اخبار داغ

نماینده میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آشتیان

10 درصد اعتبارات میراث فرهنگی آشتیان محقق شده است/ثبت 15 اثر تاریخی آشتیان در فهرست آثار ملی

10 درصد اعتبارات میراث فرهنگی آشتیان محقق شده است/ثبت 15 اثر تاریخی آشتیان در فهرست آثار ملی
نماینده میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آشتیان گفت: اعتبار تخصیص داده شده به این شهرستان در بخش میراث فرهنگی برای سال 95 نزدیک به دو میلیارد ریال است که تنها 10 درصد آن تاکنون تخصیص یافته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ علی امیری نماینده میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آشتیان، در گفت و گو با خبرنگار سفیر آشتیان، با اشاره به ظرفیت این شهرستان در بخش گردشگری و میراث فرهنگی گفت: 60 اثر تاریخی شناخته شده در شهرستان آشتیان وجود دارد که از این تعداد 15 اثر و بنای تاریخی به ثبت ملی رسیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب, سفیر آشتیان,

وی شناخته شده‌ترین بنای تاریخی این شهرستان را منزل میرزا هدایت‌اله وزیر که امروز موزه این شهرستان است معرفی کرد و گفت: بناهای شهرستان از نظر تاریخی سبقه کهنی دارند که می‌تواند در بحث توسعه و جذب گردشگر موثر باشد.

,

بناهای تاریخی آشتیان به بخش خصوصی واگذار می‌شود

, بناهای تاریخی آشتیان به بخش خصوصی واگذار می‌شود, بناهای تاریخی آشتیان به بخش خصوصی واگذار می‌شود,

نماینده میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آشتیان تصریح کرد: برای توسعه گردشگری از ظرفیت‌های موجود این شهرستان، واگذاری بناهای تاریخی تحت تملک میراث فرهنگی براساس طبق شاخصه‌های مورد نظر میراث فرهنگی به بخش خصوصی است تا مرمت و کاربری جدید برای این بناها تعریف شود که در این راستا منزل میرزا حسن آشتیانی از طریق صندوق احیا به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

,

مشارکت خیرین در مرمت ابنیه تاریخی 

, مشارکت خیرین در مرمت ابنیه تاریخی , مشارکت خیرین در مرمت ابنیه تاریخی ,

امیری با اشاره به مشارکت خیرین برای مرمت بناهای تاریخی این شهرستان گفت: در کنار بخش خصوصی خیرین نیز اهتمام بالایی برای مرمت ابنیه های تاریخی دارند که مرمت 80 درصد آسیاب جفتی این شهرستان با کمک خیرین نشان از اهتمام و توجه خیرین این شهرستان برای حفظ بناهای کهن به عنوان میراث ماندگار دارد.

,

تحقق 10 درصدی اعتبارات میراث فرهنگی و گردشگری آشتیان/احداث موزه دکتر قریب در آشتیان

, تحقق 10 درصدی اعتبارات میراث فرهنگی و گردشگری آشتیان/احداث موزه دکتر قریب در آشتیان, تحقق 10 درصدی اعتبارات میراث فرهنگی و گردشگری آشتیان/احداث موزه دکتر قریب در آشتیان,

وی ضمن قدردانی از مشارکت خیرین در این بخش گفت: با توجه به کمبودها و تنگناهای اعتباری حضور خیرین کمک شایانی به حفظ میراث و ابنیه های تاریخی دارد؛ اعتبار تخصیص داده شده به این شهرستان در بخش میراث فرهنگی برای سال 95 نزدیک به دو میلیارد ریال است که تنها 10 درصد آن تاکنون تخصیص یافته است.

,

نماینده میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آشتیان تصریح کرد: در دهه فجر نیز با حضور مسئولین استانی موزه‌ای با نام دکتر قریب در محل دانشگاه آزاد آشتیان کلنگ‌زنی شد که براساس تصمیم‌گیری‌ها به موزه زمین شناسی، مردم شناسی و علمی دکتر قریب تبدیل می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه