اخبار داغ

آخرین جزئیات سیل در رودبارجنوب؛

سیل، دارایی کشاورزان جازموریان را با خود برد/روستاها در بن بست سیلاب/ابتکار جالب روستاییان برای جلوگیری از سیل

سیل، دارایی کشاورزان جازموریان را با خود برد/روستاها در بن بست سیلاب/ابتکار جالب روستاییان برای جلوگیری از سیل
بارش سنگین باران در شهرستان‌ رودبار جنوب سبب طغیان رودخانه‌ها، جاری‌شدن سیلاب، بسته‌شدن بسیاری از محورهای مواصلاتی، آب‌گرفتگی معابر، وارد آمدن آسیب به منازل مسکونی خشت و گلی و قطعی برق و ارتباط مخابراتی برخی مناطق شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رودبار ما، اگرچه دیر، اما سرانجام رحمت الهی در شهرستان رودبارجنوب و شهر جازموریان باریدن گرفت. آن هم البته در شرایطی که میانگین بارندگی امسال نسبت به پارسال و میانگین بلند مدت فاصله چشمگیری داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رودبار ما,

اما این نعمت الهی با توجه به بی تدبیری مسئولان امر باعث شد در چند روز اخیر  دست رنج برخی کشاورزان این منطقه را با خود ببرد و به کشاورزی بخش جازموریان خسارت سنگینی وارد کند.

,

ارزیابی‌های اولیه از میزان خسارت وارد آمده به حدود نیمی از مزارع روستاهای چاهبید،پنگ و. نشان می‌دهد که تا روزگذشته کشاورزی  زیان زیادی را تجربه کرده است.

,

, ,

در پی بارندگی شدید روز گذشته همچنین در جازموریان بسیاری از منازل کپری نیز در روستاها زیر آب رفت وبرق بیشتر این روستاها قطع شد به گفته ساکنان برخی روستاهای جازموریان برق این روستاها تاکنون وصل نشده است.

,

, ,

مردم روستای پنگ  برای جلوگیری از ورود سیل به روستا ومنازلشان با یک اقدام ابتکاری شاخ وبرگ درختان را در مسیر سیل قراردادند و از جاری شدن سیل به روستا جلوگیری کردند.

,

, ,

با توجه به اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر تداوم بارندگی ها با شدت بیشتر از اواسط هفته جاری، نیاز بود مسئولان مربوطه برای جلوگیری از حوادث احتمالی کشاورزان کپرنشین در معرض خطر را به نقاط امن منتقل نمایند.

,

سیل  به منازل ، راههای ارتباطی،برق و کشاورزی برخی از مناطق شهرستان شهرستان رودبارجنوب و بخش جازموریان نیز آسیب وارد کرد.بنا به گفته فرماندار شهرستان سیلاب به بخشی از مزارع کشاورزی این شهرستان خسارت وارد کرده که مبلغ خسارت ها در دست بررسی است.

,

فرسودگی و نامناسب‌بودن محورهای مواصلاتی و معابر شهری و روستایی این نعمت و رحمت الهی را برای مردم جازموریان به زحمت تبدیل کرد و سبب مختل‌شدن زندگی بسیاری از مردم شد با وجود اینکه هر سال مشکلاتی در پی بارش باران در این شهرستان بوجود می‌آید باز هم شاهد اقدامات لازم از سوی مسئولان برای کاهش خسارت نیستیم.
عطا ناوکی گفت: بیشتر راه های روستایی که در اثر وقوع سیل  مسدود شده اند در بخش جازموریان از توابع شهرستان رودبار جنوب قرار دارند.

,
,

, ,

وی خاطرنشان کرد: راه ارتباطی منطقه زهکلوت به عنوان مرکز بخش جازموریان به روستاهای چاه ابراهیم، برجک، تکل حسن، چهار چاهی نیز بر اثر جاری شدن سیلاب مسدود است.

,

, ,

ناوکی تصریح کرد: عوامل امدادی و راهداری مشغول بازگشایی محورهای مسدود شده در شهرستان رودبار جنوب به دلیل بجاری شدن سیلاب هستند.

,

فرماندار رودبار جنوب گفت: متاسفانه اهالی این روستاها  ودیگر روستاها با جمعیت ۴هزار و۵۰۰نفر در بن بست سیلاب هستند وکشاورزی منطقه نیز خسارت قابل توجهی دیده است.

,

منطقه رودبار دارای محصولات ممتازی چون حنا، وسمه، مرکبات، ذرت ،هندوانه گوجه وانواع میوه وصیفی جات است.

,

شهرستان رودبار جنوب یکی از هفت شهرستان جنوبی استان کرمان است که در فاصله 330کیلومتری جنوب مرکز کرمان واقع شده است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه