اخبار داغ

بعد از شیوع بیماری:

هشدار جدی رییس دامپزشکی شهرستان دنا در پی مشاهده آنفولانزای فوق حاد پرندگان

هشدار جدی رییس دامپزشکی شهرستان دنا در پی مشاهده آنفولانزای فوق حاد پرندگان
رییس دامپزشکی شهرستان دنا در پی مشاهده بیماری انفولانزای فوق حاد از مردم خواست تحت هیچ شرایطی اقدام به خرید پرندگان به صورت زنده نکنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از سفیردنا دکتر کرم چهارلنگ رییس دامپزشکی شهرستان دنا در گفت و گو با خبرنگار سفیردنا در تشریح چگونگی ورود این بیماری به روستای بن زرد از توابع بخش پاتاوه در شهرستان دنا گفت: علایم شیوع این بیماری خطرناک از روز چهار شنبه مشاهده شد که ساعتی بعد نمونه مشکوک به مرکز تشخیص بیماری در تهران ارسال شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیردنا,

 

,

چهارلنگ با بیان اینکه بعد از ظهر پنج شنبه هفته گذشته بعد از تایید مرکز تشخیص بیماری تهران مبنی بر مثبت بودن این بیماری اقدامات کنترلی آغاز شد.وی بیان کرد:متعاقب این اتفاق صبح روز جمعه جلسه شورای تامین شهرستان با حضور مسوولان امنیتی در بخشداری پاتاوه تشکیل جلسه داد.

,

 

,

رییس دامپزشکی دنا خاطر نشان کرد:بعد از بررسی های به عمل آمده مشخص شد عامل انتقال این بیماری ماشین دوره گرد فروش جوجه و مرغ بوده که از استان چهارمحال و بختیاری به استان آمده بود.

,

 

,

وی با بیان اینکه طبق دستور دادستان محترم دستور بازداشت عامل انتقال انفولانزا صادر شده است افزود:بعد از قطعی شدن این بیماری مرگ آور 20 نفر از پرسنل دامپزشکی شهرستان و مرکز استان کهگیلویه و بویر احمد اقدام به سم پاشی و معدوم سازی تمام پرندگان موجود در این روستا کردند.

,

 

,

رییس دامپزشکی دنا یادآور شد: خوشبختانه تا کنون هیچ گونه مورد ابتلا انسان به این بیماری مشاهده نشده است.وی از مردم خواست از خرید هر گونه مرغ و جوجه و کلیه پرندگان به صورت زنده خودداری کنند.

,

 انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه