اخبار داغ

دبیر شورای صنفی دانشگاه اراک

نمایش راه اندازی شورای صنفی دانشگاهها در دولت تدبیر/مسئولان پاسخگوی مشکلات عدیده ی دانشجویان باشند

نمایش راه اندازی شورای صنفی دانشگاهها در دولت تدبیر/مسئولان پاسخگوی مشکلات عدیده ی دانشجویان باشند
مسئولین دانشگاه باید بدانند که خانواده ی دانشجویان، فرزندانشان را به آن ها سپرده اند و باید اعتقاد داشته باشند که در قبال تک تک این دانشجویان مسئول هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نسل فردا – یادداشت – دبیر شواری صنفی رفاهی دانشگاه اراک – حال این روز های دانشگاه اراک خوب نیست. این را می شود از رخوت و رکودی که در دانشگاه احساس می شود، فهمید. اگر از مشکلات دانشجویان در این دانشگاه ساعتها گفته شود، باز هم کم است. وضعیت رفاهی تقریباً مناسب نیست. در تابستان گذشته مجموعه ای از اقدامات در خوابگاه الزهرا دانشگاه اراک صورت گرفت که وضعیت نا به سامان آن خوابگاه را تا حدودی بهبود بخشید . البته آن هم نه به طور کامل که فقط سه بلوک از شش بلوک مورد ترمیم و مرمت قرار گرفت. ولی دانشگاه اراک فقط محدود به این خوابگاه نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسل فردا – یادداشت – دبیر شواری صنفی رفاهی دانشگاه اراک –, نسل فردا – یادداشت – دبیر شواری صنفی رفاهی دانشگاه اراک –, نسل فردا,

وضعیت رفاهی دانشجویان در خوابگاه امیر کبیر جای بحث دارد. کیفیت غذاهای سلف جای بحث دارد. امکانات ابتدایی سلف مرکزی که از ملزومات است جای بحث دارد. خوابگاه شهید رضایی در پردیس سردشت که واقعاً از امکانات شهری تقربیاً دور است جای بحث دارد. کار به جایی رسیده است که بسیاری از مشکلات دیگر از جانب دانشجویان نیز زیاد مورد مطالبه قرار نمی گیرند چرا که دیگر امیدی به اصلاح ندارند آنقدر که گفته اند و جوابی نگرفته اند .

,

باید از مسیولین دانشگاه پرسیده شود که آیا حاضر هستند دختر و پسر خودشان در خوابگاه های دانشجویی  مانند خوابگاه های دانشگاه اراک ساکن شوند؟

,

راه اندازی شورای صنفی در دولت یازدهم شبیه یک نمایش است

, راه اندازی شورای صنفی در دولت یازدهم شبیه یک نمایش است, راه اندازی شورای صنفی در دولت یازدهم شبیه یک نمایش است,

راه اندازی شورای صنفی در این دولت و در این دانشگاه بیشتر به یک نمایش شباهت داشت تا یک شورای صنفی. چرا که وزارت علوم با آیین نامه جدید این شورا را محدود کرد و از تشکیل اتحادیه شوراهای صنفی کشور هم اجتناب می کند و در دانشگاه هم عزمی برای قدرت بخشیدن به آن وجود ندارد.

,

صرفاً یک شورایی تشکیل شد تا در کارنامه ها ثبت شود که در فلان زمان شوراهای های صنفی مجدداً آغاز به کار کردند . بالاخره این قبیل اقدامات یک امتیاز خوب برای مدیران به حساب می آید.

,

دانشگاه مادر استان مرکزی در لیست واحدهای درجه ۳

, دانشگاه مادر استان مرکزی در لیست واحدهای درجه ۳, دانشگاه مادر استان مرکزی در لیست واحدهای درجه ۳,

آماری که اخیراً از درجه بندی دانشگاه های کشور منتشر شد بدین صورت است که دانشگاه قدیمی و باظرفیت اراک در این لیست، دانشگاه درجه سوم کشور محسوب شده است و این ضعف مدیریتی سیستم این دانشگاه را نشان می دهد و باید آسیب شناسی کرد که چرا دانشگاه مادر استان مرکزی باید این حال و روزش باشد.

,

متاسفانه دانشگاه اراک در برهه هایی به یک اردوگاه سیاسی برای احزاب تبدیل شده است و به نظر می رسد مجموعه ی مدیریتی دانشگاه هم توان مقابله با این شرایط را ندارد.

,

اگر دانشگاه را به یک انسان تشبیه کنیم که دارای جسم و روح است. باید گفت علاوه بر این که از نظر جسمی و زیر بنایی حال و روز خوبی ندارد، از نظر روحی که همان جامعه ی دانشجویان باشد نیز اوضاع بهتر نیست.

,

البته باید گفت که متاسفانه در جامعه دانشجویی ما یک رخوت حاکم شده است ولی این رکود و سستی در دانشگاه اراک بیشتر به چشم می خورد. این موضوع هم از انگیزه های دانشجو متاثر می شود و هم از برخورد مسئولین دانشگاه با دانشجویان.

,

گاهی آنقدر در دانشگاه دست اندازی برای دانشجو ایجاد می شود که دانشجوی ما انگیره اش را از دست می دهد و عطای فعالیت را به لقایش می بخشد. وضع در دانشگاه اراک به گونه ای شده است که برخی از دانشجویان تمایل چندانی به ادامه تحصیل در این دانشگاه ندارند و به محض قبولی در دانشگاه به فکر انتقالی و مهمان شدن می افتند و مسئولان امر به نحوی رفتار می کنند که  گویا همه چیز در این دانشگاه طبق روال است.

,

دانشگاه اراک از نظر مالی و بودجه ای هم با مشکلات زیادی دست به گریبان است، البته این چیزی است که در جواب به دانشجویان گفته می شود. اگر بودجه مناسبی به دانشگاه تعلق نمی گیرد این وظیفه ی هیئت رئیسه دانشگاه است که پیگیری بیشتری صورت دهد تا آنچه که شایسته دانشجویان است را در اختیار دانشگاه اراک بگذارند و مسئولان باید به خاطر این کوتاهی ها پاسخگو باشند.

,

در اولین روزهای سال تحصیلی در دانشگاه اراک جلسه ی پرسش و پاسخی توسط شورای صنفی برگزار شد که برای همه ی مسئولین و معاونین و ریاست دانشگاه دعوت نامه ارسال شد و در آخر فقط معاون دانشجویی و مجموعه ی امور دانشجویی در جلسه شرکت کردند و پاسخگوی دانشجویان بودند و خبری از ریاست دانشگاه برای پاسخ گویی مشکلات دانشجویان نبود.

,

بسیاری از دانشجویان نمی دانند و همه چیز را از معاونت دانشجویی طلب می کنند در حالی که مشکل عمده ی دانشگاه در معاونت پشتیبانی و اداری دانشگاه است و جالب اینجاست که در همان جلسه مذکور از این معاونت هم دعوت به عمل آمد و خیلی ساده حضور پیدا نکردند و این یعنی ارزشی برای دانشجویان قائل نشدند و خود را ملزم به پاسخ گویی به سوالات و مشکلات عدیده ی دانشجویان ندانستند.

,

اخیراً یک نظر سنجی در دانشگاه اراک برگزار شد در این نظر سنجی که قریب به هزار و پانصد نفر شرکت کردند، نشان داد که دانشجویان از معاونت آموزشی دانشگاه هم گله های بسیاری دارند. نحوه ی چینش کلاس ها، ارزیابی اساتید، سطح کیفی کلاس ها ، تجهیزات آموزشی و پژوهشی و آزمایشگاهی و  زمان بندی امتحانات و مسایلی از این دست که باعث تشویش ذهنی دانشجویان شده است.

,

اخیرا در  دانشگاه بابت برخی خدمات آموزشی از قبیل صدور مجدد گواهی اشتغال به تحصیل و امثالهم از دانشجو وجه دریافت می شود و این یعنی فاجعه.

,

در روانشناسی یک هرمی وجود دارد به نام هرم نیاز های ابراهام مازلو؛ بدین صورت که در پایه این هرم، نیاز های فیزیولوژیگ مثل خوراک و مسکن مناسب قرار دارد و  اگر این نیازها ارضا شود فرد به مرحله ی بعد می رود و نیازهای سطح بالاتری را تجربه می کند . دانشجویان ما در این مرحله مانده اند ، این را من نمی گویم ، همین نظر سنجی با جامعه ی آماری مناسب این را نشان می دهد .

,

دانشجویان دانشگاه اراک عمدتاً از شهر های محروم کشور هستند و این موضوع یعنی دولت باید توجه بیشتری به این دانشگاه و این دانشحویان داشته باشد.

,

امکانات رفاهی و تفریحی مناسبی هم در دانشگاه و برای دانشجویان فراهم نیست . بارها تاکید شده است که نبود این وسایل منجر به این می شود که دانشجویان ما و علی الخصوص دانشجویان خوابگاهی در معرض آسیب های اجتماعی قرار بگیرند. اعتیاد و صد ها آسیب دیگر در کمین این دانشجویان است. این ضعف مدیریتی دانشگاه را می رساند که با وجود این حجم  دانشجو در دانشگاه اراک ، امکانات رفاهی مناسب برای جوانان و دانشجویان در نظر نگرفته است تا به اینچنین سرگرمی هایی روی آورند.

,

مسیولین دانشگاه اراک آیا از میزان مصرف سیگار و قلیان در بین دانشجویان خبر دارند؟ مسیولین دانشگاه باید بدانند که خانواده های دانشجویان، فرزندانشان را به آن ها سپرده اند و باید اعتقاد داشته باشند که در قبال تک تک این دانشجویان مسئول هستند .

,

بی تردید برای حل مشکلات دانشگاه باید شاهد تغییرات و اصلاحات جدی در سیستم مدیریتی دانشگاه باشیم. ریاست دانشگاه اراک در زمینه علمی از سطح بالا و توان خوبی برخوردار است ولی در این مدت در سمت مدیریت دانشگاه علی رغم تلاش های صورت گرفته، آنچنان موفق نبوده و در پیشبرد اهداف دانشگاه، حداقل از نظر دانشجو، خوب عمل نکرد است. بی تردید با این روندی که پیش گرفته شده است  چاره ای جز تغییر اساسی در سطوح عالی مدیریت دانشگاه اراک باقی نمانده است.

, بی تردید برای حل مشکلات دانشگاه باید شاهد تغییرات و اصلاحات جدی در سیستم مدیریتی دانشگاه باشیم. ریاست دانشگاه اراک در زمینه علمی از سطح بالا و توان خوبی برخوردار است ولی در این مدت در سمت مدیریت دانشگاه علی رغم تلاش های صورت گرفته، آنچنان موفق نبوده و در پیشبرد اهداف دانشگاه، حداقل از نظر دانشجو، خوب عمل نکرد است. بی تردید با این روندی که پیش گرفته شده است  چاره ای جز تغییر اساسی در سطوح عالی مدیریت دانشگاه اراک باقی نمانده است.,

ما دانشجویان آینده سازان این مملکت هستیم و اگر مدیران مربوطه مسئولیتی را قبول می کنند باید از  هیچ کوششی در مسیر حل مشکلات و معضلات پیرامونی محیط دانشگاه دریغ نکنند و دانشجویان را سرمایه های مملکت بدانند نه عامل مشکلات.

, ما دانشجویان آینده سازان این مملکت هستیم و اگر مدیران مربوطه مسئولیتی را قبول می کنند باید از  هیچ کوششی در مسیر حل مشکلات و معضلات پیرامونی محیط دانشگاه دریغ نکنند و دانشجویان را سرمایه های مملکت بدانند نه عامل مشکلات.,

photo_2017-02-14_15-02-51

, photo_2017-02-14_15-02-51, photo_2017-02-14_15-02-51,

یادداشت از سجاد مولوی دبیر شورای صنفی رفاهی دانشگاه اراک

, یادداشت از سجاد مولوی دبیر شورای صنفی رفاهی دانشگاه اراک,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه