اخبار داغ

وزیر صنعت معدن و تجارت:

منطقه ویژه اقتصادی گرمسار یک امتیاز ویژه برای توسعه صنعتی و اقتصادی کشور است

منطقه ویژه اقتصادی گرمسار یک امتیاز ویژه برای توسعه صنعتی و اقتصادی کشور است
وزیر صنعت معدن و تجارت در جمع مدیران استانی و گرمساری افزود: منطقه ویژه اقتصادی گرمسار یک نمونه ویژه ای در جهت ورود سرمایه گذاران داخلی و خارجی خواهد بود .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از گرمسارآنلاین ظهر امروز همایش فرصت های سرمایه گذاری صنعت معدن استان با  تاکید بر  منطقه ویژه اقتصادی گرمسار با هدف معرفی  پتانسیل های  صنعتی و معدنی استان سمنان و  ویژگی های بارز منطقه ویژه اقتصادی گرمسار و  نحوه ورود سرمایه گذاران داخلی و خارجی  در محل سالن  سازمان مدیریت صنعتی  استان تهران با حضور وزیر صنعت معدن و تجارت، استاندار، نماینده مردم شهرستان های گرمسارو آرادان در مجلس شورای اسلامی ، فرماندرا و تنی چند از معاونین وزیر و مدیران کل برگزار شد .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گرمسارآنلاین,

 در این همایش  محمدرضا نعمت زاده؛ وزیر صنعت معدن و تجارت به بهبود فضای کسب و کار رد کشور و آرامش سرمایه گذاری تاکید کردو  اظهارداشت: منطقه گرمسار به دلیل داشتن امتیازهای ویژه همچون نزدیکی به  پایتخت می تواند  به یک نقطه امن و بکر برای حضور سرمایه گذاران در کنار امتیاز های  ویزه مشوقی تبدیل شود

,

 نعمت زاده در  ادامه به امتیاز های ویژه ای که دولت و مجلس به  مناطق ویژه  اقتصادی در جهت حضور سرمایه گذاران در این بخش  اشاره کردو گفت: استان سمنان قابلیت های مختلفی در جهت توسعه دارد  و توسعه صنعت می تواند نمونه بارزی برای توسعه این منطقه در کنار تهران  مملو باشد .

,

نعمت زاده در ادامه  افزود: وی با بیان اینکه سمنان با قابلیت های زیادی که در بخش های معدن دارد در زمره پنج استان اول کشور است، افزود: در بخش صنعت همچنین به خاطر نزدیکی به پایتخت و هم کریدور شمال-جنوب و شرق-غرب، مزیت های فراوانی دارد

,

رئیس سازمان گسترش صنایع کشور: گرمسار جایگزین  خوبی برای  سرمایه گذاران داخلی و خارجی است

, رئیس سازمان گسترش صنایع کشور: گرمسار جایگزین  خوبی برای  سرمایه گذاران داخلی و خارجی است ,

 

,

در ادامه این همایش محمود معظمی  معاون وزیر صنعت معدن و تجارت و رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران  به اهمیت برگزاری این همایش در جهت معرفی  منطقه اشاره کردو  افزود: بسیاری از قراردادهای سرمایه گذاری در کشور  بین شرکت های ایرانی و خارجی به صورت مشارکتی انجام شده است و فرصت طلایی بعد از برجام برای آرامش در این حوزه به کار گرفته شود .

,

  رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران  در ادامه به پتانسیل های ویزه منطقه ویژه اقتصادی  گرمسار و  استان سمنان در زمینه توسعه صنعتی اشاره کردو گفت: استان تهران دیگر گنجایش حضور سرمایه گذاران را ندارند و بهترین راه   تکیه بر مناطقی همچون گرمسار و سمنان است تا بتوانیم  از  فرصت های سرمایه گذاری نهایت استفاده را ببریم.

,

 معظمی در ادامه  منطقه ویژه اقتصادی را یک نقطه امن به لحاظ   حمل و نقلی و زیر بنایی بر شمردو  تصریح کرد: امروز در کشور  تولید و اقتصاد  حرف اول است و باید  در این راه سرمایه گذاران  را به این  نقطه ها  همچون استان  سمنان معطوف نماییم.

,

  وی در ادامه گفت: شش قرارداد خودرویی با شرکت های مهم خودرو سازی جهان تا پایان سال ۹۵ منعقد می شود.

, .,

استاندار سمنان: سرمایه گذاران داخلی و خارجی به استان سمنان به عنوان یک  قابلیت نگاه می کنند

, استاندار سمنان: سرمایه گذاران داخلی و خارجی به استان سمنان به عنوان یک  قابلیت نگاه می کنند,

 

,

 در ادامه این همایش محمدرضا خباز؛ استاندار سمنان به وجود بیش از 2 هزار واحد صنعتی و 17 شهرک و ناحیه صنعتی و  ظرفیت های مهم  صنعتی ،معدنی و گردشگری اشاره کردو افزود: مسئولان استانی برای سرمایه گذاران فرش قرمز پهن می کنند .

,

 استاندار سمنان در ادامه  به ویژگی های مهم  استان سمنان در زمینه حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی اشاره کردو  گفت:  در طول یک سال گذشته  بیش از 5 هزار و 600میلیارد تومان  تفاهنامه  در بخش های مختلف تولیدی ، اقتصادی ، صنعتی ، معدنی  و کشاورزی منعقد شده است  و  در اسفند ماه سال گذشته نیز اولین همایش فرصت های سرمایه گذاری استان با انعقاد  بیش از 2 هزار و 700میلیارد تومان  به پایان رسیده بود .

,

 

,

نماینده مردم شهرستان های گرمسارو آرادان: توسعه ریلی و جاده ای برای رشد منطقه ویژه اقتصادی گرمسار تا پایان سال انجام می شود

, نماینده مردم شهرستان های گرمسارو آرادان: توسعه ریلی و جاده ای برای رشد منطقه ویژه اقتصادی گرمسار تا پایان سال انجام می شود,

 

,

 در ادامه این همایش  غلامرضا کاتب ؛ نماینده مردم شهرستان های گرمسارو آرادان در مجلس شورای اسلامی  گرمسار و منطقه ویزه اقتصادی گرمسار  رابزرگترین قطب  صنعتی و معدنی کشور دانست و افزود: تا چند روز آینده بیش از 370 میلیاردریال  تفاهنامه در منطقه ویژه اقتصادی گرمسار منعقد خواهد شد .

,

نماینده مردم شهرستان های گرمسارو آرادان در مجلس شورای اسلامی   در ادامه گرمسار به لحاظ حمل و نقلی و ارتباطی یک نقطه مهم به لحاظ ورود و انتخاب سرمایه گذاران  داخلی و خارجی  برشمردو  گفت: افتتاح متروی حومه ای تهران- گرمسار در اسفند ماه سال جاری یک امتیاز ویژه ای  برای توسعه منطقه ویزه اقتصادی گرمسار خواهد بود .

,

کاتب ادامه داد: در برنامه ششم توسعه مشخص شده که سالانه 10 درصد در کشور قاچاق کالا کاهش یابد و به میزان 20 درصد از مقدار کالای قاچاق کشف شده صرف هزینه های و مشوق های صادراتی شود

, ,

 در پایان این همایش که به مدت یک روز برگزار شد  بیش از 7  تفاهنامه  مهم در بخش داخلی و خارجی برای توسعه منطقه ویزه اقتصادی گرمسار به امضاء مسئولان کشوری و استانی و  سرمایه گذاران داخلی و خارجی رسید .

,

در پایان نیز تفاهم نامه های سرمایه گذاری واحدهای نوآوران به اندیش و گلدیس رویا با ایجاد اشتغال مستقیم برای 600 نفر در منطقه ویژه اقتصادی گرمسار در استان سمنان به امضا رسید.
استان سمنان سه منطقه ویژه اقتصادی در سمنان، گرمسار و دامغان دارد که 2 منطقه سمنان و گرمسار در مرحله انعقاد قرارداد برای تامین زیرساخت و آماده واگذاری به فعالان بخش خصوصی است.

, .,
, .,


انتهای پیام/

,
,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه