اخبار داغ

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی:

طرح تأمین امنیت برگزاری مراسم،مخالف آزادی بیان نیست/ مراسم سخنرانی نباید منجر به تنش شود

طرح تأمین امنیت برگزاری مراسم،مخالف آزادی بیان نیست/ مراسم سخنرانی نباید منجر به تنش شود
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح دوفوریتی به عنوان تأمین امنیت برگزاری مراسم رسمی، عرفی و معمولی مخالف آزادی بیان نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛احمد بیگدلی امروز در گفت و گو با موج رسا; اظهار داشت: اتفاقات هشت ماه گذشته به ویژه برای نمایندگان، مسئولان و افراد شاخص سیاسی،موجب شد تا طرح دوفوریتی به عنوان تأمین امنیت برگزاری مراسم رسمی، عرفی و معمولی به مجلس شورای اسلامی ارائه شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, احمد بیگدلی امروز در گفت و گو با , موج رسا;,  اظهار داشت: اتفاقات هشت ماه گذشته به ویژه برای نمایندگان، مسئولان و افراد شاخص سیاسی،موجب شد تا طرح دوفوریتی به عنوان تأمین امنیت برگزاری مراسم رسمی، عرفی و معمولی به مجلس شورای اسلامی ارائه شود.,

وی با اشاره به اینکه درست نیست مراسم سخنرانی نماینده ای که با مجوز در حال سخنرانی است، از سوی برخی افراد برهم زده شود، تصریح کرد: نمایندگان باید برای بیان دیدگاه های خود در بین مردم سخنرانی داشته باشند.

,

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افراد می توانند پس از اتمام سخنرانی نظرات خود را بیان کنند، افزود: این درست نیست که سخنرانی نمایندگان و مسئولان به چالش کشانده شود.

,

بیگدلی با اشاره به اینکه متاسفانه برخی افرادی که دارای مسئولیتی نبوده و مجوزی هم ندارند، برخی سخنرانی ها را به چالش می کشانند، تصریح کرد: درست نیست که نماینده مجوزی داشته باشد و به دلیل برخی اعمال نتواند سخنرانی کند.

,

وی با اشاره به اینکه همه در بیان عقاید آزاد هستند اما مراسم سخنرانی نباید منجر به تنش و تعطیلی مراسم شود، ادامه داد:این افراد می توانند پس از سخنرانی مسائل خود را مطرح کنند.

,

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی بیان داشت:در شان مردم، نظام و ممکلت نیست که مراسم سخنرانی به اغتشاش کشیده شود.

,

بیگدلی با اشاره به اینکه این طرح در صورتی کارآیی دارد که مراسم سخنرانی منجر به تنش و تعطیلی شود، گفت :این طرح مخالف آزادی بیان نیست.

,

وی گفت: وقتی فردی در جمعی سخنرانی می کند،دو نفر شلوغ کاری کرده و داد و بیداد می کنند، آزادی بیان نیست.

,

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی گفت: مخالفان می توانند اجازه دهند تا صحبت های سخنران تمام شده و پشن تریبون رفته و سخنان خود را مطرح کنند.

,

بیگدلی بیان داشت:جلسات سخنرانی که منجر به تنش، سوء استفاده و اختلاف شود؛ پسندیده نخواهد بود.

,

گفتنی است،جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تدوین یک طرح دوفوریتی به عنوان تأمین امنیت برگزاری مراسم رسمی، عرفی و معمولی مجازات، برای برهم زنندگان اینگونه مراسم مجازاتی را تعیین کردند.

,

در ماده واحده این طرح آمده است:

,

1- هر کسی با هر اقدامی اعم از طرح سئوال و یا غیر آن در مراسم سخنرانی اعم از مراسم رسمی یا مراسمی که عرفاً بدون مجوز تشکیل می‌شود موجبات توقف یا جلب توجه به خود و یا تشنج شود به حبس از 6 ماه تا دو سال محکوم می‌گردد.

,

نیروی انتظامی موظف است فوری فرد یا افراد را بازداشت و تا تحویل به مقامات قضایی نگهداری کند.

,

2- مسئولان در هر مقام از اداری، اجرایی، نظامی، انتظامی، سیاسی و غیر آن باید امنیت جلسات مذکور را تأمین و از هر اقدامی که موجب اخلال و توقف و تعطیل جلسات شود جلوگیری نمایند و در صورت تعلل حسب مورد به انفصال موقت یا دایم از خدمات دولتی محکوم می‌شوند.

,

قوه قضائیه موظف است بدون تشریفات رسیدگی در کمتر از یک ماه حکم لازم را صادر و اعلام نماید.

,

3- مجازات بند یک شامل کسانی است که در هر مقام و مسئولیتی باشند و مانع برگزاری جلسات موصوف شوند نیز می‌گردد.

,

این طرح که با قید دو فوریت تقدیم هیأت رئیسه مجلس شده است به امضای 34 نماینده رسیده و با صلاحدید هیأت رئیسه در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه