اخبار داغ

دو تابعیتی‌ها، تیم ملی ایران را به دردسر انداختند

دو تابعیتی‌ها، تیم ملی ایران را به دردسر انداختند
پس آنکه حضور بازیکنان دو تابعیتی در ترکیب تیم ملی هاکی روی یخ ایران در رقابت‌های آسیایی2017 ژاپن با مشکل مواجه شد، سرپرست فدراسیون اسکیت ایران گفت که تیم ملی هاکی روی یخ بدون بازیکنان دو تابعیتی در ادامه رقابت‌های آسیایی زمستانی ژاپن حضور خواهد داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ زهرا موسوی، سرپرست فدراسیون اسکیت در مورد مشکل ایجاد شده در مسابقات هاکی روی یخ بازی های آسیایی ژاپن گفت: ما دو ماه پیش تمامی مدارک بازیکنان تیم‌ ‌ملی هاکی روی یخ ایران را برای میزبان و مسئولان برگزاری این مسابقات فرستادیم و آی‌دی کارت تمامی بازیکنان صادر شد. بنابراین آی‌دی کارت صادر شده ما تمامی این بازیکنان را که در کشورهای مختلف بودند را به ژاپن دعوت کردیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
او ادامه‌ داد: در مالزی تمریناتی داشتیم و مباحثی مطرح شد که برخی از کشورها نسبت به تیم ایران اعتراض داشتند که چرا در اولین حضورشان این قدر پر قدرت حاضر شدند. اینها بهانه‌ای را برای بازیکنان دو تابعیتی ما ایجاد کردند. برخی از بازیکنان ما متولد ایران نیستند. طبق قوانین بین‌الملل بازیکنانی که شناسنامه و کارت ملی ایران را داشته باشند ایرانی محسوب می‌شوند. اما می‌گویند قبل از این قانون باید این بازیکنان یا متولد ایران باشند و یا سه سال در لیگ ایران بازی کرده باشند. برای این بند نتوانستیم به نتیجه‌ واحدی برسیم و چون چند تیم برای شکایت از تیم‌ ‌ملی ایران اقدام کرده بودند فدراسیون جهانی به این نتیجه‌ رسید که با عذرخواهی آی‌دی کارت‌های این بازیکنان را لغو کردند و خواستند که در این مسابقات شرکت نکنند.
,
 
,
او ادامه‌ داد: هدف ما شرکت در این مسابقات اجازه حضور در مسابقات هاکی روی یخ است. ما چه تیم اول و چه تیم آخر شویم مشکلی نیست و فقط موضوع حضور و معرفی هاکی روی یخ ایران مهم بود.
,
 
,
سرپرست فدراسیون اسکیت گفت‌: نماینده فدراسیون جهانی در ژاپن حضور داشت و جمعه شب در محل برگزاری مسابقات جلسه‌ای را ترتیب داد و رسما از ایران عذرخواهی کردند. بحث این بود که ما عضو فدراسیون جهانی هاکی روی یخ شویم و این قول به ما داده شده است آنها شرایط تیم ایران را دیده اند و قبول کردند که در تفسیر برخی از موارد اختلاف نظرهایی وجود دارد. اما بحث بر سر این است که مسابقات ادامه‌ داشته باشد و تیم‌ ‌ملی ایران در این مسابقات حضور داشته باشد و تنها چهره‌های قدر تیم ایران با وجود صادر شدن آی‌دی کارت در این مسابقات بازی نکنند تا شرایط بر طرف شود.
,
 
,
او تاکید کرد: تمام تیم‌های که در مسابقات هستند برای اولین بار است که حضور دارند و تنها بحث معرفی تیم‌ها است و آنها معتقدند که اگر این بازیکنان در تیم‌ ‌ملی ایران حضور داشته باشند انگیزه در بین سایر تیم‌ها از بین خواهد رفت و این بهانه ای این شکلی ایجاد کرده‌اند.
,
 
,
سرپرست فدراسیون اسکیت در مورد  ملیت این بازیکنان، گفت‌: این بازیکن تاکنون در تیم‌ ‌ملی هیچ کشوری بازی نکرده‌اند. البته ما دو بازیکن داریم که در سوئد و سایر کشورها بازی می‌کنند که ما اصلا از آنها استفاده نکرده‌ایم. بازیکنانی که ما دعوت کرده‌ایم تمامی پاس ایرانی و شناسنامه ایرانی دارند و تاکنون برای هیچ تیم‌ ‌ملی کشوری بازی نکرده اند.
,
 
,
 
,
 
,
منبع:ایسنا
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه