اخبار داغ

اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل؛

محصولی که تنها در قم تولید می شود+عکس

محصولی که تنها در قم تولید می شود+عکس
مسئول واحد طراحی یک کارگاه تولید صنعتی استان قم گفت: در حال حاضر تولید کولرهای شرکت ما علاوه بر شهرهایی که آب و هوای خشک دارند از جمله خراسان، مرکزی، ایلام ، سنندج و دیگر استان های ایران، به کشور عراق نیز صادر می شود، فروش این کولرها در فصل گرما بسیار بالا است و استقبال مردمی بسیار خوب بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سایت خبری ثامن؛مقام معظم رهبری سال 95 را سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نامگذاری کردند پیش از این ایشان در نامگذاری سال ها به اقتصاد مقاومتی اشاره می کردند اما سال 95 خواستار اقدام و عمل مسئولان شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سایت خبری ثامن,

حال که وارد آخرین ماه سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل شده ایم طبیعتا باید عملی شدن بخشی از اقتصاد مقاومتی را مشاهده کنیم، خوشبختانه مردم و تولید کنندگان در اقدام و عمل توانسته اند نمره قابل قبولی بگیرند، افزایش فرهنگ خرید محصول ایرانی در میان مردم نهادینه شد و هر روز بر تقاضای خرید کالای ایرانی افزوده می شود این را میتوان از اظهارات تولید کنندگان دریافت.

,

هممچنین تولید کنندگان نیز گام های اساسی در زمینه عملی کردن اقتصاد مقاومتی برداشته اند تا جایی که به دانش برخی محصولات دست یافتند که در انحصار ایران قرار دارد.

,

در این زمینه داود رفیعی مدیر فروش یک کارخانه تولید ماشین لباسشویی در قم در گفتگو با خبرنگار ثامن اظهار داشت: خوشبختانه بعد از فرمایش رهبری  در خصوص خرید کالای ایرانی مردم به سمت خرید تولید داخلی آمده اند ، و یک کار تبلیغی بزرگ برای همه شرکت های داخلی انجام شده است، زیرا مردم به این نتیجه رسیده اند که خرید تولید داخلی کمک به خودشان و مردم خودشان، است مردمی که جزء خانوادهای خودشان است.

, ثامن,

مهران حیدربخش مسئول واحد طراحی یک کارگاه تولید صنعتی استان قم در گفتگو با خبرنگار ثامن اظهار داشت: طراحی همه محصولات تولیدی شرکت ما در قم توسط مهندسان داخلی انجام می شود و طراحی محصولات نیز با امکانات کامل مهندسی انجام می شود.

, ثامن,

وی بیان داشت :  چهار سال است که محصولات سلولوزی را در قم  تولید می کنیم در کل کشور هم تنها کارخانه ما چنین محصولی را تولید می کند، راندمان سرمایشی کولرهای سلولوزی با کولرهای آبی معمولی 6الی 7درجه خنک تر است، و میزان مصرف برق در یک ظرفیت برابر نصف کولرهای آبی معمولی است.

,

حیدربخش خاطر نشان کرد: میزان پایین مصرف برق کولرهای سلولوزی تولید شده در قم با توجه به وضعیت انرژی در کشور یک امتیاز محسوب می شود.

,

مسئول واحد طراحی یک کارگاه تولید صنعتی استان  قم تصریح کرد: کولرهای سلولوزی تولید کارخانه کیان مبتکر قم نمونه خارجی ندارد و در انحصار این کارخانه است و برای اولین بار در جهان این کولرها را مهندسان داخلی طراحی تولید و عرضه کردند.

,

وی افزود: در حال حاضر این کولرها علاوه بر شهرهایی که آب و هوای خشک دارند از جمله خراسان، مرکزی، ایلام ، سنندج و دیگر استان های ایران، به کشور عراق نیز صادر می شود، فروش این کولرها در فصل گرما بسیار بالا است و استقبال مردمی بسیار خوب بود.

,

حیدر بخش در پاسخ به این سوال که چرا به فکرصادارت محصولی که در دنیا در انحصار قم است نیستید؟ گفت: به دنبال صادرات هستیم اما  این کار پیگیری های خاص خودش را می طلبد، البته صادرات انبوه  در دستور کار مجموعه هم قرار دارد و رایزنی هایی هم برای صادرات انجام داده ایم.

,

, ,

وی تاکید کرد: با توجه به حجم محدود مالی  مجموعه، امکان تولید انبوه را نداریم و این مسئله می طلبد که مسئولین استان و کشور از تولید کنندگانی که محصولات انحصاری با راندمان بالا تولید می کنند حمایت کنند اما متاسفانه این حمایت ها بسیار کم  بوده نه تنها از ما بلکه از بقیه تولیدکدگان نیز حمایت کلان صورت نگرفته است.

,

حیدربخش بیان داشت: با توجه به ظرفیت های موجود در استان ها می توان به اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبری رسید بخشی از این تلاش ها به خودمان بر می گردد و بخش دیگر همت مسولان را میطلبد ،مطمئنا اگر ما تولید کنندگان سرمایه کافی برای تولید داشته باشیم می توانیم در زمینه های مختلف به خودکفایی در استان و کشور برسیم.

,

انتهای پیام/

, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه