اخبار داغ

خواهرشهید حاج داود کریمی:

فرمانده‌ای که 6 ماه در فاو جوشکاری کرد/ شهید کریمی نگذاشت فرزندانم جای خالی پدرشهیدشان را احساس کنند

فرمانده‌ای که 6 ماه در فاو جوشکاری کرد/ شهید کریمی نگذاشت فرزندانم جای خالی پدرشهیدشان را احساس کنند
خواهرشهید کریمی گفت:همسرم در 21 بهمن ماه سال 57 به شهادت رسید و بعد از آن، شهید کریمی کاری کرد که فرزندانم جای خالی پدرشهیدشان را احساس نکنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کوله بار؛ نرگس کریمی، خواهر شهید حاج داود کریمی در گفتگو با خبرنگار کوله بار با اشاره به خاطرات برادر شهید گفت:وقتی دیپلم  گرفتم، انقلاب به پیروزی رسیده بود. حاج داوود همیشه اصرار داشت که ادامه تحصیل بدهم. وقتی لیسانس را گرفتم دوباره تشویقم کرد تا ادامه تحصیل بدهم و به طور یقین می توانم بگویم که با تشویق های حاجی ادامه تحصیل دادم و همه اینها را مدیون راهنمایی های برادرم هستم.  حاجی همیشه تاکید داشت که حجابم را رعایت کنم.  او بود که باعث شد نسبت به مسائل مذهبی،علاقمند شوم.

,  شبکه اطلاع رسانی راه دانا , شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  کوله بار, کوله بار, کوله بار,
 
,
وی در ادامه درباره فعالیت های مذهبی حاج داوود افزود:موضوع اعتقادات مذهبی برای خانواده  مهم بود.حاج داوود از همان دوران نوجوانی به مسائل مذهبی علاقمند بود و در هیئت های مذهبی حضور فعالی داشت و بسیاری از آموخته هایش را به من یاد داد . او بعضی از خطبه های نهج البلاغه را حفظ بود و شناخت خوبی نسبت به آیه ها و معانی  قرآن داشت.
,
 
,
خواهر شهید کریمی افزود:حاجی قبل از انقلاب عضو گروه «فجر اسلام» بود. خانواده ما از سال 1342 به طور مستمر فعالیت ضد حکومت طاغوتی داشت. سال 1354برای گذراندن دوره های آموزش نظامی به لبنان رفت و در آنجا با شهید چمران آشنا شد.بعد از مدتی دوباره به تهران برگشت و به فعالیت های انقلابی اش ادامه داد.بعد از پیروزی انقلاب،فعالیت های مختلفی انجام داد و در مسجد الرسول (ص) نازی آباد که یکی از مراکز فعال انقلابی بود،فعالیت داشت.
,
 
,
وی در ادامه، به موضوع حضور داوطلبانه حاج داوود در صحنه های نبرد در سالهای دفاع مقدس هم اشاره کرد:سال 1364به عنوان یک نیروی بسیجی به جبهه رفت و این بار عازم منطقه عملیاتی فاو شد، درحالی بود که او سابقه فرماندهی سپاه منطقه 10و 7را داشت و عضو سپاه بود. حاجی دوست داشت  ناشناس باشد . 6ماه در فاو به عنوان یک جوشکار  خدمت کرد. بعد از مدتی، بالاخره رزمنده ها او را شناختند. او راضی به دریافت دستمزد نشد و گفت که برای ادای دینش این کار را انجام داده است.
,
 
,
خانم کریمی اظهار داشت: اگر بخواهم از حاج داوود بگویم، زمان زیادی لازم است مبارزات حاج داوود از 15 سالگی شروع شد. از همان نوجوانی اهل علم و مطالعه بود. وقتی انقلاب پیروز شد در تشکیل کمیته انقلاب اسلامی و بعد هم سپاه پاسداران نقشی بسیار مهم را ایفا کرد. جزو فرماندهان منطقه 10 کشوری بود. یک مدت در کردستان فرمانده بود. بعد از شهادت شهید جهان آرا و شهید موسوی، فرمانده جنوب شد و تا پایان جنگ در جبهه های مختلف خدمت می کرد.شهید کریمی در عملیات مرصاد هم حضور داشت بود و با وجود اینکه زخمی شده بود، بعد از دو ساعت استراحت دوباره عازم عملیات شد.حاج داوود به انقلاب اسلامی عشق می ورزید و در همان راه هم شهید شد. او سالها رنجهای شیمیایی بودن را تحمل کرد و هیچ وقت هم شکایتی نکرد. تقوای شهید حاج داوود کریمی زبانزد خاص و عام بود.
,
 
,
خواهر شهید کریمی اضافه کرد:بعد از پایان جنگ، برادرم در کارگاه تراشکاری به کارش ادامه داد. فرزند شهیدی در کارگاهش کار می کرد که حاج داوود به او بیشتر از کارش حقوق می داد و می گفت:« این پسر بر گردن همه ما حق دارد.من باید از او پشتیبانی کنم تا خرج خانواده اش را تامین کند.»حاج داوود موقع استراحت در کارگاهش، به کارگرها درس نهج البلاغه می داد. مدتی بعد که مادر آن پسر را دیدم، می گفت از آن موقعی که پسرش در کارگاه حاجی کار می کند، نمازش را اول وقت می خواند.
,
 
,
وی در ادامه از علاقه برادرش به فرزندان شهدا گفت:همسرم  شهید «محمود ضیاء بشرحق» در 21 بهمن ماه سال 57  به شهادت رسید. در ماجرای شهادت همسرم، حاج داوود پس از دوندگی های زیاد متوجه شد که محمود را به بیمارستان سوانح (تهران) برده اند و ما بلافاصله راهی بیمارستان شدیم. گارد شاهنشاهی دور تا دور بیمارستان را گرفته بودند و دستور داده بودند که در بیمارستان را به روی کسی باز نکنند، به هر زحمتی بود، خود را به بیمارستان رساندیم. وقتی رسیدیم محمود شهید شده بود. پزشکان گفتند گلوله ای که از یک کلت به محمود اصابت کرده است.حاجی توانست با دخالت بعضی دوستان و بعضی روحانیان، جسد شهید را تحویل بگیرد. محمود یک روز قبل از پیروزی انقلاب شهید شد و لحظه پیروزی انقلاب را ندید.
,
 
,
خواهر شهید کریمی افزود: شهید کریمی در واقع مشاور و معلم بچه های من بود.حاجی که از نوجوانی با درد بی پدری آشنا بود، به فرزندانم علاقه خاصی داشت. وی با محبت هایش کاری کرد که  فرزندانم کمتر جای خالی پدرشان را احساس کنند.
,
 
,
وی برخی ویژگی های اخلاقی شهید کریمی را این گونه نقل کرد:در زندگی اش چشم داشتی به مال دنیا نداشت و بیشتر به دنبال کسب رضایت خدا بود. او قلب پاکی داشت و همیشه اهل سخاوت و بخشش بود. برادرم کمک حال تعدادی از خانواده های نیازمند بود و ما بعد از شهادتش پی به این موضوع بردیم.
,
 
,
این خواهر شهید در پایان گفت: امیدارم نسل جوان و امروزی با فراگیری درس هایی از زندگی شهدا به شناخت کاملی از اسوه های راستینش برسد و راه و سیره آنان را ادامه دهند.
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه