اخبار داغ

سرپرست سازمان حج و زیارت؛

تعیین تکلیف حج ۹۶ در مذاکرات اسفند ماه با سعودی ها/ پیگیر دریافت غرامت شهدای منا هستیم

تعیین تکلیف حج ۹۶ در مذاکرات اسفند ماه با سعودی ها/ پیگیر دریافت غرامت شهدای منا هستیم
سرپرست سازمان حج و زیارت گفت: در مذاکرات ۵ اسفند با سعودی‌ها علاوه بر پیگیری دریافت غرامت شهدای حج سال گذشته، در صورت اطمینان از تامین امنیت، عزت و کرامت حجاج ایرانی، حاجیان به حج ۹۶ آینده اعزام می شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی صبح محلات، حمید محمدی سرپرست سازمان حج و زیارت در جمع خبرنگاران گفت: طبق روال گذشته عربستان در این فصل از کشورهای اسلامی برای مذاکره در خصوص حج دعوت کرده و ایران نیز با دعوت نامه رسمی وزارت حج عربستان برای مذاکره دعوت شده است ولی از آنجایی که رابطه سیاسی بین دو کشور بیش از یک سال است قطع شده ، ایران شرایط ویژه‌ای برای مذاکرات و اعزام حجاج دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری تحلیلی صبح محلات, پایگاه خبری تحلیلی صبح محلات, پایگاه خبری تحلیلی صبح محلات,

 

,

اطمینان از امنیت، عزت و کرامت حجاج ایرانی رمز اعزام حجاج

, اطمینان از امنیت، عزت و کرامت حجاج ایرانی رمز اعزام حجاج, اطمینان از امنیت، عزت و کرامت حجاج ایرانی رمز اعزام حجاج, اطمینان از امنیت، عزت و کرامت حجاج ایرانی رمز اعزام حجاج,

وی ادامه داد: در پاسخ به دعوت نامه وزارت حج عربستان یک سری شرایط برای اطمینان از امنیت، عزت و کرامت حجاج ایرانی با مصادیق عنوان کرده ایم و خواستار ایجاد شرایط لازم ایران و همچنین برخورد محترمانه با حجاج شده ایم.

,

محمدی با اشاره به برنامه ریزی برای مذاکره با طرف سعودی اظهار کرد: در مذاکرات آتی که در ۵ اسفند برگزار خواهد شد یک هیئت از ایران به عربستان اعزام می شود و در صورت فراهم شدن شرایط و بستر به نحوی که حجاج بتوانند عزتمندانه به حج اعزام شده و همانند سایر مسلمانان از حق خود در کنگره عظیم حج استفاده کنند حجاج اعزام می شوند.

,

سرپرست سازمان حج و زیارت تصریح کرد: اگر احساس کنیم که شرایط لازم برای حضور عزتمندانه حجاج ایرانی تامین نخواهد شد و طرف سعودی با توجه به تعطیلی سفارت ایران در ریاض و همچنین تعطیلی کنسولگری ایران در جده به دنبال سنگ اندازی و ایجاد مشکل برای حجاج ایرانی خواهد بود، موضوع اعزام حجاج منتفی خواهد شد.

,

 

,

پیگیر دریافت غرامت شهدای منا هستیم

, پیگیر دریافت غرامت شهدای منا هستیم, پیگیر دریافت غرامت شهدای منا هستیم, پیگیر دریافت غرامت شهدای منا هستیم,

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص پرداخت غرامت به حجاج ایرانی بابت حوادث حج سال ۹۴ گفت: در خصوص حادثه سقوط جرثقیل در مسجد الحرام از همان ابتدای امر مسئولین عربستان اعلام کردند غرامتی به شهدا و جانبازان پرداخت خواهند کرد و ما نیز پیگر دریافت این غرامت هستیم.

,

 محمدی ادامه داد: در آخرین اقدام یک هیئت مرکب از مسئولین حقوقی وزارت امور خارجه، سازمان حج و زیارت و قوه قضائیه با چند وکیل بین المللی قراردادی را در راستای دریافت غرامت از شرکت مجرم در این حادثه منعقد کرده‌اند که پس از حصول نتیجه غرامت‌ها به خانواده شهدا و مجروحین حادثه پرداخت خواهد شد.

,

سرپرست سازمان حج و زیارت افزود: در خصوص شهدای حادثه منا نیز یکی از مباحث مذاکرات ۵ اسفند با سعودی‌ها دریافت غرامت و دیه جانباختگان و مجروحین است؛ تلاش می‌کنیم عربستان را به پرداخت خسارت و دیه مجاب کنیم.

,

 

,

سعودی‌ها تا کنون علت حادثه منا را اعلام نکرده‌اند

, سعودی‌ها تا کنون علت حادثه منا را اعلام نکرده‌اند, سعودی‌ها تا کنون علت حادثه منا را اعلام نکرده‌اند, سعودی‌ها تا کنون علت حادثه منا را اعلام نکرده‌اند,

وی با اشاره به عدم پرداخت غرامت از طرف عربستان به حادثه دیدگان دیگر کشورها در حادثه منا گفت: عربستان در آخرین مذاکرات اعلام کرده کمیته ای برای بررسی علت وقوع حادثه منا تشکیل داده است ولی تاکنون نتیجه آن را اعلام نکرده است.

,

 

,

ودیعه گذارن عمره می‌توانند برای سفر به عتبات تسهیلات دریافت کنند

, ودیعه گذارن عمره می‌توانند برای سفر به عتبات تسهیلات دریافت کنند, ودیعه گذارن عمره می‌توانند برای سفر به عتبات تسهیلات دریافت کنند, ودیعه گذارن عمره می‌توانند برای سفر به عتبات تسهیلات دریافت کنند,

محمدی در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت اعزام عمره گذاران به عربستان بیان کرد: موضوع عمره به نوعی به حج واجب گره خورده است و اگر مسیر حج باز شود عمره هم انجام خواهد شد.

,

سرپرست سازمان حج و زیارت در خاتمه خاطر نشان کرد: حساب‌های بانکی ودیعه گذاران عمره در اختیار خودشان است و هر زمان که تمایل داشته باشند می‌توانند برداشت کنند و سازمان حج و زیارت با مذاکره با بانک‌های ملی و ملت یک راهکار دیگر هم ارائه داده و مردم می‌توانند معادل هزینه سفر به عتبات صرفا برای سفر به عتبات عالیات از طریق سازمان حج و زیارت تسهیلات دریافت کرده و به عتبات مشرف شوند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه