اخبار داغ

مسئول بسیج دانشجویی استان:

2700 دانشجوی قزوینی به اردوی راهیان نور اعزام می‌شوند

2700 دانشجوی قزوینی به اردوی راهیان نور اعزام می‌شوند
مسئول بسیج دانشجویی قزوین از عزام 2 هزار و 700 دانشجوی استان به اردوهای راهیان نور خبر داد و افزود: این دانشجویان در غالب 7 کاروان اعزام می‌شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین، نشست خبری مسئول بسیج دانشجویی پیش از ظهر امروز(شنبه) در محل روابط عمومی سپاه استان با حضور اصحاب رسانه برگزار شد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

مهدی برزگر در این نشست ابراز کرد: اردوهای راهیان نور باعث احیای یاد شهدا و انتقال فرهنگ شهادت و ایثار و از خودگذشتی بین نسل سه و چهار انقلاب اسلامی است. 
وی افزود: با حمایت روسای دانشگاه‌های استان و سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین، دو هزار و 700 دانشجو از میان 103 هزار دانشجوی حاضر در استان قزوین برای بازدید از مناطق عملیاتی جنوب کشور عازم اردوهای راهیان نور می‌شوند.
برزگر اعلام کرد: سهمیه هر دانشگاه برای اعزام به مناطق عملیاتی 3.5 درصد است و اولویت با دانشجویانی است که برای نخستین بار به این اردو می‌روند و 50 درصد هزینه را سپاه متقبل شده و مابقی را دانشگاه پرداخت می‌کند. 
وی گفت: این اردوها از 10 الی 26 اسفند ماه در غالب هفت کاروان به صورت مجزا به مناطق جنگی اعزام خواهند شد. 
این مسئول توضیح داد: از میان 7 کاروان اعزامی سه کاروان به طور متمرکز و توسط سازمان بسیج دانشجویی استان ساماندهی می‌شوند و چهار کاروان دیگر به صورت مستقل در این اردو ها شرکت می‌کنند که بسیج دانشجویی تنها وظیفه نظارت و پشتیبانی را در خصوص آنان به عهده خواهد داشت. 

دانشجویان قزوین از 10 اسفند به راهیان نور می‌روند
مسئول بسیج دانشجویی قزوین خاطر نشان کرد: دو کاروان از خواهران و برادران دانشگاه آزاد قزوین، یک کاروان برادران دانشگاه تاکستان و یک کاروان از برادران دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) از کاروان‌های اعزامی مستقل در اردوی راهیان نور دانشجویی امسال می‌باشند. 
وی بیان کرد: گروه‌های متمرکز از بین دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی، فرهنگیان، فنی دختران و پسران، علمی کاربردی و غیرانتفاعی هستند که 10 الی 14 اسفند ماه اولین کاروان اعزامی متمرکز با ترکیب برادران راهی اردو می شوند و آخرین گروه 22 تا 26 اسفند ماه سال جاری در مناطق عملیاتی حضور به هم می رسانند. 
این مسئول ابراز کرد: اولین کاروان اردویی مستقل از دانشگاه آزاد تاکستان 16 اسفند اعزام می گردند و آخرین کاروان نیز از دانشگاه آزاد قزوین 23 لغایت 28 اسفند ماه در آن محل خواهند بود. 
وی یادآور شد: دانشجویان در این اردوها از راویان و روحانیون مجرب بهره خواند برد و نیز در معراج شهدای اهواز شهدای تازه تفحص شده را زیارت می‌کنند. 

طارم و الموت مقصد اردوهای جهادی
برزگر در خصوص اردوهای جهادی در نوروز 96، اظهار کرد: اردوهای جهادی از 3 فروردین تا 13 فروردین در دو بخش طارم و الموت برگزار می‌شود. 
مسئول بسیج دانشجویی قزوین افزود: در استان قزوین گروه جهادی در عرصه‌های بهداشتی، درمانی، عمرانی و فرهنگی مشغول فعالیت هستند که دانشگاه علوم پزشکی 120 نفر در قالب پزشک، پرستار، ماما و دندانپزشک را به اردوهای جهادی اعزام می‌کند. 
وی خاطر نشان کرد: گروه پزشکی در منطقه طارم حضور می‌یابند و گروه عمرانی در بخش الموت حضور خواهند یافت که 5 گروه 200 نفره از دانشجویان دانشگاه های مختلف هستند. 
برزگر یادآور شد: ما به دنبال عدالت اجتماعی هستیم و دانشجویان با حضور در مناطق محروم در ایجاد این عدالت کمک خواهند کرد و تقویت روحیه ایمانی و اعتقادی از دیگر آثار اردوهای جهادی است. 
انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه