اخبار داغ

استاد حوزه علمیه:

بالاترین سعادت برای انسان کسب رضایت و خوشنودی خداوند متعال است

بالاترین سعادت برای انسان کسب رضایت و خوشنودی خداوند متعال است
استاد حوزه علمیه گفت: رستگاری و فلاح از آن کسانی است که اعمالشان صحیح باشد و این اعمال را برای کسب رضای خدا انجام دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سهیل سنقر، حجت الاسلام حسین یاوری استاد حوزه علمیه در جمع طلاب، اساتید و کارکنان حوزه علمیه خواهران شهرستان سنقر با اشاره به سخنی از امام علی(ع) ابراز داشت: امام علی(ع) می فرمایند الاعجاب یمنع من الازدیاد بنابراین رذیله عُجب و خودپسندى سرچشمه رذیله هاى دیگر نیز نظیر تکبر مى شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سهیل سنقر,

 

وی افزود: کسى که خویشتن را مى پسندد هنگامى که در برابر دیگران قرار گرفت تکبر می ورزد و گاه گرفتار رذیله هاى خودمحورى و انحصارطلبى نیز مى شود، زیرا وقتى زیاد به خود معتقد شد، همه چیز را براى خود مى خواهد و در هر کارى خویش را محور مى بیند.

 

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: معالجه اجمالی عجب این است که انسان در خصوصیات ذاتی خود تامل کرده و به خودشناسی دست یابد، عجب اگر پیشرفت کند انسان را به کفر می کشاند بنابراین خداوند انسان را خطاب می کند که از چه رو کافر و ناسپاس است، مگر نمی داند از چه خلق شده است.

 

حجت الاسلام یاری تاکید کرد: معالجه تفصیلی رذیله عُجب به چند صورت است و مهمترین آنها تفکر در علل و عوامل به وجود آمدن عُجب است.

 

وی در ادامه تصریح کرد: اگر انسان به وسیله کثرت عبادت دچار عُجب شده باید در این تفکر کند که عبادت او بیشتر است یا شیطان و بداند شیطان با همه عبادتش بخاطر یک لحظه عُجب دچار هبوط و از بین رفتن اعمال خود شد.

 

این مسئول یادآور شد: اگر به وسیله نعمت دنیایی یا جایگاه اجتماعی دچارعُجب شده، خداوند قدرتمندتر و ثروتمندتر از او مانند قارون را هلاک کرده است.

 

استاد حوزه علمیه اظهار داشت: اگر عُجب به خاطر علم باشد و انسان خیال کند که با فراگیری چند اصطلاح از دیگران برتر است بداند اگر خداوند اراده کند با یک مریضی و یا ضربه ممکن است همه چیز را فراموش کند و اگر عُجب به خاطر نسبت های خانوادگی است آگاه باشد که در روز قیامت نسبت ها از بین می روند و اگر عُجب به دلیل قیافه و ظاهر است به این مطلب توجه کند که در حقیقت عالم، داشتن سیرت زیبا ارزشمند است.

 

حجت الاسلام یاوری با بیان اینکه بالاترین سعادت برای انسان کسب رضایت و خوشنودی خداوند متعال است افزود : رستگاری و فلاح از آن کسانی است که اعمالشان صحیح باشد و این اعمال را برای کسب رضای خدا انجام دهند.

,

 

وی افزود: کسى که خویشتن را مى پسندد هنگامى که در برابر دیگران قرار گرفت تکبر می ورزد و گاه گرفتار رذیله هاى خودمحورى و انحصارطلبى نیز مى شود، زیرا وقتى زیاد به خود معتقد شد، همه چیز را براى خود مى خواهد و در هر کارى خویش را محور مى بیند.

 

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: معالجه اجمالی عجب این است که انسان در خصوصیات ذاتی خود تامل کرده و به خودشناسی دست یابد، عجب اگر پیشرفت کند انسان را به کفر می کشاند بنابراین خداوند انسان را خطاب می کند که از چه رو کافر و ناسپاس است، مگر نمی داند از چه خلق شده است.

 

حجت الاسلام یاری تاکید کرد: معالجه تفصیلی رذیله عُجب به چند صورت است و مهمترین آنها تفکر در علل و عوامل به وجود آمدن عُجب است.

 

وی در ادامه تصریح کرد: اگر انسان به وسیله کثرت عبادت دچار عُجب شده باید در این تفکر کند که عبادت او بیشتر است یا شیطان و بداند شیطان با همه عبادتش بخاطر یک لحظه عُجب دچار هبوط و از بین رفتن اعمال خود شد.

 

این مسئول یادآور شد: اگر به وسیله نعمت دنیایی یا جایگاه اجتماعی دچارعُجب شده، خداوند قدرتمندتر و ثروتمندتر از او مانند قارون را هلاک کرده است.

 

استاد حوزه علمیه اظهار داشت: اگر عُجب به خاطر علم باشد و انسان خیال کند که با فراگیری چند اصطلاح از دیگران برتر است بداند اگر خداوند اراده کند با یک مریضی و یا ضربه ممکن است همه چیز را فراموش کند و اگر عُجب به خاطر نسبت های خانوادگی است آگاه باشد که در روز قیامت نسبت ها از بین می روند و اگر عُجب به دلیل قیافه و ظاهر است به این مطلب توجه کند که در حقیقت عالم، داشتن سیرت زیبا ارزشمند است.

 

حجت الاسلام یاوری با بیان اینکه بالاترین سعادت برای انسان کسب رضایت و خوشنودی خداوند متعال است افزود : رستگاری و فلاح از آن کسانی است که اعمالشان صحیح باشد و این اعمال را برای کسب رضای خدا انجام دهند.

,

 

وی افزود: کسى که خویشتن را مى پسندد هنگامى که در برابر دیگران قرار گرفت تکبر می ورزد و گاه گرفتار رذیله هاى خودمحورى و انحصارطلبى نیز مى شود، زیرا وقتى زیاد به خود معتقد شد، همه چیز را براى خود مى خواهد و در هر کارى خویش را محور مى بیند.

 

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: معالجه اجمالی عجب این است که انسان در خصوصیات ذاتی خود تامل کرده و به خودشناسی دست یابد، عجب اگر پیشرفت کند انسان را به کفر می کشاند بنابراین خداوند انسان را خطاب می کند که از چه رو کافر و ناسپاس است، مگر نمی داند از چه خلق شده است.

 

حجت الاسلام یاری تاکید کرد: معالجه تفصیلی رذیله عُجب به چند صورت است و مهمترین آنها تفکر در علل و عوامل به وجود آمدن عُجب است.

 

وی در ادامه تصریح کرد: اگر انسان به وسیله کثرت عبادت دچار عُجب شده باید در این تفکر کند که عبادت او بیشتر است یا شیطان و بداند شیطان با همه عبادتش بخاطر یک لحظه عُجب دچار هبوط و از بین رفتن اعمال خود شد.

 

این مسئول یادآور شد: اگر به وسیله نعمت دنیایی یا جایگاه اجتماعی دچارعُجب شده، خداوند قدرتمندتر و ثروتمندتر از او مانند قارون را هلاک کرده است.

 

استاد حوزه علمیه اظهار داشت: اگر عُجب به خاطر علم باشد و انسان خیال کند که با فراگیری چند اصطلاح از دیگران برتر است بداند اگر خداوند اراده کند با یک مریضی و یا ضربه ممکن است همه چیز را فراموش کند و اگر عُجب به خاطر نسبت های خانوادگی است آگاه باشد که در روز قیامت نسبت ها از بین می روند و اگر عُجب به دلیل قیافه و ظاهر است به این مطلب توجه کند که در حقیقت عالم، داشتن سیرت زیبا ارزشمند است.

 

حجت الاسلام یاوری با بیان اینکه بالاترین سعادت برای انسان کسب رضایت و خوشنودی خداوند متعال است افزود : رستگاری و فلاح از آن کسانی است که اعمالشان صحیح باشد و این اعمال را برای کسب رضای خدا انجام دهند.

,

 

وی افزود: کسى که خویشتن را مى پسندد هنگامى که در برابر دیگران قرار گرفت تکبر می ورزد و گاه گرفتار رذیله هاى خودمحورى و انحصارطلبى نیز مى شود، زیرا وقتى زیاد به خود معتقد شد، همه چیز را براى خود مى خواهد و در هر کارى خویش را محور مى بیند.

 

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: معالجه اجمالی عجب این است که انسان در خصوصیات ذاتی خود تامل کرده و به خودشناسی دست یابد، عجب اگر پیشرفت کند انسان را به کفر می کشاند بنابراین خداوند انسان را خطاب می کند که از چه رو کافر و ناسپاس است، مگر نمی داند از چه خلق شده است.

 

حجت الاسلام یاری تاکید کرد: معالجه تفصیلی رذیله عُجب به چند صورت است و مهمترین آنها تفکر در علل و عوامل به وجود آمدن عُجب است.

 

وی در ادامه تصریح کرد: اگر انسان به وسیله کثرت عبادت دچار عُجب شده باید در این تفکر کند که عبادت او بیشتر است یا شیطان و بداند شیطان با همه عبادتش بخاطر یک لحظه عُجب دچار هبوط و از بین رفتن اعمال خود شد.

 

این مسئول یادآور شد: اگر به وسیله نعمت دنیایی یا جایگاه اجتماعی دچارعُجب شده، خداوند قدرتمندتر و ثروتمندتر از او مانند قارون را هلاک کرده است.

 

استاد حوزه علمیه اظهار داشت: اگر عُجب به خاطر علم باشد و انسان خیال کند که با فراگیری چند اصطلاح از دیگران برتر است بداند اگر خداوند اراده کند با یک مریضی و یا ضربه ممکن است همه چیز را فراموش کند و اگر عُجب به خاطر نسبت های خانوادگی است آگاه باشد که در روز قیامت نسبت ها از بین می روند و اگر عُجب به دلیل قیافه و ظاهر است به این مطلب توجه کند که در حقیقت عالم، داشتن سیرت زیبا ارزشمند است.

 

حجت الاسلام یاوری با بیان اینکه بالاترین سعادت برای انسان کسب رضایت و خوشنودی خداوند متعال است افزود : رستگاری و فلاح از آن کسانی است که اعمالشان صحیح باشد و این اعمال را برای کسب رضای خدا انجام دهند.

,

 

,

وی افزود: کسى که خویشتن را مى پسندد هنگامى که در برابر دیگران قرار گرفت تکبر می ورزد و گاه گرفتار رذیله هاى خودمحورى و انحصارطلبى نیز مى شود، زیرا وقتى زیاد به خود معتقد شد، همه چیز را براى خود مى خواهد و در هر کارى خویش را محور مى بیند.

,

 

,

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: معالجه اجمالی عجب این است که انسان در خصوصیات ذاتی خود تامل کرده و به خودشناسی دست یابد، عجب اگر پیشرفت کند انسان را به کفر می کشاند بنابراین خداوند انسان را خطاب می کند که از چه رو کافر و ناسپاس است، مگر نمی داند از چه خلق شده است.

,

 

,

حجت الاسلام یاری تاکید کرد: معالجه تفصیلی رذیله عُجب به چند صورت است و مهمترین آنها تفکر در علل و عوامل به وجود آمدن عُجب است.

,

 

,

وی در ادامه تصریح کرد: اگر انسان به وسیله کثرت عبادت دچار عُجب شده باید در این تفکر کند که عبادت او بیشتر است یا شیطان و بداند شیطان با همه عبادتش بخاطر یک لحظه عُجب دچار هبوط و از بین رفتن اعمال خود شد.

,

 

,

این مسئول یادآور شد: اگر به وسیله نعمت دنیایی یا جایگاه اجتماعی دچارعُجب شده، خداوند قدرتمندتر و ثروتمندتر از او مانند قارون را هلاک کرده است.

,

 

,

استاد حوزه علمیه اظهار داشت: اگر عُجب به خاطر علم باشد و انسان خیال کند که با فراگیری چند اصطلاح از دیگران برتر است بداند اگر خداوند اراده کند با یک مریضی و یا ضربه ممکن است همه چیز را فراموش کند و اگر عُجب به خاطر نسبت های خانوادگی است آگاه باشد که در روز قیامت نسبت ها از بین می روند و اگر عُجب به دلیل قیافه و ظاهر است به این مطلب توجه کند که در حقیقت عالم، داشتن سیرت زیبا ارزشمند است.

,

 

,

حجت الاسلام یاوری با بیان اینکه بالاترین سعادت برای انسان کسب رضایت و خوشنودی خداوند متعال است افزود : رستگاری و فلاح از آن کسانی است که اعمالشان صحیح باشد و این اعمال را برای کسب رضای خدا انجام دهند.

,
,
,
,
, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه