اخبار داغ

رئیس کل دادگستری استان مرکزی تاکید کرد

بیشترین مشکلات فضای کارگری در قطب صنعت کشور/کمبود۴۰ درصدی نیرو در دادگستری استان مرکزی

بیشترین مشکلات فضای کارگری در قطب صنعت کشور/کمبود۴۰ درصدی نیرو در دادگستری استان مرکزی
عبداللهی گفت:علیرغم اینکه استان مرکزی نرخ پایینی در بیکاری دارد اما بیشترین مشکلات فضای کارگری را داشته ایم و سال گذشته ۱۲۰ روز از ایام سال را گرفتار مشکلات اعتصاب های کارگری بوده ایم و امسال هم استان با این مشکلات کارگری روبه رو بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل دیار آفتاب؛حجت الاسلام قاسم عبداللهی رئیس کل دادگستری استان مرکزی در آیین تودیع و معارفه دادستان عمومی و انقلاب اراک و قائم مقام رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: استان مرکزی با ۱۲ حوزه قضایی دارای ۲۰۵ قاضی در دادسراها و دادگاه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

عبداللهی به کمبود نیروی انسانی در دستگاه قضایی استان اشاره کرد و افزود: هم اکنون چارت قضایی استان با ۶۰ درصد ظرفیت مشغول به فعالیت است و با کمبود ۴۰ درصدی نیرو مواجه است.

,

وی با اشاره به اینکه در بخش کارمندی با مشکلات بیشتری در خصوص کمبود نیرو مواجه هستیم افزود: در بخش کارمندی ۵۲ درصد از پست های سازمانی دادگستری استان خالی است.

,

رئیس کل دادگستری استان مرکزی با اشاره به اینکه در کل دادگستری استان ۲۲۲ شعبه دادیاری، باز پرسی، دادگاه های بدوی، تجدید نظر و ... داریم ادامه داد: از ابتدای امسال تا کنون ۱۴۲ هزار پرونده به دستگاه قضایی استان وارد و ۱۴۳ هزار پرونده هم مختومه شده است و همچنان ۱۲ هزار پرونده در جریان کار وجود دارد.

,

کمبود فضای زندان در استان مرکزی

,

عبدالهی کمبود فضای زندان را یکی دیگر از مشکلات استان عنوان کرد و گفت: علاوه بر این در اکثر شهرستان های استان هم زندان نداریم.

,

وی با بیان اینکه امسال دو هزار نفر به زندان های استان وارد شده اند بیان کرد: هم اکنون چهار هزار و ۸۸۳ نفر در زندان های استان دوران محکومیت خود را سپری می کنند.

,

کمبود پزشک در پزشکی قانونی استان مرکزی

,

رئیس کل دادگستری استان مرکزی با بیان اینکه اکثر پزشکان تمایلی به فعالیت با پزشکی قانونی ندارند افزود: این موضوع کمبود پزشک در پزشکی قانونی را به همراه داشته است.

,

وی به مشکلات کارگری استان اشاره کرد و گفت: علیرغم اینکه استان مرکزی استان صنعتی است و کمترین میزان نرخ بیکاری را در کشور داشته است اما بیشترین مشکلات فضای کارگری را داشته ایم.

,

عبداللهی با بیان مشکلات کارگری استان افزود: سال گذشته ۱۲۰ روز از ایام سال را گرفتار مشکلات اعتصاب های کارگری بوده ایم و امسال هم استان با این مشکلات کارگری روبه رو بوده است.

,

رئیس کل دادگستری استان مرکزی با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات کارگری استان به اجرای نادرست اصل ۴۴ قانون اساسی بر می گردد افزود: بسیاری از واحدهای بزرگ استان با پایین ترین قیمت به بخش خصوصی واگذار شده اند و بخش خصوص به تعهدات خود به خوبی عمل نکرده است.

,

وی با بیان اینکه در برخورد با جرایم اقتصادی کوتاه نخواهیم آمد افزود: از آنجایی که بسیاری از تصمیم گیری ها در خصوص مشکلات واحدهای بزرگ در مرکز گرفته می شود انتظار داریم برخی از تصمیم گیری ها به استان واگذار شود.

,

عبداللهی با اشاره به اینکه در بحث صنایع آلاینده هم برخورد جدی با واحدهای آلاینده انجام می شود افزود: بر این اساس با پیگیری که دادستان اراک داشته واحدهای آلاینده  ۱۵ بار از دادستان اراک شکایت کرده اند که این موضوع بسیاری از وقت دستگاه قضایی را گرفته است.

,

دادستان سابق اراک

,

همه خطوط آلاینده ایرالکو از مدار تولید خارج می شوند

,

فرشید طاهری دادستان سابق اراک با اشاره به اینکه در برخورد با آلایندگی واحدهای تولیدی ذره ای از وظیفه قانونی خود کوتاه نیامده ام افزود: با پیگیری های صورت گرفته در خصوص آلایندگی شرکت ایرالکو تا کنون چهار خط از خطوط آلاینده این واحد را از مدار تولید خارج کرده ایم.

,

طاهری با اشاره به اینکه خط پنج این واحد هم تا پایان سال از مدار تولید خارج خواهد شد افزود: با این اقدام خطوط آلاینده شرکت ایرالکو از مدار تولید خارج می شوند.

,

وی با اشاره به انتقال واحد آند سازی ایرالکو به خارج از شهر خاطر نشان کرد: تجهیزات و زمین مورد نیاز انتقال این واحد تامین شده است و امیدوارم با همکاری مدیران استان هر چه زودتر این واحد هم به خارج از شهر منتقل شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه