اخبار داغ

در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی؛

3 نماینده تبریز به عنوان موافقان استیضاح پشت تریبون می‌روند/ «سعیدی، فرهنگی و بیگی» در لیست سخنرانان استیضاحِ آخوندی

3 نماینده تبریز به عنوان موافقان استیضاح پشت تریبون می‌روند/ «سعیدی، فرهنگی و بیگی» در لیست سخنرانان استیضاحِ آخوندی
3 تن از نمایندگان مردم تبریز، آذرشهر و اسکو به عنوان موافقان استیضاح وزیر راه و شهرسازی، سخنرانی خواهند کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از آناج، علی اکبر رنجبرزاده، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز اسامی نمایندگانی که در موافقت با استیضاح "عباس آخوندی"، وزیر راه و شهرسازی در مجلس سخنرانی می‌کنند را به شرح زیر اعلام کرد:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

1. محمداسماعیل سعیدی؛ نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی

,

2. سیدمهدی مقدسی؛ نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی

,

3. محمدرضا صباغیان بافقی؛ نماینده مردم مهریز در مجلس شورای اسلامی

,

4. اکبر ترکی؛ نماینده مردم فریدن و چادگان در مجلس شورای اسلامی

,

5. احمد علیرضابیگی؛ نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی

,

6. محمدحسین فرهنگی؛ نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی

,

7. حسینعلی شهریاری؛نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی

,

طبق ماده 108 آیین‌نامه داخلی مجلس، براى استیضاح یک وزیر دو ساعت و براى استیضاح دولت یا بیش از یک وزیر چهار ساعت، استیضاح‌کنندگان مى‏‌توانند از بین خود یک یا چند نفر را براى بحث در موضوع استیضاح معرفى نمایند، ولى در هر حال مجموع نطق‌هاى استیضاح‌کنندگان نباید از مدت فوق تجاوز نماید.

,

بر اساس مواد 223، 224 و 225 آیین‌نامه داخلی، در جلسه استیضاح، پس از بیانات استیضاح‌کنندگان، رئیس‌جمهور مى‏‌تواند به دفاع از وزیر یا وزیران مورد استیضاح بپردازد، همچنین وزیر یا وزیران مورد استیضاح نیز مى‏‌توانند به دفاع از خود بپردازند. حداکثر وقت دفاع از استیضاح براى رئیس‌جمهور یا چند وزیر پنج ساعت و براى یک وزیر سه ساعت خواهد بود.

,

وزیر یا وزیران مورد استیضاح مى‏‌توانند حداکثر یک ساعت از وقت دفاع خود را در اختیار یک یا دو نفر از نمایندگان موافق قرار دهند.

,

در ماده 225 آیین‌نامه داخلی هم آمده است که پس از انجام استیضاح، رئیس جلسه مجلس «عدم اعتماد وزیر یا وزیران» را به رأى مى‏‌گذارد.

,

متن کامل طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی به شرح ذیل است:

, متن کامل طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی به شرح ذیل است:,

بسمه تعالی

,

هیأت رئیسه محترم مجلس شورای اسلامی

,

احتراماً اینجانبان امضاء‌کنندگان ذیل به عنوان نمایندگان مجلس شورای اسلامی به استناد بند اول اصل 89 قانون اساسی و ماده 222 آیین‌نامه داخلی مجلس به دلایل زیر تقاضای استیضاح وزیر محترم راه و شهرسازی جناب آقای دکتر آخوندی را داریم.

,

1 ــ سیستم ریلی به عنوان ایمن‌ترین شیوه حمل و نقل در دو سال گذشته در یک محل دارای دو سانحه مرگبار شده است در حالی که اولاً عامل آن مشکل مدیریتی و خطا در برنامه‌ریزی بوده و نه یک اتفاق. ثانیاً در استیضاح قبلی ایرادات اساسی ایمنی حمل و نقل ریلی هشدار داده شده بود و ثالثاً این سانحه دردناک در محوری اتفاق افتاد که هزینه ابهام‌آمیز تجهیزات سیگنالینگ آن مورد سؤال در استیضاح قبلی بود و بلاک‌بندی این مسیر به‌عنوان افتخار مدیریتی وزارت قلمداد می‌شد ولی همین بلاک‌بندی به‌دلیل سوء مدیریت و برنامه‌ریزی موجب سانحه شد.

,

2 ــ علت به‌کارگیری نیروی بازنشسته علی‌رغم مخالفت وزارت اطلاعات به‌عنوان مسئول حراست وزارتخانه چیست و چرا علی‌رغم تذکرات دستگاههای نظارتی ایشان را حفظ کرده‌اید و در قبال دخالتهای گسترده ایشان در تخلفات اقتصادی و سوء استفاده‌های مدیریتی سکوت کرده‌اید؟

,

3 ــ توسعه فعالیت اقتصادی بنگاه‌های وابسته به جناب‌عالی در حوزه وزارت راه و شهرسازی چیست و نقش فرزند شما در قراردادهای وزارتخانه چه توجیهی دارد؟

,

4 ــ مسکن مهر را مزخرف اعلام کرده و مسکن اجتماعی که در سال اول وزارتتان جایگزین مسکن مهر اعلام نمودید هیچ‌گاه معرفی نشد. طرح جامع مسکن را هم متوقف و بخش مسکن را بلاتکلیف کردید.

,

5 ــ علت اینکه توافقات خرید هواپیما را مخفی انجام داده و متن توافق را حتی در اختیار کمیسیون عمران قرار ندادید، چیست؟

,

6 ــ علت اینکه در هیئت دولت به‌جای کار وزارتخانه به‌دنبال طرحهای حزب‌سازی هستید، چیست؟

,

7 ــ علت عدم شفافیت در قراردادهای شرکت فرودگاه‌های کشور و عدم نظارت بر فعالیتهای اقتصادی مدیران این شرکت چیست؟

,

8 ــ چرا بررسی سانحه آنتونوف 149 تهران ــ طبس را متوقف نمودید؟

,

9 ــ در خصوص 4 سانحه مرگبار هوایی و ریلی چه پاسخی دارید؟

,

10 ــ برای کشته شدن سربازان راکب اتوبوس در فارس چه پاسخی به جامعه دادید؟

,

11 ــ در تمام دنیا با سوانحی چون سقوط آنتونوف و قطار سمنان، مدیر مربوطه استعفا یا برکنار می‌شد اما شما در سانحه آنتونوف که با مجوز غیرقانونی رئیس هواپیمایی وقت فعالیت می‌کرد، رسماً از ایشان حمایت کردید و جلوی استعفای ایشان را گرفتید، چه پاسخی به افکار عمومی دارید؟

,

12 ــ کریدورهای بین‌المللی عبوری از ایران به‌دلیل عدم اقدام به‌موقع در کشورهای مجاور جایگزین شده و عملاً فرصتهای نسلهای آینده در حال از دست رفتن است، چه پاسخی دارید؟

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه