اخبار داغ

عضو هیات علمی دانشگاه امام حسین(ع):

هدف خطبه حضرت زهرا (س) دفاع از ولایت امام زمانش بود

هدف خطبه حضرت زهرا (س) دفاع از ولایت امام زمانش بود
حضرت زهرا(س) به عنوان یادگار پیامبر(ص) و سند محکمی در دفاع از ولایت در چندین عرصه حضور می یابد هنگامی که غاصبان، ولایت را به تاراج بردند حضرت علی(ع) به همراه فاطمه زهرا بر در خانه اصحاب با سابقه پیامبر حضور یافتنند تا با آنان اتمام حجت کنند که شیعه و سنی در روایت این موضوع را مطرح کرده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مباحث، نشست فرهنگی با موضوع برترین الگوی ولایتمداری، حضرت زهرا با سخنرانی استاد محمد حسین رجبی دوانی، عضو هیات علمی دانشگاه امام حسین(ع) و استاد تاریخ روز گذشته در سالن دارالهدایه مدرسه علمیه النفیسه اصفهان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی سخنان خود را با این حدیث آغاز کرد: از امام کاظم(ع) و برخی ائمه روایت شده بر این مضموم که اسلام بر پنج پایه نماز، روزه، حج، زکات و ولایت خداوند استوار است در چهار مورد از این پنج مورد برای مومنان تخفیف قائل  شده به عنوان مثال تخفیفی که خدا در نماز قائل شده  این است که شما اگر نمی توانید ایستاده نماز بخوانید، نشسته و اگر نشسته نمی توانید خوابیده (در نمازی که ستون بزرگ دین  و حلقه وصل انسان با خداست)، در تنها چیزی که که خداوند تخفیفی نداده است ولایت  است و اگر اعتقاد به ولایت نباشد سایر اعمال قابل قبول نیست.

,

وی خاطر نشان کرد: حضرت زهرا(س) به عنوان یادگار پیامبر(ص) و سند محکمی در دفاع از ولایت در چندین عرصه حضور می یابد هنگامی که غاصبان، ولایت را  به تاراج بردند حضرت علی(ع) به همراه فاطمه زهرا بر در خانه اصحاب با سابقه پیامبر حضور یافتنند تا با آنان اتمام حجت کنند که شیعه و سنی در روایت این موضوع را مطرح  کرده اند.

,

رجبی دوانی همچنین به دومین  عرصه از حضور حضرت زهرا(س) اشاره کرد و گفت: مورد دیگر که خیلی عجیب و  بسیار مهم است زمانی است که غاصبان ولایت دیدند شیعیان امیر المومنین حاضر به بیعت با ایشان نیستنند، خواستنند خاندان رسول خدا را  از پشتوانه مادی مالی و اقتصادی محروم کنند.

,

وی ادامه داد: عواملی را ابوبکر به سرکردگی رفیق نزدیکش ابوعبید جراح به فدک فرستاد و افرادی که از سوی حضرت زهرا آنجا کار می کردند را بیرون کرد؛ فدک اشغال و غصب شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه