اخبار داغ

وصیت‌نامه شهیدان گروه انقلابی ابوذر نهاوند در سال ۵۲

وصیت‌نامه شهیدان گروه انقلابی ابوذر نهاوند در سال ۵۲
گروه انقلابی ابوذر نهاوند متشکل از ۶ جوان مومن و باایمان شهرستان نهاوند بود که در سال‌های اوج خفقان رژیم ستم‌شاهی بر ضد حکومت منحوس پهلوی قیام کردند و در این راه آزاده شهید شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از گرو، گروه انقلابی ابوذر نهاوند متشکل از 6 جوان دانش‌آموز این شهرستان در سال 1351 که هم‌زمان با اوج خفقان ستم‌شاهی بود بامشی اسلامی و باهدف مبارزه عقیدتی بر ضد شاه در نهاوند تشکیل شد و اقداماتی را نیز در این راه انجام دادند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گرو,

این 6 جوان انقلابی در سال‌هایی که کسی جرئت انتقاد از حکومت پهلوی را نداشت آزادانه شعار اسلام‌خواهی سر دادند و با ظلم و ستم مبارزه کردند.

,

اعضای این گروه 6 نفره سرانجام در تیرماه سال 52 در شهر قم دستگیر می‌شوند و بعد از برگزاری دادگاهی فرمایشی در آبان ماه همان سال به اعدام محکوم می‌شوند و به دستور مستقیم شاه در سحرگاه 30 بهمن سال 52 به دست دژخیمان رژیم ستم‌شاهی در میدان چیتگر تهران به استقبال گلوله‌ها رفتند و به شهادت رسیدند.

,

در ادامه وصیت‌نامه شهیدان گروه انقلابی ابوذر نهاوند را مشاهده می‌کنید.

,

وصیت‌نامه شهید عباد الله خدارحمی؛ وصیت خود را بدین شرح بیان می‌دارم؛ که اگر جسد مرا تحویل گرفتید در نهاوند به خاک بسپارید و از مقدار پولی که ارثیه من می‌باشد مبلغ 1000 تومان به ... و بقیه را به مستمندان و همسایه‌ها زغال و لباس برای عیدشان بخرید.

,

شهید بهمن منشط؛ این وصیت‌نامه فرزندتان است. پدر بزرگوارم وقتی‌که خود را شناخته‌ام سایه پرمحبت شما بر سرم بوده مرگ حق است. همه را به تقوا سفارش می‌کنم امیدوارم چون کوهی مرگ مرا تحمل‌کنید.

,

شهید ولی‌الله سیف؛ پدر عزیز و مهربانم چندساعتی دیگر باقی نمانده که عهدی که باخدا بسته بودیم به آن وفا کرده و همان‌طور اولین روزی که این کار را شروع کردم جان خود را در ازای رضایت او قراردادم و در این راه از تمام مسائل زندگی چشم پوشیده و به رضایت او چشم دوختم.

,

شهید ماشاالله سیف؛ مومن باشید که مومن کم‌حرف است و پرکار. در اعماق سیاهی‌های رخسارم چه می‌جویی چه می‌خواهی مگر از جامه خون رگ چرکینم. مخواه از من دگر شادی "مخواه از من که غم را از دل‌تنگت جداسازم مخواه ای رهگذر از من ".

,

شهید حجت‌الله عبدلی؛ اکنون‌که آخرین ساعت‌های عمر من سپری می‌شود با خاطری آسوده و عشقی سرشار از ایمان وصیت خود را اعلام می‌دارم تا می‌توانید از ذکر خدا غافل نباشید شمارا وصیت می‌کنم به خواندن نماز به صبر و پایداری در مقابل گناه و مشکلات.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه