اخبار داغ

دادستان کل کشور بیان کرد؛

خط دهی های برون مرزی به برخی جریانهای خاص برای دور زدن عدالت

خط دهی های برون مرزی به برخی جریانهای خاص برای دور زدن عدالت
دادستان کل کشورگفت:برخی مرتکب جرم شده و در دادگاه جرمشان به اثبات رسیده و حکمشان قطعی شده اما با مظلوم نمایی روشی را در پیش گرفته اند که با اعتصاب غذا می خواهند عدالت را دور بزنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از اراک امروز؛حجت الاسلام و المسلمین جعفر منتظری دادستان کل کشور در آیین تودیع و معارفه دادستان عمومی و انقلاب اراک و قائم مقام رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: افرادی که در بخش های مختلف دستگاه قضایی فعالیت دارند وظیفه سنگینی را بر دوش دارند چرا که باید بر اساس عدالت قضاوت کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اراک امروز,

منتظری، امام علی (ع) را مظهر عدالت و حق طلبی عنوان کرد و افزود: این امام بزرگوار الگوی خوبی برای کارکنان دستگاه قضایی است تا با بهره گیری از توصیه ها و اقدامات ایشان در جهت اجرای عدالت در جامعه گام بردارند.

,

وی به سیاست های اجرای عدالت در جامعه از منظر امام علی (ع) اشاره کرد و ادامه داد: اقتدار، استواری و محکم بودن یکی از سیاست های اجرای عدالت از دیدگاه امام علی (ع) است که باید همراه با نرمش اجرا شود.

,

دادستان کل کشور بیان کرد: اجرای عدالت تنها با حرف و ارائه آمار محقق نمی شود بلکه لازم است عدالت در عمل پیاده شود و اجرای عدالت نیازمند استمرار و پیگیری است.

,

منتظری اعتماد مردم به دستگاه قضا را مهمترین شاخص سنجش سلامت دستگاه قضایی عنوان کرد و افزود: دستگاه قضایی باید به گونه ای برخورد کند که بتواند اعتماد مردم را جلب کند.

,

وی ادامه داد: قاضی ضمن اینکه باید مهربان باشد اما نباید در احقاق حق کوتاه بیاید.

,

مظلوم نمایی برخی مجرمان با اعتصاب غذا/خط دهی خارجی برای فرار از عدالت

, مظلوم نمایی برخی مجرمان با اعتصاب غذا/خط دهی خارجی برای فرار از عدالت, مظلوم نمایی برخی مجرمان با اعتصاب غذا/خط دهی خارجی برای فرار از عدالت,

دادستان کل کشور به مظلوم نمایی برخی از متخلفان که جرم آنها ثابت شده است با اعتصاب غذا اشاره کرد و گفت:برخی مرتکب جرم شده و در دادگاه طبق موازین قانون جرمشان به اثبات رسیده و حکمشان قطعی شده روشی را در پیش گرفته اند که وقتی به زندان می روند دست به اعتصاب می زنند.

,

وی ادامه داد: این روش که برخی از متهمان در پیش گرفته اند خطی است که از خارج کشور به برخی از جریان های سیاسی  داده می شود.

,

 دادستان کل کشور امنیت را مقوله ای مهم برای جامعه دانست و گفت: امنیت مقوله ای گسترده است که ابعاد مختلفی را شامل می شود و اگر امنیت در عرصه های مختلف نباشد آسیب های فراوانی را متحمل می شویم.

,

وی به قتل هایی که اخیرا در اراک هم اتفاق افتاد اشاره کرد و گفت:هر چند این گونه حوادث موردی اتفاق می افتد ولی باید برنامه ریزی هایی انجام شود که شاهد این نوع حوادث در هیچ جایی از استان نباشیم.

,

منتظری با اشاره به اینکه کوتاهی در رسیدگی به مسائل فرهنگی در به وجود آمدن بسیاری از حوادث موثر است ادامه داد: متاسفانه در کشور دسترسی به فضای مجازی آسان است و به نوعی ولنگاری در استفاده از فضای مجازی وجود دارد که این برای مردم کشور جهنم سوزان است.

,

دادستان کل کشور با بیان اینکه دشمن برای رسیدن به اهداف خود برنامه های متعددی را در فضای مجازی پیش بینی کرده است افزود: اگر در این فضا سالم سازی و هدایت های لازم صورت نگیرد دچار مشکلات متعددی خواهیم شد.

,

وی با بیان اینکه فضای مجازی دنیای عجیبی از فساد است که همه عرصه های اخلاقی و اعتقادی را در بر گرفته است افزود:دشمن از همه ابزار های جذاب برای پیشبرد اهداف خود استفاده می کند.

,

منتظری با بیان اینکه نباید فضای مجازی را دست کم بگیریم ادامه داد: خانواده ها و مسئولین باید مراقبت های بیشتری را از حضور جوانان در فضاهای مجازی داشته باشند.

,

دادستان کل کشور با تاکید بر اینکه جوامع استکباری به دنبال منافع خودشان و ضربه زدن به دنیای اسلام هستند ادامه داد: در این راستا لازم است با برنامه ریزی در مقابل این برنامه ریزی دشمن ایستادگی کنیم.

,

وی به بالا بودن میزان طلاق و کاهش ازدواج در کشور اشاره کرد و ادامه داد: در ارزیابی های صورت گرفته بخش عمده ای از این مشکلات مربوط به آلودگی های فضای مجازی است.

,

منتظری ایجاد امنیت را از وظایف دادستان عنوان کرد و افزود: بر اساس قانون و تکالیف شرعی دادستان باید در راستای احقاق حقوق عامه مردم و ایجاد امنیت در جامعه از هیچ کوششی دریغ نکند.   

,

دادستان کل کشور به مشکلات قضایی استان مرکزی اشاره کرد و گفت: استان مرکزی استانی صنعتی است و احتیاج به مراقبت های ویژه دارد و برخی از اقدامات نیاز به رصد مسائل و مشکلات مختلف دارد تا از بروز آنها در آینده جلوگیری شود.

,

وی ادامه داد: مسئولین قضایی استان باید به گونه ای در موضوعات مختلف ورود پیدا کنند که باعث نشود مشکلات پیچیده تر شود که همه بخش ها را درگیر خود کند.

,

منتظری با اشاره به اینکه بخشی از مشکلات به تحریم ها بر می گردد افزود: بخشی از مشکلات به مدیریت و سیاست های غلط بر می گردد.

,

وی با بیان اینکه مسائل بانکی کشور مشکلات متعددی را دارند بیان کرد: مسئولین اقتصادی و بانکی کشور باید مشکلات بانکی را اصلاح کنند تا کمتر شاهد چنین مسائلی از این بخش باشیم.

,

دادستان کل کشور با اشاره به اسراف هایی که در بخش های مختلف خصوصی و دولتی صورت می گیرد خاطرنشان کرد: با جلوگیری از برخی از این ریخت و پاش ها می توان بسیاری از مشکلات را برطرف کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه