اخبار داغ

مسئول حوزه علمیه تفرش تاکید کرد

جذب طلبه بومی اولویت حوزه علمیه تفرش/روحانیت عنصر اصلی و مولد فرهنگ در جامعه

جذب طلبه بومی اولویت حوزه علمیه تفرش/روحانیت عنصر اصلی و مولد فرهنگ در جامعه
مسئول حوزه علمیه تفرش با بیان مطلب که در حال حاضر درصد کمی از طلاب حوزه علمیه تفرش بومی شهر هستند، گفت: این کمی تعداد زیبنده شهر تفرش نیست. جذب طلبه بومی از اولویتها است تا این طلبه ها پس از اتمام تحصیل در شهر تفرش بمانند و به شهرخودشان خدمت کنند. قرار است با همکاری آموزش و پرورش، از بین دانش آموزان مدارس با دارا بودن حداقل سن ۱۵ یا ۱۸ سال، طلاب مستعد و علاقه مند به حوزه علمیه جذب شوند تا بحث مهم طلبه بومی بیشتر اجرایی شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از ندای تفرش، حوزه علمیه امام صادق(ع) تفرش در سال ۱۳۶۶ توسط حجت‌الاسلام رحیمی امام جمعه وقت شهرستان برای خدمت به فرهنگ عمومی و زنده نگاه داشتن ارزش‌های اسلامی در سطح جامعه افتتاح شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای تفرش, ندای تفرش,

, ,

از سال ۱۳۶۶ تاکنون بیش از ۵۰۰ طلبه از این حوزه در سطح ۱ تحصیلات خود را به پایان رسانده اند؛ که در حال حاضر برخی از آنها در مناصب و مراکز تصمیم گیری کشور فعالیت می کنند. اکنون ۷۰ طلبه در این حوزه علمیه در حال تحصیل هستند که از این تعداد تنها ۳ نفر بومی هستند.

,

از آنجایی که حوزه علمیه نقش مهمی در تبیین دین اسلام و بصیرت بخشی در سطح جامعه برعهده دارد، ولی تعداد طلبه های بومی که بتوانند پس از اتمام تحصیل از شهرستان مهاجرت نکنند بسیار اندک است.

,

حجت اسلام محسن تقی‌زاده مسئول حوزه علمیه تفرش با بیان مطلب که در حال حاضر درصد کمی از طلاب حوزه علمیه تفرش بومی هستند، گفت: این کمی تعداد زیبنده شهر تفرش نیست. جذب طلبه بومی از اولویت‌هاست تا این طلبه ها پس از اتمام تحصیل در شهر تفرش بمانند و به شهرخودشان خدمت کنند. قرار است با همکاری آموزش و پرورش، از بین دانش آموزان مدارس با دارا بودن حداقل سن ۱۵ یا ۱۸ سال، افراد مستعد و علاقه مند به تحصیل در حوزه علمیه جذب شوند تا بحث مهم طلبه بومی دنبال شود.

,

نقش حائز اهمیت روحانیون در هدایتگری جامعه

, نقش حائز اهمیت روحانیون در هدایتگری جامعه, نقش حائز اهمیت روحانیون در هدایتگری جامعه,

تقی‌زاده با اشاره به فرق حوزه و دانشگاه اظهار کرد: کسانی که در حوزه تربیت می شوند، نقش هدایتگری را برعهده دارند و پرورش یافتگان دانشگاهی مدیر و متکی بر یک سیستم هستند. یک مدیر برای یک مجموعه می تواند برنامه ریزی کند ولی یک رهبر و یک هادی می تواند برای تک تک افراد جامعه برنامه ریزی کند.

,

وی افزود: کسانی که به وادی طلبگی می آیند بر اساس یک دعوت و هدایت الهی، نه براساس ظواهر به این کار جذب می شوند. البته هر فردی و با هر لباسی به مردم می تواند خدمت کند.

,

مسئول حوزه علمیه تفرش با اشاره به وظایف یک طلبه افزود: وظیفه یک طلبه ترویج و تبیین دین با قال الباقر(ع) و قال الصادق(ع) است. امروزه با توجه به مشکلات و آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه، نیاز به حضور روحانیت در جامعه محسوس است.

,

روحانیت عنصر اصلی و مولد فرهنگ در جامعه 

, روحانیت عنصر اصلی و مولد فرهنگ در جامعه , روحانیت عنصر اصلی و مولد فرهنگ در جامعه ,

تقی‌زاده ادامه داد: یک طلبه در کنار وظیفه تبلیغ دین در منابر و اجتماع، باید مطالبه گر باشد و از کم کاری‌هایی که انجام می شود، مطالبه کند. همچنین یک طلبه باید در کنار حضور در جامعه، فضاهای مجازی را بشناسد، آسیب‌هایش را بداند و برای تبلیغ دین از این بستر استفاده کند.

,

وی با بیان این مطلب که در حال حاضر ۱۷ طلبه حوزه علمیه تفرش در سطح مدارس، مساجد و ادارات نماز را اقامه می کنند، اظهار کرد: طلابی که به مدارس، ادارات و مساجد اعزام می شوند دارای بنیه علمی قوی‌ باید باشند؛ دانش علمی، سیاسی و اطلاع از مسائل روز از نیازمندی‌های یک طلبه است که این مسائل با برگزاری دوره‌های خاص در حوزه علمیه در حال تقویت است.

,

علاقه‌مندان به تحصیلات حوزوی می‌توانند تا اردیبهشت‌ماه برای ثبت نام اقدام کنند

, علاقه‌مندان به تحصیلات حوزوی می‌توانند تا اردیبهشت‌ماه برای ثبت نام اقدام کنند, علاقه‌مندان به تحصیلات حوزوی می‌توانند تا اردیبهشت‌ماه برای ثبت نام اقدام کنند,

مسئول حوزه علمیه تفرش با اشاره به آغاز ثبت نام در حوزه علمیه گفت: این ثبت نام از اوایل بهمن‌ماه آغاز شده و تا نیمه اول اردیبهشت ادامه دارد که تاکنون ۵ نفر از شهر تفرش برای ادامه تحصیل در حوزه علمیه اظهار علاقه کرده اند. علاقه مندان می توانند با مراجعه به سایت حوزه علمیه استان قم و انجام ثبت نام اینترنتی، در آزمون شرکت کنند. قبول شدگان در آزمون، در صورت قبولی در مصاحبه و موفقیت در طرح «میثاق»، مورد پذیرش حوزه علمیه قرار می‌گیرند.

,

تقی‌زاده با تاکید بر اینکه حوزه علمیه از طریق منابع دولتی اداره نمی‌شود، بیان کرد: تمام نیازها و مایحتاج حوزه علمیه از طریق خیرین تامین می شود، از آنجایی که حوزه علمیه تفرش دارای موقوفه و درآمدی نیست، خیرین می توانند در تامین امکانات رفاهی برای طلاب ما را یاری دهند.

,

وی با اشاره به ساختمان نیمه کاره استادسرا، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ساختمان سه طبقه استادسرای حوزه علمیه که شامل ۸ واحد مسکونی است، تنها اسکلت آن با کمک خیرین ساخته شده است که با تکمیل و تجهیز آن از سوی خیرین می تواند در جهت جذب اساتید مجرب‌تر برای حوزه علمیه و همچنین برای شهرستان موثر باشد.

,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه