اخبار داغ

فرمانده انتظامی هرمزگان:

کشف 122 میلیاردی انواع کالای قاچاق و دستگیری 84 متهم در هرمزگان

کشف 122 میلیاردی انواع کالای قاچاق و دستگیری 84 متهم در هرمزگان
فرمانده انتظامی هرمزگان از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش 122میلیارد و 336میلیون ریال، طی یک هفته گذشته در سطح استان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از  هرمز؛عزیزاله ملکی، فرمانده انتظامی هرمزگان در تشریح عملکرد یک هفته گذشته فرماندهی انتظامی استان گفت: با تلاش شبانه روزی ماموران انتظامی و اقدامات اطلاعاتی در سطح استان طی یک هفته گذشته، سه میلیون و 440 هزار نخ سیگار،6هزار و 760 متر پارچه،101 کیلو چای،340 دستگاه لوازم صوتی وتصویری و 50 هزار و 59 عدد قطعات خودرویی قاچاق کشف شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  هرمز,

وی افزود: همچنین طی این مدت، پنج هزار و 340 عدد لوازم آرایشی، سه تن و 600 کیلو برنج، 23 رأس احشام و 18هزار و 277 ثوب البسه قاچاق فاقد مدارک قانونی و گمرکی کشف شد.

,

فرمانده انتظامی هرمزگان  با اشاره به توقیف 64 دستگاه خودرو حامل کالای قاچاق تصریح کرد: ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده در مدت مذکور، 122 میلیارد و 336 میلیون ریال برآورد شده است.

,

وی با توجه به دستگیری 84 متهم در بحث کالای قاچاق، افزود:طی این مدت 99 پرونده کشف کالای قاچاق تشکیل شد که از این تعداد 97 پرونده زیر 100میلیون تومان و دو پرونده بالای 100 میلیون تومان بوده است.

,

ملکی خاطرنشان کرد: کالاهای قاچاق به لحاظ فرهنگی، تأثیر مخربی بر الگوی مصرف جامعه به جای می گذارد و ماهیت اغلب این گونه کالاهای غیر ضروری است جامعه را به سوی تفنن طلبی و تجمل گرایی سوق می دهد و هنگامی که کالاهای لوکس با قیمت ارزان وارد کشور می شود، بالطبع مصرف این گونه کالاها افزایش می یابد از این رو الگوی مصرف به ویژه برای قشر مرفه جامعه که قدرت خرید بیش تری دارند به سوی استفاده از کالاهای لوکس و مصرفی می گراید و آثار منفی فرهنگی بر جامعه می گذارد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه