اخبار داغ

۴۱ سال انتظار برای پرواز هواپیما از فرودگاه سمنان/بازهم تعویق افتتاح به علت شرایط جوی

۴۱ سال انتظار برای پرواز هواپیما از فرودگاه سمنان/بازهم تعویق افتتاح به علت شرایط جوی
برای چندمین بار متوالی شرایط نامساعد جوی، پروژه بهسازی و تکمیل باند فرودگاه سمنان را به تاخیر انداخت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، فرودگاه سمنان در سال 1355 و پیش از انقلاب به صورت یک باند نیمه احداث راه‌اندازی شده بود و در سال 1375 مجددا بهسازی آن انجام شد و چند سالی که کارهای عملیاتی آن در حال اجراست و تاکنون نیز 92 درصد پیشرفت داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

این فرودگاه چندین بار قرار بود افتتاح شود اما به دلایل مختلف اعم از سردی هوا، تاخیر در ساخت و تکمیل باند و غیره افتتاح آن را به تعویق انداخت.

,

آبان ماه بود که شجاعی مدیر فرودگاه سمنان از افتتاح باند فرودگاه این شهر تا پایان آذرماه سال جاری خبر داد و گفت: طی این عملیات بهسازی، طول باند فرودگاه سمنان از 2800 متر به حدود 3200 متر افزایش می‌یابد.

,

افتتاح آذر ماه به علت سردی هوا طبق گفته مهدی زندیه وکیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان  به بهمن ماه افتاد.

,

زندیه وکیلی گفته بود که با تکمیل عملیات عمرانی، باند فرودگاه سمنان طبق برنامه‌ریزی، در بهمن 95 با حضور دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری افتتاح می‌شود.

,

باز هم قصه تکراری به تعویق افتادن افتتاح این فرودگاه شنیده می شد که گویا سردی هوا باعث تاخیر دوباره این فرودگاه شده بود.

,

در همین خصوص؛ حسین شجاعی مدیر فرودگاه سمنان در گفتگو با خبرنگارمرآت با اشاره به اینکه این فرودگاه تاکنون 92 درصد پیشرفت فیزکی داشته است، گفت: میزان اعتبار تخصیص داده شده برای بهسازی فرودگاه 14 میلیارد و 300 میلیون تومان است.

, مرآت,

مدیر فرودگاه سمنان با بیان اینکه 17 میلیارد تومان اعتبار تاکنون برای فرودگاه سمنان هزینه شده است، افزود: برای تکمیل و توسعه این فرودگاه 45 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

,

شجاعی در ادامه اظهار کرد: برای تکمیل باند فرودگاه اعتبار زیادی نیاز ندارد و تاکنون پرداخت شده و فقط رویه اصلی آسفالت باقی مانده است.

,

وی با اشاره به توقف عملیات اجرایی فرودگاه گفت: در حال حاضر به علت سرمای هوا و شرایط نامساعد جوی فعالیت تکمیل باند فرودگاه سمنان متوقف شده است.

,

مدیر فرودگاه سمنان با بیان اینکه باید شرایط جوی مناسب شود  تا بتوان عملیات عمرانی باند این فرودگاه را تکمیل کرد، افزود: شرایط جوی مناسب، دمای بالای 15 درجه است.

,

شجاعی همچنین تصریح کرد: هر زمان که شرایط جوی مساعد شد 15 روز کار تکمیلی وجود دارد که بعد از آن فرودگاه افتتاح خواهد شد.

,

وی درخصوص پروازهای این فرودگاه گفت: در این فرودگاه فقط پروازهایی متوسط و سبک داخل کشور انجام خواهد شد.

,

مدیر فرودگاه سمنان در ادامه تصریح کرد: نوع و تعداد هواپیماهایی که قرار است در این فرودگاه به کارگیری شود مشخص نیست تا بعد افتتاح مشخص خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه