اخبار داغ

پای درد و دل معاون معدنی کرمان:

ثروتمندترین منطقه معدنی کرمان در محاصره محرومیت/ ذوب آهن اصفهان هر کاری بخواهد با معادن ذغال کرمان انجام می دهد

ثروتمندترین منطقه معدنی کرمان در محاصره محرومیت/ ذوب آهن اصفهان هر کاری بخواهد با معادن ذغال کرمان انجام می دهد
معاون معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: تنها خریدار ذغال استان کرمان به دلیل نداشتن امکانات فرآوری، ذوب آهن اصفهان است که ان ها هم هر کاری دلشان بخواهد با ذفعال کرمان می کنند و علیرغم افزایش قیمت جهانی زغال، قیمت آن را افزایش نمی دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمد حسن زاده در گفت و گو با " بوتیا نیوز " اظهار کرد: استان کرمان 180هزار کیلومتر مربع وسعت دارد که یکی از استان های معدن خیز کشور محسوب می شود که به بهشت معادن کشور مشهور است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بوتیا نیوز,

 

,

سالیانه 60 میلیون تن ماده معدنی از معادن استان کرمان استخراج می شود

, سالیانه 60 میلیون تن ماده معدنی از معادن استان کرمان استخراج می شود, سالیانه 60 میلیون تن ماده معدنی از معادن استان کرمان استخراج می شود,

 

,


معاون معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: در استان کرمان در حال حاضر حدود 700 معدن وجود دارد که  425 معدن آن فعال و 270  معدن شن و ماسه است که از این تعداد معدن، سالیانه حدود 60 میلیون تن ماده معدنی استخراج می شود.
حسن زاده میزان ذخیره کشف شده از معادن استان را تا به حال 5.7 میلیارد تن عنوان کرد و افزود: استان کرمان از لحاظ شاخص های معدنی رتبه اول کشور را دارد چرا که 21 درصد از استخراج مواد معدنی کشور متعلق به استان ماست.
وی در ادامه بیان کرد: 39 درصد ارزش افزوده بخش معدن در استان کرمان است و 36 درصد از درآمد خزانه دولت از بخش معادن متعلق به استان کرمان است چرا که 30 درصد از فعالیت های کل معدنی کشور در استان کرمان انجام می شود و همین مسئله استان کرمان را در جایگاه اول قرار داده و باعث شده که کرمان به بهشت معادن شهرت پیدا کند.

,
,
,
,

معاون معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان خاطر نشان کرد: از آنحایی که استان کرمان یک استان صاحب نامی در عرصه معدن بود، بعد از شناسایی پتانسیل ها و بررسی حدود 6 هزار محدوده ای که روی سیستم کالک سازمان وجود داشت متوجه شدیم که عده ای فقط این ها را ثبت کردند و کار قابل توجه ای روی معادن انجام نمی دهند.

,

 

,

96.4 درصد مواد معدنی استخراج شده در استان فقط مربوط به 5 معدن است

, 96.4 درصد مواد معدنی استخراج شده در استان فقط مربوط به 5 معدن است, 96.4 درصد مواد معدنی استخراج شده در استان فقط مربوط به 5 معدن است,


حسن زاده تصریح کرد: معدن کاری در اشل کم جواب نمی دهد و جالب اینجاست که 96.4 درصد مواد معدنی استخراج شده استان، مربوط به 5 کمپانی است و فقط 4 درصد مربوط به 421 معدن باقی مانده می باشد و این نشان دهنده این است که معادن کوچک ما جوابگو نیستند.

,
,

 

,

وی افزود: تمام ظرفیت استان کرمان همانند موزاییک از معادن ثبت شده فرش شده بود ولی هیچ کسی کاری نمی توانست انجام دهد،  این در حالی است که استان های دیگر فقط یک یا دو پهنه تعریف کردند و به شرکت های دولتی سپردند ولی چون دولتی ها تا به حال کاری در زمینه معدن نکردند و نخواهند کرد، بازده مناسبی نداشتند.

,

 

,

در آینده ای نزدیک چند معدن دیگر مثل مس و گل گهر به معادن استان کرمان افزوده خواهد شد

, در آینده ای نزدیک چند معدن دیگر مثل مس و گل گهر به معادن استان کرمان افزوده خواهد شد, در آینده ای نزدیک چند معدن دیگر مثل مس و گل گهر به معادن استان کرمان افزوده خواهد شد,


معاون معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در ادامه عنوان کرد: استان کرمان با استفاده از همه ظرفیت کارشناسان زمین شناسی خود 26 پهنه معدنی تعریف کرد؛ به این معنی که پهنه های بزرگ شکسته شد.

,
,

حسن زاده از واگذاری ظرفیت عظیمی از پهنه های استان کرمان به 19 شرکت توانمند خبر داد و عنوان کرد:طبق تفاهم نامه این 19 شرکت کار اکتشافی خود را شروع کردند و با رصد گزارشات آن ها در آینده نزدیک، ظرفیت های خوبی شناسایی و میزان ذخایر ما چندین برابر خواهد شد.

,

وی با بیان اینکه در آینده ای نزدیک چند معدن خوب مثل مس و گل گهر به معادن استان کرمان افزوده خواهد شد، گفت: بیشتر فعالیت ما در ردیابی عناصر کمیاب است که در حال حاضر 42 نوع ماده معدنی در سطح استان شناسایی شده است که مهم ترین آن ها،  کرومیت، زغال، مس، آهن ونادیوم، طلا و تیتانیوم است و در حال حاضر بیشتر شرکت هایی که روی پهنه ها فعالیت دارند تمرکز خود را بر کشف عناصر فلزی مثل مس و آهن و سرب و روی تا حدودی کرومیت گذاشتند.

,

 

,

کنترل بردا‌شت معادن استان کرمان با استفاده از پهباد برای اولین بار در کشور 

, کنترل بردا‌شت معادن استان کرمان با استفاده از پهباد برای اولین بار در کشور , کنترل بردا‌شت معادن استان کرمان با استفاده از پهباد برای اولین بار در کشور ,

 

,

معاون معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان از ایده خلاقانه سازمان در تعین میزان برداشت معادن استان خبر داد و اظهار کرد: تا چند ماه پیش ما نمی توانستیم بهره برداران معادن را رصد کنیم که چه میزان برداشت کردند و گاهی برخی به صورت غیر مجاز برداشت می کردند.

,

حسن زاده بیان کرد: رصد کردن 700 معدن با 4 کارمند با این وسعت استان برای ما امکان پذیر نبود به همین دلیل برای صیانت از حقوق بیت المال یک فروند پهباد خریداری کردیم که در عرض ده دقیقه میزان برداشت را شناسایی می کند و این گونه میزان برداشت معادن را  تحت کنترل خود در آوردیم که این اقدام در سطح کشور برای اولین بار در استان کرمان صورت گرفت.

,

 

,

تکمیل زنجیره تولید فولاد در استان کرمان/در بحث فولاد خام فروشی نداریم

, تکمیل زنجیره تولید فولاد در استان کرمان/در بحث فولاد خام فروشی نداریم, تکمیل زنجیره تولید فولاد در استان کرمان/در بحث فولاد خام فروشی نداریم,

 

,

وی جلوگیری از خام فروشی را یکی دیگر از اقدامات سازمان برشمرد و ادامه داد: در گذشته به دلیل نداشتن زنجیره تولید فرآوری محصولات خود را خام و با قیمت خیلی ارزان به سایر کشورها ارائه می کردیم اما خوشبختانه در سال های اخیر با هماهنگی وزارت خارجه از این خام فروشی ها جلوگیری کردیم و تشکیل زنجیره تولید در استان را الزامی کردیم.

,

معاون معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان تصریح کرد: امروز این زنجیره تولید در بخش فولاد تقریبا تکمیل شده است یعنی تمام مراحل کار از سنگ معدن تا تولید کنستانتره، گنداله، آهن اسفنجی و فولاد در خود استان انجام می شود، در حالی که قبلا یا سنگ خام را می فروختیم یا نهایتا کنستانتره را صادر می کردیم .

,

 

,

ذوب آهن اصفهان هر کاری بخواهد با معادن ذغال کرمان انجام می دهد

, ذوب آهن اصفهان هر کاری بخواهد با معادن ذغال کرمان انجام می دهد, ذوب آهن اصفهان هر کاری بخواهد با معادن ذغال کرمان انجام می دهد,

 

,

حسن زاده در ادامه با مطرح کردن مشکلات معادن استان کرمان، گفت: ما در بحث زغال خیلی مشکل داریم چرا که خریدار ما فقط ذوب آهن اصفهان است در حالی که ما اگر زنجیره های تولید خود را تکمیل کنیم وابسته به یک ارگان خاصی برای خرید محصول نخواهیم بود.

,

وی ادامه داد: البته شاید ذوب آهن هم بحران های خاص خود را به خاطر تحریم ها داشته باشد ولی چون محصول تک خرید است می توان هر کاری بخواهد با معادن زغال استان کرمان انجام دهد و این مسئله معادن ما را با بحران مواجه کرده است.

,

معاون معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان بیان کرد: در حالی که قیمت جهانی زغال افزایش پیدا کرده است ولی ذوب آهن نتوانسته است قیمت زغال را افزایش دهد، و ما پیگیری های زیادی کردیم ولی نتوانستیم قیمت زغال را افزایش دهیم چون ذوب آهن می گوید ما دچار بحران هستیم و کرمانی ها با این قیمت می خواهند زغال را به ما بدهند نخواستند هم ندهند.

,

 

,

دولت باید در بحث معادن ذغال ما را حمایت کند

, دولت باید در بحث معادن ذغال ما را حمایت کند, دولت باید در بحث معادن ذغال ما را حمایت کند,

 

,

حسن زاده عنوان کرد: ما شرکت های ذغال سنگ را مجاب کردیم که خودشان واحد فرآوری بزنند ولی چون آن ها  توان مالی این مسئله را ندارند نیاز است که بانک ها سرمایه لازم را در اختیار آن ها قرار دهند و از طرفی ماشین آلات فرسوده ما هم جلوی رقابت ما را گرفته است.

,

وی تاکید کرد: کرومیت یک عنصر استراتژیک است ولی در حال حاضر ما آن را به صورت خام و به قیمت بسیار نازل صادر می کنیم و این جاست که دولت باید حمایت کند و یک واحد فراوری زده شود چرا که موادی که از کرومیت به دست می آید بسیار با ارزش است.

,

 

,

ثروتمندترین منطقه معدنی کرمان در محاصره محرومیت

, ثروتمندترین منطقه معدنی کرمان در محاصره محرومیت, ثروتمندترین منطقه معدنی کرمان در محاصره محرومیت,

 

,

معاون معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان خاطر نشان کرد: استان کرمان بیش از 40 سال است که فعالیت معدنی دارد ولی اسفندقیه معدن کرومیت ما به دلیل همین خام فروشی یکی از محروم ترین مناطق  استان است در حالی که با ارزش ترین معدن ما هم در آن جاست.

,

حسن زاده در پایان با گلایه از سازمان تامین اجتماعی و بیمه اظهار کرد: بیمه و تامین اجتماعی خیلی از معدن کاران ما را اذیت می کند، بسیاری از پیمانکاران قبلی ما به بیمه بدهکار هستند و بیمه این پول را از پیمانکاران جدید می خواهد و علاوه بر ان جریمه را هم باید بپردازند در حالی که حداقل کاری که بیمه می تواند برای معدن کاران ما انجام دهد این است که این جریمه ها را ببخشد.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه