اخبار داغ

بسته‌ی اشتباهات نماینده سلسله و دلفان در ماجرای استیضاح وزیر راه و شهرسازی

بسته‌ی اشتباهات نماینده سلسله و دلفان در ماجرای استیضاح وزیر راه و شهرسازی
پس‌گرفتن استیضاح آقای آخوندی توسط رستمیان نماینده مردم سلسله و دلفان ، بیانگر دو نکته‌ی مهمّ و دو خلاء در ارتباط با وی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  سفیر افلاک پس‌گرفتن استیضاح آقای آخوندی توسط آقای رستمیان، بیانگر دو نکته‌ی مهمّ و دو خلاء در ارتباط با ایشان است. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

نخست اینکه؛ به نظر می‌رسد که آقای رستمیان هنوز با کارکردهای قوه‌ی مقننه، وظایف کلان خود و جایگاه وکالت مردم به خوبی آگاه نشده‌اند و تا دیر نشده باید خود را با سیستم کلان کشور وفق دهند.

,

 دوم اینکه؛ ایشان از وجود مشاوران زبده و متعهد رنج می‌برد.

,

پیش‌فرضِ مدعا: در طرح دو ادعای فوق، یک پیش‌فرض در نظر گرفته شده است؛ از این قرار که آقای رستمیان در حیطه‌ی یکی از وظایف کلان خود، سلسله‌ای از اشتباهات را مرتکب شده است.  

,

حال باید به بررسی صحت این پیش‌فرض پرداخت و ادعای مطرح‌شده مبنی بر وجود دو ضعف در ارتباط با نماینده‌ی محترم را اثبابت نمود.

,

 

,

طرح استدلال/ اثبات فرضیه: در ماجرای مدنظر(استیضاح وزیر راه و شهرسازی) آقای رستمیان علّت امضای استیضاح را، عدم پایبندی مدیران وزارت راه و شهرسازی به تعهدات خود در قبال مشکلات حوزه‌ی انتخابیه عنوان کرده‌اند و سپس توضیح داده‌اند که چون آقای آخوندی تضمین‌های لازم را برای حل این مشکلات داده‌اند، مجاب به بازپس‌گیری استیضاح شده‌ام.

,

 در این‌جا به صراحت علّت امضای استیضاح، مسائل حوزه‌ی انتخابیه عنوان شده است، در حالی که وزرا متعلق به کل کشور هستند و استیضاح آنان زمانی معنا می‌یابد که در انجام وظایف کلان و ملّی کوتاهی کنند یا از خود ضعف نشان دهند.

,

 

,

مسائلی که به حوزه‌های انتخابه مربوط است، از طریق «سؤال از وزرا»، «تذکر کتبی و شفاهی» و راهکارهایی از این‌دست دنبال می‌شود نه از طریق استیضاح! پس این اولین اشتباه آقای رستمیان است که به «اصل استیضاح» بر می‌گردد.

,

 

,

خطای دوم آقای رستمیان، ماجرای جالب‌تری دارد! 

,

زمانی که نمایندگان مجلس، استیضاح آقای آخوندی را به خاطر ضعف در مسائل کلان کشور(حادثه‌ی قطار مشهد، بی‌توجهی به مسکن مردم، به کارگیری نیروهای بازنشسته در پست‌های کلیدی و...) در دستور کار داشتند، آقای رستیمان استیضاح خود را به خاطر مسائل حوزه‌ی انتخابیه پس می‌گیرد! درواقع ایشان استیضاح «ملّی» را به خاطر مسائل «شهرستانی» پس می‌گیرند! و این خطای دوم آقای رستمیان است.

,

 

,

خطای سوم ایشان، فرایند و روند بازپس‌گیری استیضاح است؛ یعنی افتادن در دامِ لابی‌گریِ طرف استیضاح‌شونده!  

,

 

,

موضوعی که آقای رستمیان از آن به «تضمین‌های لازم برای حل مشکلات حوزه‌ی انتخابیه» یاد می‌کنند، همان لابی‌گری است که وزارت راه و شهرسازی با نمایندگان انجام داده است و ایشان در آن گرفتار آمده‌اند!  

,

 

,

در لابی‌گری، هدف این است که هرکدام از نمایندگان، با اهرمی خاص از استیضاح پا پس بکشند؛ یکی با زد و بند سیاسی، دیگری با وعده‌های شخصی و نماینده‌ای دیگر با وعده‌ی حل مشکلات حوزه‌ی انتخابیه.

,

 

,

حال آقای رستمیان خود به صراحت پرده از این لابی‌گری بر می‌دارند. بنابراین نماینده‌ی محترم دلفان و سلسله، هم در اصلِ استیضاح دچار اشتباه شده‌اند، هم در پس‌گرفتن آن و هم در فرایند و روش پس‌گرفتن(تمکین به لابی‌گری).

,

 

,

 با توجه به اینکه خوشبینانه‌ترین حالتِ ممکن برای علّت این سلسله اشتباهات در نظر گرفته شد(آشنا نبودن نماینده با سیستم کلان کشور و نداشتن مشاوران متعهد)، ایشان باید چاره‌ای اساسی برای رفع این نقایص و کمبودها بیاندیشند.

,

 

,

البته خلاء مشاور زبده و متعهد، مسئله‌ای است که تا کنون به کرّات در ارتباط با ایشان احساس شده است.

,

 

,

آقای رستمیان فرد پُرکاری است که دغدغه‌ی رفع مشکلات حوزه‌ی انتخابیه را دارد؛ اما تا دیر نشده باید بدانند که داشتن این دو عامل به تنهایی کافی نیست.

,

 

,

ایشان باید یک سلسله‌اقدامات ریز و درشت را انجام دهند و به زنجیره‌ای از وظایف نمایندگی که در قبال آن سوگند یاد کرده‌اند عمل کنند، نه صرفاً به قطعاتی از این زنجیره. 

,

 

,

البته سخنان دیگری با نماینده‌ی محترم وجود دارد که به آینده موکول می‌شود...

,

 

,

 *احد شیرزاد|سفیر افلاک

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه