اخبار داغ

پرداخت شهریه سنگین به امید یافتن شغل دولتی؛

چشم امید"کمک پرستاران" برای استخدام به وزارت بهداشت دوخته شد

چشم امید"کمک پرستاران" برای استخدام به وزارت بهداشت دوخته شد
دوره آموزشی کمک پرستاری برای تکمیل کادر مورد نیاز در بیمارستان ها و مراکز درمانی برای نخستین بار از سال گذشته آغاز و نخستین دوره چندی پیش به پایان رسید، اما فارغ التحصلان این رشته هنوز نمی دانند که سرنوشت آن ها چه خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نافع، این دوره آموزشی در همدان به همت جهاد دانشگاهی برگزار شده و تعداد زیادی از جوانان به امید یافتن شغل در آن شرکت کردند و اکنون پس از قبولی در آزمون های پایانی منتظر تعیین تکلیف از نظر استخدام هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,

به گفته شرکت کنندگان، این دوره آموزشی با مشکلاتی و نواقصی همراه بوده که آن ها را دچار مشکل کرده است.

,

این افراد گفتند: اعلام نکردن سن در ابتدای ثبت نام و شرط سنی گذاشتن برای جذب، اعلام نکردن مدراک بالاتر و شرط گذاشتن دیپلم برای جذب، اعلام نام بهیاری در ابتدا و تعویض اسم، اعلام شرح وظایف و لباس مناسب و تعویض آن در اواسط طرح، خلف وعده های متناوب و پشت سر هم در خصوص جذب و صدور مدرک و اعلام تاریخ های متعدد، اعلام عناوین مختلف برای عنوان مدرک، اعلام مراحل مختلف برای جذب نظیر آزمون اسکی و پایان دوره عملی و .... و لغو آن از طرف خود نهاد مسئول و بلا تکلیفی عده زیادی از دوستان با وجود اتمام دوره و نداشتن مدرکی جهت کار در مراکز خصوصی از مهمترین مشکلات این دوره به شمار می رود.

,

 

,

برای جذب منتظر دستور وزارت خانه ایم

, برای جذب منتظر دستور وزارت خانه ایم,

درخواست فارغ التحصیلان کمک پرستاری از "نافع" موجب شد تا برای روشن تر شدن موضوع به سراغ مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی استان همدان رفته و سرانجام کار این افراد را جویا شویم.

, نافع,

فاطمه شیرانی در گفتگو با "نافع" افزود: این طرح از طرف معاونت پرستاری وزارت بهداشت تدارک دیده شده زیرا بررسی ها نشان داده که پیش از رده های پرستار، بهیار، کمک بهیار، بهدار و بیماربر به یک رده غیر حرفه ای به عنوان کمک پرستار نیاز هست تا خلأ موجود جبران شده و کادر درمانی بیمارستان ها تکمیل شود

,

وی ادامه داد: در این طرح مقرر شد؛ داوطلبان یک سال در دوره آموزشی تئوری و عملی با 30 شرح وظیفه شرکت کرده و پس از پایان دوره در آزمون تأیید صلاحیت شرکت کنند.

,

شیرانی بیان کرد: براساس دستور وزارت خانه باید این دوره به وسیله سازمان نظام پرستاری، تعاون یا جهاد دانشگاهی به مدت یک سال برگزار می شد که در همدان، جهاد دانشگاهی متولی طرح بود و 400 نفر در آن شرکت کردند.

,

وی با بیان اینکه هر فرد 36 میلیون ریال بابت شرکت در دوره پرداخت کرده، ادامه داد: پس از پایان دوره، آزمون نهایی به وسیله دفتر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی از شرکت کنندگان گرفته شد که 98 درصد آن ها موفق به کسب نمره قبولی شدند.

,

شیرانی اظهار کرد: مکاتبات لازم برای جذب پذیرفته شدگان به صورت نیروهای شرکتی با وزارت بهداشت انجام شده و منتظر دستورالعمل جذب هستیم.

,

وی با بیان اینکه افراد رد شده مجدد باید آزمون دهند تا در لیست استخدام قرار گیرند، افزود: این افراد پس از جذب و بکارگیری، قرار است؛ بخشی از اقدامات غیر حرفه ای و مراقبتی بیماران را که هم اکنون به وسیله همراه بیمار انجام شده و با اشکالاتی همراه است مانند جابجایی بیمار، غذا دادن و پاشویه را انجام دهند.

,

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی استان همدان، هدف از برگزاری این دوره آموزشی را پر کردن حلقه مفقوده بین پرستاران و بیماران عنوان کرد و گفت: اینکه نام این افراد "کمک پرستار" باشد یا هر عنوان دیگر مهم نیست و پس از جذب مشخص می شود؛ بلکه موضوع مهم این است که باید وظایف مراقبت اولیه بیمار را انجام دهند.

,

شیرانی با بیان اینکه به ازای هر 4 پرستار، یک کمک پرستار نیاز است، اظهار کرد: براساس نیازسنجی انجام شده در بیمارستان های همدان به 600 کمک پرستار نیاز است و باید بار دیگر دوره آموزشی برای افراد جدید برگزار شود.

,

 

,

پایان سخن اینکه با نزدیک شدن به ماه های پایانی عمر دولت یازدهم، فارغ التحصیلان این دوره که ناچار به پرداخت هزینه بالای آموزش به امید یافتن شغل دولتی شده اند؛ در بلاتکلیفی به سر برده و نگرانند که نکند با پایان یافتن عمر دولت و روی کار آمدن دولت جدید، این وعده به فراموشی سپرده شود.

,

سمیه مظاهری

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه