسد محکوم به زندان خواهد شد سوال هم مهم نیست چه سوالی باشد فقط  اگر یک شهروند در یک جلسه بگوید من سوال دارم همین جرم است و باید بین 6ماه تا دوسال زندانی شود، مانند اینکه یک نفر در یک جلسه ختم بلند بگوید فاتحه مع الصلوات؛ مجرم شناخته شده و بین 6ماه تا دوسال زندانی دارد.

,

بوی استبداد و دیکتاتوری می آید

, بوی استبداد و دیکتاتوری می آید,

حاجی دلیگانی تصریح کرد: در این طرح آمده است نیروی انتظامی باید بلافاصله این فرد را دستگیر کند و تا زمانی که قوه قضائیه وی را تحویل بگیرد باید در بازداشت باشد و قوه قضائیه ظرف مدت یکماه بدون تشریفات اداری باید وی را محکوم کند.

,

وی در پایان گفت : این طرح را در صحن پخش کردند که  از این طرح بوی استبداد و دیکتاتوری  و بوی بستن دهان مردم که صاحب انقلاب هستند می آید، مردم در انقلاب سه شعار اصلی استقلال آزادی جمهوری اسلامی را داشتند این طرح با شعار آزادی مردم مغایر است اما آقای کواکبیان در موافقت با این طرح کلی صحبت کردند ،البته این طرح در مجلس رای نخواهد اورد و تنها ماهیت و چهره این افراد را مشخص می کند.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه