اخبار داغ

گزارشی از روان شدن فاضلاب در معابر شهری؛

فرسودگی شبکه فاضلاب بلای جان مردم/ زنگ هشدار فرونشست‌های پی در پی در زابل

فرسودگی شبکه فاضلاب بلای جان مردم/ زنگ هشدار فرونشست‌های پی در پی در زابل
در طی روزهای اخیر شاهد بالازدن فاضلاب در نقاط مختلف شهر زابل بودیم که این موضوع مشکلات بسیاری را برای مردم منطقه و به ویژه ساکنان این محلات ایجاد کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  اوشیدا؛ در حال حاضر فاضلاب در بسیاری از خیابان ها از قبیل مطهری، فردوسی، کوچه بیرجندی ها و کوچه کمالی روان بوده و نگرانی های بسیاری را برای مردم فراهم آورده است.

فاضلاب روان در معابر عمومی شهرستان زابل سبب اختلال در تردد شده به طوری که این موضوع آزار دهنده به شدت سلامت کودکانی که به مدرسه می روند را تهدید می کند چرا که این روان آب های آلوده در مسیر راه کودکان قرار گرفته است.

فرونشست‌های پی در پی درزابل زنگ هشداری را برای مسئولان و مدیران شهری به صدا در آورده است.

فروچاله لحظه‌ای اتفاق می‌افتد؛ حفره‌ای در طی ماه‌های اخیر زیر زمین شکل می‌گیرد و به سمت بالا حرکت می‌کند و ممکن است قسمت آخر که خطرناک است و در واقع ریزش آسفالت خیابان محسوب می‌شود تنها با عبور یک عابر پیاده یا یک خودرو اتفاق بیفتد. به همین دلیل است که این فروچاله‌ها بسیار خطرناک هستند و لازم است تا قبل از بروز این اتفاق آنها را شناسایی شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اوشیدا,
,
,
,
,
,
,




در اواسط بهمن ماه در خیابان شهید باقری شاهد فرو رفتن تریلی در زمین بودیم که هنوز خیابان مسدود است و کار به صورت کند انجام می شود ومشکلاتی برای ساکنین و کسبه محل به وجود امده است و برای مدیران شهری انگار مهم نیست و اوضاع عادی شده است.

بوی بد و آلودگی محیطی ناشی از فاضلاب معابر را در برگرفته است

یکی از شهروندان زابلی که در حال تردد از خیابان فردوسی است به خبرنگار اوشیدا گفت: متاسفانه از چندین روز قبل فاضلاب همین گونه در شهر پراکنده است و گویی مسولان مربوطه با بستن چشمانشان به روی واقعیت این معضل را نمی بینند تا چاره ای برای آن بیندیشند.


کاظمی افزود: بارش باران این معضل را دوچندان کرده چرا که به طور حتم به دلیل عدم گنجایش شبکه فاضلاب این آب ها در خیابان های شهر جاری شده است.

وی تصریح کرد: بوی این فاضلاب ها به شدت مردم را آزار می دهد و چهره بسیار زشتی را برای شهر رقم زده است و متاسفانه با عبور اتومبیل ها از خیابان ها این آب آلوده و کثیف بیشتر در سطح شهر پراکنده می شود و احتمال اینکه روی افراد ریخته شود به شدت افزایش می یابد.

کاظمی با ببان اینکه، فاضلاب رها شده آلودگی های محیطی و بهداشتی فراوانی را ایجاد کرده و این موضوع سبب افزایش بیماری ها در سطحومنطقه می شود تاکید کرد: با دیدن چنین تصاویری در سطح شهرستان می توان به خوبی به این موضوع که زابل روستایی بزرگ که از حداقل امکانات محروم است پی برد.

فرونشست های پی در پی زمین حاصل از فرسودگی شبکه فاضلاب است

یکی دیگر از شهروندان زابل عنوان کرد: در طی این مدت شاهد فرونشست های پی در پی در سطح شهر هستیم به طوری که هر روز در یک نقطه از شهر زمین فرو ریخته و حتی در بعضی مواقع ماشین ها در آن گیر می کنند.


سنچولی به خبرنگار اوشیدا گفت: شبکه فاضلاب شهری زابل فرسوده و از استانداردهای لازم برخوردار نیست و این موضوع علاوه بر روان شدن فاضلاب در سطح شهر سبب نشست زمین و نابودی آسفالت شده که به کرات در شهر مشاهده شده است.

زیرساخت های زابل دارای مشکل است

فرماندار زابل هوشنگ ناظری نیز چندی پیش در نشست خبری خود با اصحاب رسانه گفته بود: درموردجاری شدن روان آبها در شهر تنها می توان گفت: شهرزابل آمادگی کامل به جهت زیرساخت ها را ندارد و متاسفانه زیرساخت های شهری دارای مشکلات است و ما هم این موضوع راقبول داریم.

فاضلاب شهری زابل فرسوده است

مدیر آب و فاضلاب شهرستان زابل عنوان کرد: فاضلاب زابل فرسوده و دارای قدمتی بیش از بیست سال است و متاسفانه درآن از لوله ی آزبست که خاصیت خورندگی دارد استفاده شده است.

علایی به خبرنگار اوشیدا گفت: در زمانی که فاضلاب در شهرستان زابل راه اندازی شد به دلیل وضعیت تکنولوژی در آن زمان از لوله آزبست تنها استفاده می شد بنابراین خوردگی در آن در دراز مدت موجب ریزش های مختلف و انسداد شبکه فاضلاب شده به طوری که در حال حاضر فاضلاب شهر زابل به نقطه ی بحرانی رسیده و امکان انسداد یکی از خطوط اصلی وجود دارد.

وی با بیان اینکه، ۳۰ درصد شهر زابل از نعمت فاضلاب محروم است ادامه دارد: برای اصلاح شبکه فاضلاب آزبستی در زابل نیازمند حداقل ۷۰ میلیارد تومان هستیم.

علایی ابراز داشت: بافت خاک زابل ریزدانه و جذب آب و فاضلاب در آن با سختی همراه است بنابراین توسعه ی شبکه فاضلاب زابل به راحتی امکان پذیر نیست.

رییس اداره آب و فاضلاب زابل با بیان اینکه، ۱۶۰ کیلومتر از شبکه فاضلاب زابل با استفاده از لوله آزبست ایجاد شده خاطرنشان کرد: برای بازسازی شبکه فاضلاب زابل باید بودجه ای برای آن تخصیص داده شود چرا که بازسازی و ترمیم شبکه با روش های نوین هزینه ها را کاهش خواهد داد.

انتهای پیام/

,
, ,
,
,
,
, بوی بد و آلودگی محیطی ناشی از فاضلاب معابر را در برگرفته است, بوی بد و آلودگی محیطی ناشی از فاضلاب معابر را در برگرفته است,
,
,
,
, ,
,
,
,
,
,
,
, فرونشست های پی در پی زمین حاصل از فرسودگی شبکه فاضلاب است, فرونشست های پی در پی زمین حاصل از فرسودگی شبکه فاضلاب است,
,
,
,
, ,
,
,
, زیرساخت های زابل دارای مشکل است, زیرساخت های زابل دارای مشکل است,
,
,
,
, فاضلاب شهری زابل فرسوده است,
,
,
,
,
,
,
, ,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه