اخبار داغ

گزارش ویژه:

آغاز نشست های طایفه ای برای انتخاب کاندیدای شورای شهر در لنده

آغاز نشست های طایفه ای برای انتخاب کاندیدای شورای شهر در لنده
کمتر از یک ماه دیگر کشور رسماً وارد فاز انتخابات خواهد شداز این رو طوایف و مختلف در شهرو روستاهای شهرستان لنده از هم اکنون استارت انتخابات را زده و نشست های تخصصی برای انتخاب کاندید مورد نظر برگزار می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از خبرلنده، شوراها بر اساس اصل یکصدم قانون اساسی با هدف تسریع در انجام برنامه های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و از این قبیل از طریق مشارکت و همکاری مردم جهت اداره امور در نقاط مختلف شهر و روستا تشکیل گردید که با رای مستقیم مردم برای خدمت به مردم انتخاب می شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خبرلنده,

شورای اسلامی شهر طبق قانون دو وظیفه اصلی در پارلمان شهری عهده دار می باشد که بررسی لوایح شهرداری و تصویب آنها و نظارت بر عملکرد شهرداری است که  به دلیل اهمیت نقش و مشارکت مردم در حل مسایل و مشکلات شهری و با توجه به آنکه یکی از علت های مهم شکست برنامه ها در مدیریت شهری عدم توجه به خواسته ها و تمایلات کسانی است که ما برای آن ها طرح و برنامه ریزی انجام می دهیم و شوراها به عنوان پل ارتباطی بین مردم و مسوولان دستگاه های اجرایی و انتقال دهنده نیازمندی های آنان به مسوولان است.

,

با توجه به توسعه شهرنشینی و رشد روز افزون جمعیت شهری، شهرها با مشکلات عدیده اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی روبرو هستند و برای اداره امور شهر نیاز به یک سیستم مدیریت یکپارچه شهری می باشد که بتوان با برنامه ریزی مدون و با همکاری تمامی نهادهای ذیربط در جهت رفع  نیازمندی های شهر گام برداشت، شوراهای اسلامی به عنوان یکی از نهادهای تصمیم گیرنده و نظارت کننده بر امور شهری می تواند تاثیرگذاری مثبتی در توسعه حقوق شهروندی داشته باشد.

,

در واقع هدف از تشکیل شوراهای اسلامی که یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است مشارکت دادن مردم در اداره امور محلی بوده و اکنون شوراها به عنوان یک نهاد تاثیرگذار در زمینه قانون گذاری و نظارتی در امور محلی نقش آفرینی می نماید.

,

حال که کمتر از یک ماه مانده به ثبت نام شوراهای شهر و روستاها مانده است از هم اکنون شاهد فعالیت گسترده برخی از کاندیدای احتمالی در فضای های مجازی هستیم که از هم اکنون برنامه ها و طرح های خود را همراه با تصاویر انتخاباتی و تبلیغاتی خود در این شبکه های اجتماعی به مخاطبان القاء می کنند.

,

در این زمان باقی مانده فرصت های بسیاری برای شهروندان از طریق سران طوایف، قبایل و دوستان و آشنایان برای انتخاب یک چهره شاخص برای شورای شهر باقی مانده است که از طریق نشست های شبانه دورن طایفه ای و یا قومی برگزار می شود تا با انتخاب یک یا چند نفر برای گرفتن کرسی شورای شهر از همه توان و ظرفیت داخلی و گاهاً نیز با رایزنی با برخی طوایف ایجاد و فرد مورد نظر را راهی پارلمان کوچک شهری کنند.

,

نکته جالب اینجا است که در این نشست ها توجه چندانی به رشته، تخصص، تعهد، میزان مسئولیت پذیری، توان اداره امورشهری، قدرت تصمیم گیری، میزان نبوغ سیاسی، قدرت و توان حضور در سطوح ملی و هزاران شاخصه و پرامتر اصلی را نادیده گرفته و فقط میزان حضور فرد در شورا را مبنای کار قرار می دهند که اشتباه و خطای راهبردی است که انتظار می رود این شهروندان باتوجه به ظرفیت ها و توانمندی افراد متخصص و متعهد در طایفه از این چهره ها استفاده شود تا علاوه بر میزان مقبولیت طایفه ای در بین سایر شهروندان نیز این مقبولیت رسوخ کرده و انتخابی شایسته برای توسعه شهری صورت گیرد، چرا که انتخابی می تواند مثمرثمر برای توسعه شهری باشد که برخاسته از توانمندی و متخصص بودن فرد باشد.

,

به هرحال انتخابات از 25 اسفند سال جاری با شروع به کار هیات‌های اجرائی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا تشکیل می شوند و 30 اسفند تا 6 فروردین زمان ثبت نام کاندیداها انجام می‌شود. که امیدواریم فردی را انتخاب کنیم که دارای ویژگی ها و شاخصه های یک انتخاب اصلح باشد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه