اخبار داغ

تحلیلی بر سخنان رهبر انقلاب در جمع مردم آذربایجان شرقی؛

مردم در شرایط سختی به سر می برند و از تبعیض و بی عدالتی گلایه مندند

مردم در شرایط سختی به سر می برند و از تبعیض و بی عدالتی گلایه مندند
تبعیض، کم کاری و بی اعتنایی به مشکلات از طرف مسئولان نکته ای است که مردم را ناراحت و در رنج قرار داده است، آنها انتظار دارند مسئولان به جای حرف زدن قدمی در رفع مشکلات آنها بردارند و به وعده هایشان عمل کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دهاقان بیدار، رهبر معظم انقلاب در دیدار مردم تبریز در سالروز قیام ۲۹ دی ماه بر اینکه حضور مردم در صحنه های انقلاب دلیل بر رضایت آنها از مسئولان نیست، مردم عاشق و حامی انقلاب و اسلام هستند و برای حفظ آن همیشه در صحنه حضور دارند لیکن آنچه باعث نارضایتی مردم است عدم توجه مسئولان به مشکلات مردم به ویژه مشکلات اقتصادی است که باعث شده آنها در رنج و ملایمات به سر ببرند و در انتظار اقدام مسئولان روزها را سپری می کنند، تأکید کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دهاقان بیدار،,

باید گفت سخن مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص اینکه مردم از تبعیض، کم کاری و بی اعتنایی به مشکلات گلایه مندند و احساس ناراحتی و رنج می کنند، حرف حقی است که مردم از طرف مسئولان تقاضای رفع کمبودها را دارند، کمبودهایی که باعث شده زندگی آنها به سختی بگذرد، حتی زندگی روزمره آنها را نیز با مشکل مواجه کرده است.

,

مردم وعده های مسئولان را فراموش نمی کنند و خواهان عمل به وعده ها هستند، رکود، تورم و بی رونقی در بازار باعث شده که امید را از مردم بگیرد و همه به نوعی در پی تغییر شغل خود باشند، همین امر باعث شده تا آنها عدم حرکت در بازار را نشانه بی برنامگی دولت بدانند.

,

مردم هم اکنون پس از گذشت چند سال از عمر دولت یازدهم منتظر محقق شدن وعده های رئیس جمهور این دولت هستند و امروز را روز پاسخ و عمل می دانند نه روز وعده های توخالی.

,

آنها از مسئولان می خواهند تا بگویند برای رفع مشکلات آنها چه اقدامی انجام داده اند نه اینکه دوباره وعده دهند که بناست کاری شود، سخنی که در کلام مقام عظمای ولایت این گونه بیان شده است:«سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، مسئولان دولت و دیگر قوا باید به مردم گزارش دهند در این زمینه چه کرده اند، مسئولان نباید به مردم بگویند باید چنین شود بلکه باید بگویند چنین شده است.

,

ایشان با تأکید بر اینکه ظرفیت کشور بیش از اقداماتی است که مسئولان انجام دادده اند از نحوه عملکرد مسئولان  در عمل به سیاست های اقتصاد مقاومتی ناراضی هستند و گفته اند: «از روزی که این سیاست های اقتصاد مقاومتی اعلام شده و ذکر آن مکرر گفته شده است مسئولان مختلف، دولت ها، مجلس محترم و دستگاه های مختلف در مقام حمایت و ستایش اقتصاد مقاومتی برآمده اند، لکن تجربه بنده به من می گوید ستایش کافی نیست، حرکت لازم است».

,

رهبر انقلاب در ۲۷ بهمن ۹۵ با تأکید بر اینکه با تکرار زبانی اقتصاد مقاومتی هیچ اتفاقی نمی افتد اقدام و عمل را راهکار حل مشکلات کشور و صحنه اقتصاد را مهمترین عرصه مبارزه با دشمن می دانند، پس چرا بعد از گذشت چند سال هنوز اقدامی در خور این ملت نمی بینیم.

,

نکته ای که باید مسئولان را  به فکر وا دارد، اینست که چرا باید پس از گذشت این زمان طولانی به این مهم جامه عمل پوشیده نشده است که مقام معظم رهبری که دیده بان بصیر کشور هستند، باز بخواهند این عرصه را برای مسئولان گوشزد کنند و از لزوم اقدام و عمل در عرصه اقتصاد مقاومتی بگویند.

,

تفکر اقتصاد آزاد و وابسته به بیرون مانع از عمل به گزاره های اقتصاد مقاومتی است و تا زمانی که مدیران کشور با تفکر اقتصاد آزاد و سرمایه داری بخواهند حرکت کنند، فقط به صرف گفتن اقتصاد مقاومتی، مشکلات حل نخواهد شد بلکه در عمل می بینیم که واردات با قدرت بیشتری پیگیری شده و هر روز شاهد تعطیلی کارخانه ها و صنایع تولیدی داخل کشور هستیم.

,

اعتقاد علمی و عملی به سیاست های اقتصاد مقاومتی اصلی است که در صحنه و کارزار اقتصاد کشور می تواند راه نفوذ دشمن را سد کند و ما را از این گذر تاریخی عبور دهد، لیکن حضور شرکت های خارجی که غالبا مصرفی و فاقد توجیه اقتصادی لازم هستند مانع از رشد اقتصادی واقعی و بالندگی اقتصادی کشور می شود، با این روند باید هر روز شاهد عقبگرد در صحنه اقتصاد بوده و فقط وابستگی خود را در عرصه های مختلف بیشتر کنیم.

,

متأسفانه باید گفت مسئولان بیشتر به گفتار درمانی اقتصاد پرداخته اند و با ارائه آمارهای ضد و نقیض و به دور از واقعیت، حقیقتی که در صحنه و کشور است و مردم با آن سر و کار دارند و دست و پنجه نرم می کنند را بازگو نمی کنند تا مسائل دیده نشود و مشکلات نیز حل نشود.

,

یکی دیگر از مباحث مقام معظم رهبری تشکر از ملت و حضور میلیونی و بی نظیر در راهپیمایی ۲۲ بهمن بود که آن نیز حاصل عشق و علاقه مردم به نظام اسلامی است و ایشان واژه اقیانوس ملت را برای این مردم خودجوش به کار بردند، زیرا ملت با نادیده گرفتن تهدیدات دشمنان، در همیشه تاریخ انقلاب، دشمن را ناامید کرده است و این مردم مستحق خدمت وتوجه هستند.

,

مردم برای انقلاب و نظامشان از هیچ کوششی دریغ نکرده اند، اما از مسئولان گله دارند و از آنها می خواهند که با صداقت با مردم حرف بزنند و عمل کنند.

,

ایستادگی ملت در برابر زورگویی مستکبران عالم باید درس مهمی برای مسئولان باشد و مصداق این سخن مقام معظم رهبری نباشند که فرمودند: «هر مسئولی با ملت همراه نباشد و ایستادگی نکند، ملت بدون تردید او را پس خواهد زد».

,

باشد که مسئولان این نظام مقدس اینگونه نباشند و مردم آنها را پس نزنند.

,

حسین جدیدی

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه