اخبار داغ

استاد حوزه علمیه مطرح کرد؛

اهمیت رفتار عملی روحانیون در دعوت مردم به زندگی ایده آل/ اسلام زیباترین آموزه ها را در زمینه زندگی اجتماعی ارائه کرده است

اهمیت رفتار عملی روحانیون در دعوت مردم به زندگی ایده آل/ اسلام زیباترین آموزه ها را در زمینه زندگی اجتماعی ارائه کرده است
حجت الاسلام والمسلمین غیاثی کرمانی گفت: از گذشته های دور هرزمان روحانیت در جامعه حضور داشته، با رفتار عملی خود و برخورد های جاذبه دار شخصیتی، توانسته اند با عمل انسان ها را به حق و حقیقت دعوت کرده و مردم را به زندگی ایده ال ارشاد نموده و راه صحیح را به آنها نشان دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام والمسلمین  سید محمدرضا غیاثی کرمانی در گفتگو با ناب نیوز یکی مهم ترین نقش های روحانیت و حوزه های علمیه را فرهنگسازی و یا خط شکنی نسبت به فرهنگ های بیگانه در جامعه مطرح کرد و گفت: بسیار دیده ایم که در مسائل اجتماعی هرکجا که روحانیت حضور داشته اند، نتایج روشنی به بار آمده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ناب نیوز,

این استاد حوزه علمیه عنوان کرد: از گذشته های دور هرزمان روحانیت در جامعه حضور داشته، با رفتار عملی خود و برخورد های جاذبه دار شخصیتی، توانسته اند با عمل انسان ها را به حق و حقیقت دعوت کرده و مردم را به زندگی ایده ال ارشاد نموده و راه صحیح را به آنها نشان دهند.

,

وی بیان کرد: ما زیباترین بیانات وآموزه ها را درخصوص زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی در دین اسلام داریم که از این سه به عنوان حکمت عملی تعبیر شده است.

,

حجت الاسلام والمسلمین غیاثی کرمانی با اشاره به کتاب خواجه نصیرالدین طوسی اظهار داشت: خواجه نصیر کتاب خود را به دو بخش علمی و عملی تقسیم می کند که حکمت عملی شامل تهذیب نفس، تدبیر منزل و سیاست مدن به معنای زندگی اجتماعی است.

,

وی افزود: در بخش مربوط به زندگی اجتماعی نشان می دهد که چگونه انسان با افراد دیگر در روستا، شهر، کشور و حتی جهان خود زندگی کند یعنی چشم اندازی که اسلام برای زندگی اجتماعی مطرح می کند بسیار فراتر از یک زندگی روستایی یا شهری است بلکه جهانی فکر می کند.

,

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: وقتی این کتاب را مطالعه می کنیم می بینیم که در بخش دوم با عنوان تدبیر منزل با استناد به گفتارهای حکیمانه ائمه و رهبران معصوم به زیبایی یک خانه و خانواده الگو را معرفی می کند و سبک زندگی معصومین و زندگی جهانی را ارائه می دهد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه