اخبار داغ

رد اظهارات نماینده شاهرود و میامی توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان؛

45 درصد مصوبات کارگروه رفع موانع تولید اجرایی شده است/ اشتغال 43 درصد افزایش یافته است

45 درصد مصوبات کارگروه رفع موانع تولید اجرایی شده است/ اشتغال 43 درصد افزایش یافته است
روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان در خصوص سوالات ایجاد شده پیرامون عملکرد این سازمان در اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی توضیح داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، در پی انتشار خبری با عنوان  "نقش سازمان صنعت، معدن و تجارت در تحقق اقتصاد مقاومتی و ذکر چند سوال" بر روی خروجی شبکه اطلاع رسانی مرآت، روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان در خصوص سوالات مطروحه پیرامون عملکرد این سازمان در اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی توضیح داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت, "نقش سازمان صنعت، معدن و تجارت در تحقق اقتصاد مقاومتی و ذکر چند سوال",

در بخشی از این خبر ضمن بیان نقش سازمان صنعت، معدن وتجارت استان در تحقق اقتصاد مقاومتی و رونق تولید، با اشاره به انتقاد سید حسن حسینی شاهرودی نماینده مردم شاهرود و میامی از اجرایی نشدن مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، از مسئولان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خواسته شده بود با برگزاری نشست های خبری منظم در خصوص عملکرد خود در سالجاری توضیح دهند.

,

پس از انتشار خبر مذکور، روابط عمومی این سازمان با ارسال توضیحاتی به دفتر شبکه اطلاع رسانی مرآت با اشاره به رتبه چهارم استان سمنان در پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی اعلام کرد: در 49 جلسه قبلی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان مشکلات 321 واحد تولیدی بررسی و 790 مصوبه به تصویب اعضای این کارگروه رسید که 45 درصد این مصوبات اجرایی شده است.

, شبکه اطلاع رسانی مرآت,

متن توضیحات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان به این شرح است:

,

بازگشت به خبر درج شده در خبرگزاری مرآت در مورخ 20/11/95 با عنوان نقش سازمان صنعت،معدن وتجارت در تحقق اقتصاد مقاومتی با تشکر از حسن توجه آن خبرگزاری در پیگیری سیاست های اقتصاد مقاومتی در سطح استان ، با توجه به طرح چند سوال در بخش های مختلف صنعت ، معدن وتجارت استان ، بدینوسیله جوابیه این سازمان به شرح ذیل به حضور ارسال می گردد.

,

مقتضی است جهت تنویر افکار عمومی به نحو شایسته اطلاع رسانی مناسب صورت پذیرد.

,

1-  جایگاه استان در اجرای بسته رونق تولید در کشور با پرداخت 3577 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به 688 واحد تولیدی استان از نظر تعداد واحدپرداختی رتبه 4 کشور و از نظر مبلغ پرداختی نسبت به سهم هر استان رتبه 7 کشور را دارا است .

,

2-  به استناد بخشنامه مورخ 16/8/94 معاونت معدنی وزارت صنعت ، معدن و تجارت ، محدوده های معدنی مشمول آزادسازی در سامانه کاداستر مشخص و در تاریخ 1/10/94آزادساری انجام گردید همچنین با توجه به اطلاع رسانی که  در سایت کاداستر انجام شده  افراد واجد شرایط بعد از آزادسازی توانستند محدوده مورد نظرشان را در سامانه کاداستر ثبت نمایند در سال جاری بعد از انجام مزایده ، به استناد بخشنامه  232276/60مورخ 28/10/95  آزادساری محدوده معدنی  انجام خواهد شد

,

3-  سهم استان سمنان از 33 طرح بزرگ ملی ابلاغ شده از سوی معاون اول رئیس جمهور، طرح آریا ترانسفوشرق و قدرت درشهرستان مهدیشهر ، دارو سازی ثنامد در گرمسار و خودروسازی فردا در سمنان است.

,

آریانسفو شرق با سرمایه گذاری 2214 میلیارد ریال و اشتغال 161 نفر

,

آریانسفو قدرت با سرمایه گذاری 4038 میلیارد ریال و اشتغال 240 نفر

,

دارو سازی ثنامد با سرمایه گذاری 742 میلیارد ریال و اشتغال 60 نفر که در هفته دولت سالجاری با حضور معاون اول محترم ریاست جمهوری و مقام عالی وزارت صنعت ، معدن وتجارت به بهره برداری رسید.

,

همچنین اتومبیل سازی فردا با سرمایه گذاری 1500 میلیارد ریال و اشتغال 210 نفر که در اسفند ماه ان شاء ا... به بهره برداری خواهد رسید.

,

4-  تعداد طرح های صنعتی دارای پیشرفت بیش از 60 درصد که تکمیل شده است 117 مورد می باشد که درسالجاری پروانه بهره برداری دریافت نموده اند با سرمایه گذاری بیش از 10 هزار میلیارد ریال واشتغالزایی 2200 نفر

,

5- در خصوص واگذاری بازرسی واحدهای صنفی به اتاق اصناف وبه استناد نامه وزیر محترم صنعت، معدن وتجارت در خصوص ایجاد وحدت رویه ورفع موازی کاری بین سازمان های صنعت وتجارت واتاق های اصناف تفاهم نامه ای فی مابین این سازمان واتاق اصناف مرکز استان منعقد گردید.که براساس آن کلیه امور مربوط به نظارت وبازرسی از واحدهای صنفی خرده فروشی در سطح استان از تاریخ 10/5/95 به مدیریت بازرسی ونظارت اتاق اصناف واگذار گردیده است.

,

6- اشتغال در واحدهای تولیدی استان در سال جاری در پروانه بهره برداری های صادره تعداد 663 نفر می باشدکه 43درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است

,

7-  در 49 جلسه قبلی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان  مشکلات 321 واحد تولیدی بررسی و 790 مصوبه به تصویب اعضای کارگروه رسیده است. از 790 مصوبه تعداد 359 مصوبه (45درصد) اجرایی، 393 مصوبه (50 درصد) در دست اقدام و 38 مصوبه (5درصد ) اقدام نشده است که در هر جلسه کارگروه تعدادی از مصوبات اقدام نشده در حضوراستاندار محترم  پیگیبری می شود.

,

8- صادرات در 10 ماهه سالجاری از نظر ارزش دلاری 120 میلیون دلار و ارزش وزنی 273 هزار تن می باشد که از لحاظ ارزش دلاری 18 درصد رشد داشته است.

,

9- مدیریت هدفمند واردات در راستای حفظ تراز تجاری صورت می گیرد.

,

دنبال نمودن سیاستهای ملی تعیین شده در ثبت سفارش واردات کالا در استان درجهت مثبت نمودن تراز  تجاری شامل موارد زیر است:

,

کاهش میزان واردات برخی از کالاهای اساسی در حمایت از تولید کنندگان

,

کاهش ارزش واردات کالاهای مصرفی بادوام

,

تبدیل ارز برخی تعرفه ها  از مبادله ای به متقاضی

,

جلوگیری از واردات برخی از کالاهای فاقد برند بین المللی و نمایندگی مجاز

,

روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان

,

مرآت در پایان ضمن تقدیر از پاسخگویی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان، امیدوار است مسئولان اقتصادی استان با ارائه گزارش های دقیق و منظم، به تشریح اقدامات خود در اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی بپردازند.

, مرآت در پایان ضمن تقدیر از پاسخگویی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان، امیدوار است مسئولان اقتصادی استان با ارائه گزارش های دقیق و منظم، به تشریح اقدامات خود در اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی بپردازند.,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه