اخبار داغ

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

عمر زندگی مشترک در کرمانشاه رو به کاهش است/ فرزندان طلاق انضباط اجتماعی را یاد نمی گیرند

عمر زندگی مشترک در کرمانشاه رو به کاهش است/ فرزندان طلاق انضباط اجتماعی را یاد نمی گیرند
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: عمر روزهای مشترک زندگی زناشویی در میان زوجین کرمانشاهی روبه کاهش است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پاک پرس، دکتر شاکری در گفتمان علمی افزایش رضایتمندی زناشویی زوجین در پنج سال اول زندگی مشترک، اظهار داشت: عدم وجود نگرش مثبت به زندگی، عدم چشم پوشی از معایب و آماده نبودن برای رویارویی با مشکلات غیر منتظره سبب ایجاد آسیب در زندگی مشترک است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پاک پرس,

این روانشناس با اشاره به اینکه نباید به دلیل مسائل جزیی طلاق گرفت بیان کرد: برخی از زوجین جوانان پیش از ازدواج مسئولیت پذیری را فرا نگرفته اند و آمادگی ورود به زندگی مشترک را نداشته اند.

,

دکتر شاکری زوجین را به گوش دادن، تقویت همگرایی، کاهش منیت ها و پذیرش تفاوتها فراخواند و گفت: پس از طلاق فرزندان از وجود زندگی با هر دو والد محروم می شوند و ممکن است آنان نیز همین الگو را در زندگی آینده خود پیاده کنند.

,

وی با اشاره به اینکه فرزندان طلاق مسئولیت پذیری و انضباط اجتماعی را فرا نمی گیرند افزود: انسان ها در طول عمر خود با مراحل مختلفی از جمله ازدواجف تحصیل، فرزند پروری مواجه می شوند پس باید به اصل سازگاری با محیط توجه کنند.

,

دکتر شاکری با تاکید بر اینکه باید این امر که ازدواج امری مقدس است اشاعه یابد بیان کرد: ناسازگاری فرهنگی-مذهبی، تفاوتهای سنی فراوان، اشاعه استفاده از فضای مجازی آسیب زا است.

,

وی با اشاره به اینکه تعداد ازدواج های ثبت شده در استان از 28 هزار مورد در سال 90 به 20 هزار در سال گذشته رسیده افزود: همچنین طول عمر زندگی مشترک زناشویی در استان کاهش داشته است.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه