اخبار داغ

29 بهمن از نمایی دیگر؛

دفاع تمام قد مردم تبریز از مردم قم+عکس

دفاع تمام قد مردم تبریز از مردم قم+عکس
خون های ریخته شده مردم قم و مردم تبریز در یک رگ جاری شد و سیل خروشاتی به راه انداخت و چهلم های پی در پی مردم در سراسر کشور اتحادی را رقم زد که در جهان بی نظیر بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سایت خبری ثامن؛29 بهمن سال56 به عنوان نماد اتحاد همدلی اقوام مختلف ایرانی برای همیشه در تاریخ ثبت شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سایت خبری ثامن,

 19 دی سال56 مردم قم از جمله روحانیون و بازاریان به دست مزدوران رژیم پهلوی مظلومانه به خاک و خون کشیده شدند، چهل روز بعد در روز29 بهمن سال 56 مردم قم به خاطر خفقان موجود نمی توانستند آنطور که باید و شاید اربعین شهدای 19 دی را برگزار کنند اما مردم تبریز که همیشه وفاداری خود را به اسلام ثابت کردند در دفاع از خون های به ناحق ریخته شده مردم قم قیام کردند .

,

, ,

مردم انقلابی تبریز برای خون خواهی مردم قم که هرگز یک دیگر را از نزدیک ندیده بودند اما دلهایشان با اعتقاد به وحدت کلمه به هم نزیک بود، مراسم چهلم گرفتند اما نیروهای رژیم پهلوی چشم دیدن این اتحاد را نداشتند و  با مردم تبریز درگیر شدند و در نهایت قیام مردم تبریز با خون خودشان آغشته شد و زیباترین صحنه های اتحاد را به نمایش گذاشتند.

,

, ,

شاهدان ماجرای می گویند تبریز در چلهم شهدای قم به صورت شهر جنگ زده در آمد. خیابان ها از خون جوانان، بازاریان، دانشجویان و مردان و زنان رنگین شد و بدین ترتیب پس از فاجعه خونین قم، جنایت دیگری بر جنایت های رژیم افزوده شد.

,

 امام خمینی(ره) بعد از قیام 29 بهمن 56 در پیامی خطاب به مردم تبریز فرمودند: سلام بر اهالی شجاع و متدین آذربایجان عزیز. درود بر مردان برومند و جوانان غیرتمند تبریز. درود بر مردانی که در مقابل دودمان بسیار خطرناک پهلوی قیام کردند و با فریاد «مرگ بر شاه» خط بطلان بر گزافه گویی های او کشیدند. زنده باشند مردم مجاهد عزیز تبریز که با نهضت عظیم خود، مشت محکم بر دهان یاوه گویانی زدند که با بوقهای تبلیغاتی، انقلاب خونین استعمار را که ملت شریف ایران با آن صددرصد مخالف است، انقلاب سفید شاه و ملت می نامند و این نوکر اجانب و خود باخته مستعمرین را نجات دهنده ملت می شمارند.

,

, ,

خون های ریخته شده مردم قم و مردم تبریز در یک رگ جاری شد و سیل خروشاتی به  راه انداخت و چهلم های پی در پی مردم در سراسر کشور اتحادی را رقم زد که در جهان بی نظیر بود.

,

با نزدیک شدن چهلم شهداى تبریز، جوشش مخصوصى در مردم ایران به چشم مى خورد. مردم مسلمان در شهرهاى تهران ، اصفهان ، آبادان ، آباده ، قزوین ، کاشان ، بابل ، تبریز و برخى دیگر از شهرهاى ایران بدین مناسبت دست به تظاهرات زدند و در شهرستان یزد نیز تظاهرات مردم از روز 8 فروردین شروع شد.

,

روز چهارشنبه نهم فروردین مردم یزد در روضه محمدیه شهر مجلسى را در بزرگداشت این شهدا برگزار کردند. مردم در پایان جلسه به خیابانها ریختند و با شعارهاى انقلابى ، درود بر خمینى و مرگ برشاه به مراکز فساد و فحشاء و همچنین اماکن دولتى حمله کردند و چندین بانک و سینما و مشروب فروشى و گیشه هاى فروش روزنامه هاى اطلاعات و رستاخیز مورد تهاجم مردم قرار گرفت .

,

, ,

خونخواهی و قیام های مردم ایران به دفاع از شهرهایی که شاید تا به حال به آن سفر نکرده بودند پیروزی انقلاب را نزدیک تر کرد و تنها یکسال بعد انقلاب پیروز شد.

,

دشمن با ترس از تاثیر گذاری مردم تبریز در روند انقلاب نقشه ویژه ای کشیده بود تا تبریز را  از دامن انقلاب جدا کند.

,

با وجود اینکه دشمن تلاش کرد بعد از انقلاب تفرقه افکنی بین اقوام ایجاد کند اما این اتحاد و همدلی در دوران دفاع مقدس نیز به چشم خورد و تا به امروز ادامه دارد، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار با مردم تبریز در27بهمن 95با اشاره به تحرکات تفرقه‌افکنانه برخی گروهها در سالهای اول انقلاب در تبریز، گفتند: امام بزرگوار ما در مقابل آن حرکتها که برخاسته از سیاستهای قدیمی انگلیسی‌ها بود، فرمودند «هیچ‌کس نگران نباشد، چراکه خود مردم تبریز جواب آنها را خواهند داد» و همین‌گونه نیز شد.

,

و امروز وقتی از قدیمی های قم در مورد چهلم شهدای 19 دی مردم قم سوال می کنید به نیکی و صمیمانه از مردم تبریز و قیام آنها صحبت می کنند و فداکاری مردم تبریزاز یاد نبرده اند.

,

مرضیه مهدیلو

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه