اخبار داغ

اعزام هیات ایرانی به عربستان در رابطه با حجاج

اعزام هیات ایرانی به عربستان در رابطه با حجاج
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هیئت پنج نفره‌ای پنجم اسفندماه به عربستان اعزام شده و ما در نامه‌ای که این هیئت به همراه خواهد داشت شروط خود را به وزیر حج عربستان نوشتیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تابناک،  سید رضا صالحی امیری عصر امروز در نشست با اصحاب رسانه استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ضعف اطلاع‌رسانی در دولت یازدهم، اظهار داشت: سیاست ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبتنی بر اصل ایجاد ثبات و آرامش در همه حوزه‌ها و پرهیز از هرگونه تنش بوده و این سیاست به این معنا است که در فضای پرمناقشه امکان کار فرهنگی نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,


وی افزود: ثبات و آرامش فرهنگی و دارا بودن گفتمان فرهنگی، اعتدال فرهنگی مبتنی بر عقلانیت فرهنگی، انسجام، تنوع و دیانت فرهنگی لازمه توسعه فرهنگی است که از این منظر تمام تلاش ما برای طراحی یک الگوی مدیریت استراتژیک در نظام فرهنگی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: دستگاه بزرگ فرهنگ و ارشاد اسلامی نیازمند یک الگوی استراتژیک، جامع، همه جانبه و آینده نگر است و با داشتن ده‌ها ماموریت اصلی نمی‌تواند به صورت بخشی، روزمره و سلیقه‌ای اداره شود.

صالحی امیری عنوان کرد: رویکرد ما در حوزه معاونت مطبوعاتی و رسانه‌ای شفاف‌سازی، عدالت‌محوری و توزیع منابع و امکانات در اقصی نقاط کشور و پرهیز از تمرکز امکانات و منابع در تهران بوده و به عبارت دیگر شعار ما در حوزه عدالت‌محوری این است که «تهران ایران نیست».

وی ابراز کرد: جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها باید به استان‌ها و در سطح بعد به شهرستان‌ها منتقل شوند، باید به کشف استعدادهای استانی کمک کنیم، زیرا ما می‌توانیم با توجه به سرمایه‌های استانی تحول بزرگی در حوزه فرهنگ ایجاد کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعتماد به استان‌ها و حمایت از آنها را سرلوحه کار خود عنوان کرد و ادامه داد: در این دوره واگذاری مسئولیت‌ها به خانه‌ها، انجمن‌ها و نهادهای صنفی فرهنگ سرعت بیشتری به خود می‌گیرد.

صالحی امیری گفت: آسیب‌شناسی نسبت به عملکرد 3.5 سال گذشته نیاز کنونی ما است، در حوزه مطبوعات کارهای بزرگی انجام شد که قانونمند شدن و نفی تبعیض یکی از این اقدامات محسوب می‌شود و امروز در توزیع یارانه‌ها نشریات بومی از امتیاز بیشتری برخوردار هستند.

وی افزود: در یک سال گذشته بیش از دو هزار و 500 مجوز نشریه صادر کردیم و امروز ما مفتخریم که بیش از نیمی از رسانه‌های ما در استان‌ها به فعلایت مشغول هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در 9 ماهه امسال 64 میلیارد تومان یارانه مطبوعات در بخش‌های مختلف پرداخت کردیم، گفت: نظام یارانه‌ها در همه حوزه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید بازنگری شود.

صالحی امیری با اشاره به اینکه در حوزه معاونت مطبوعاتی، شفاف‌سازی مهم‌ترین اولویت است، در رابطه با بیمه مطبوعات نیز گفت: در مجموع در بانک اطلاعات صندوق هنر هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‎نگاران کشور، 47 هزار نفر عضو بوده که از این تعداد تا قبل از دهه فجر 18 هزار و 700 نفر بیمه تأمین اجتماعی بودند و این تعداد تا پایان سال به 30 هزار نفر افزایش می‌یابد که از این 30 هزار نفر، هشت هزار نفر اصحاب رسانه هستند.

وی ادامه داد: نظارت بر چاپ و نشر کتاب به دلیل ارتقای سطح آگاهی و دانش اصحاب قلم و آشنایی آنها به مبانی نظام امروز در بهترین وضعیت خود قرار داشته و در سه سال گذشته 220 هزار مجوز نشر صادر شد.

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در 9 ماه سال 95،  67 هزار مجوز در حوزه نشر صادر شده که از این تعداد 14 هزار ترجمه، 45 هزار چاپ اول و بقیه چاپ دوم به بالا هستند، گفت: آمار میزان اعمال نظارت در این حجم بزرگ بسیار محدود بوده و دلیل آن آشنایی اصحاب قلم به خطوط قرمز نظام است.

صالحی امیری در پاسخ به سؤال خبرنگاری در خصوص نگاه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به خطوط قرمز نظام، گفت: خطوط قرمز نظام شامل دین اسلام، انقلاب اسلامی، وحدت نظام و رهبری است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به این خطوط اعتقاد دارد.

وی افزود: خوشبختانه اکثریت قاطع مولفین و ناشرین ما همه خطوط قرمز نظام را رعایت می‌کنند و هر کتاب، نشریه‌، روزنامه، سایت یا خبرگزاری‌ که بخواهد وحدت ملی را مخدوش کرده یا خشونت را ترویج دهد یا به مبانی اصلی نظام خدشه‌ای وارد کند اعلام نظارت قانونی خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر علت فروش کتاب ترامپ به عنوان ظالم‌ترین دشمن مردم ایران در نمایشگاه کتاب یاسوج، گفت: وقتی هیئت نظارت چاپ این کتاب را تشخیص داده، حتما از یک منطق برخودار است.

صالحی امیری در رابطه با اعزام حجاج ایرانی به عربستان نیز گفت: هیئت پنج نفره‌ای پنجم اسفندماه به عربستان اعزام شده و ما در نامه‌ای که این هیئت به همراه خواهد داشت شروط خود را به وزیر حج عربستان نوشتیم که تأمین کرامت حجاج و پرداخت دیه حجاج شهید از مهم‌ترین این شروط است، ما معتقد به اعزام حجاج هستیم، اما به این هم اعتقاد داریم که این کار باید عزتمندانه باشد و اگر وزیر حج عربستان شروط ما را بپذیرد به طور قطع نسبت به اعزام حجاج اقدام می‌شود.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه