اخبار داغ

عضو مجلس خبرگان رهبری؛

باید به ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه(س) در این ایام پرداخته شود/ عده‌ای نقش زنان را قربانی سیاسی‌کاری خود می‌کنند

باید به ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه(س) در این ایام پرداخته شود/ عده‌ای نقش زنان را قربانی سیاسی‌کاری خود می‌کنند
دیرباز گفت: امروز باید حضرت زهرا (س) به عنوان یک الگو در جامعه مطرح شده و بیش از مظلومیت به ابعاد تربیتی و شخصیتی ایشان پرداخته شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام عسگر دیرباز در گفت‌وگو با خبرنگار آناج اظهار داشت: ایام فاطمیه باید محلی برای تقریب مذاهب اسلامی و همچنین ارائه الگویی از خانم فاطمه زهرا(س) باشد که طی آن محبوبیت و شایستگی مادر ائمه اطهار را به گوش همه ادیان و مذاهب برساند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی خاطر نشان کرد: شخصیت ایشان، شخصیت یک بانوی نمونه است؛ حضرت فاطمه(س) در خانواده نقش غیر قابل انکاری داشته‌اند و در فضای خارج از خانه در کمک به محرومین و مستضعفین و همسایگان و در راس آن، دفاع از جایگاه ولایت با خطبه‌ای که قرائت کردند، جایگاه عالی‌شان را نمایان ساخته‌اند.

,

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: ایشان الگوی غیر قابل انکاری برای همه جهانیان بودند و در این ایام باید کنار موضوع مظلومیت حتما به ابعاد شخصیتی ایشان نیز پرداخته شود تا تبلیغات نامناسب که در مورد تفاوت‌های زنان مطرح است خنثی شود.

,

دیرباز با اشاره به نقشه دشمنان در مورد جامعه زنان تصریح کرد: متاسفانه امروز جریان‌های فمینستی با تبلیغات فراوان و موجی که امروز در جامعه ایجاد کرده‌اند به دنبال هویت سازی نامناسبی برای بانوان هستند و نقش‌هایی که تنها زنان می‌توانند از اجرای آن برآیند را قربانی سیاسی بازی‌های خود می‌کنند؛ در حالی که رسالت اصلی یک زن تربیت انسان‌های شایسته برای جامعه است و در عین ناباوری عده‌ای مطرح می‌نمایند که اسلام زنان را محدود می‌کند.

,

وی اظهار داشت: هرچند تفاوت‌ها و اشتراکات در بین بانوان و آقایان برقرار است اما چرا این تفاوت‌ها را به عنوان یک ضعف مطرح می‌نمایند در حالی که عامل رشد جامعه همین تفاوت‌ها بود و به خاطر همین تفاوت نقش غیر قابل انکار تربیت انسان‌ها بر عهده زنان گذاشته شده است.

,

این استاد دانشگاه در پایان افزود: اگر امروز مردانی موفق هستند به خاطر تربیت مادرانی است که توانستند به تربیت انسان‌ها بعد از انبیاء کمک نموده و جامعه را به سمت کمال الهی پیش ببرند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه