اخبار داغ

از سوی دستگاه های اجرایی استان اعلام شد؛

برنامه های پایتخت شور و شعور حسینی در فاطمیه دوم/ از برگزاری گفتمان های دینی تا اجرای نمایش بانوی نور در زنجان

برنامه های پایتخت شور و شعور حسینی در فاطمیه دوم/ از برگزاری گفتمان های دینی تا اجرای نمایش بانوی نور در زنجان
پایتخت شور و شعور حسینی همزمان با ایام فاطمیه برنامه های مختلفی را برگزار می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از  موج رسا; همزمان با ایام فاطمیه برنامه های مختلف مذهبی در استان زنجان برگزار شده است، مردم زنجان با حضور در تکایا، مساجد و حسینیه ها در سوگ دخت نبی مکرم اسلام اشک ماتم می ریزند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از , موج رسا;,  همزمان با ایام فاطمیه برنامه های مختلف مذهبی در استان زنجان برگزار شده است، مردم زنجان با حضور در تکایا، مساجد و حسینیه ها در سوگ دخت نبی مکرم اسلام اشک ماتم می ریزند.,

همزمان با ایام فاطمیه دوم برنامه های عزاداری در زنجان افزایش یافته و برنامه های مختلفی از سوی سازمان، ادارات و هئیت های مذهبی استان برگزار می شود.

,

 

,

*برگزاری 35 گفتمان دینی در زنجان

, *برگزاری 35 گفتمان دینی در زنجان,

"حجت‌ الاسلام فیروزعلی خسروی" رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زنجان از برگزاری گفتمان ‌های دینی با موضوع زندگی حضرت زهرا (س) و تبیین سبک و سیره ایشان در زنجان خبر داد و گفت:در سال جاری 35 گفتمان دینی در ایام فاطمیه دوم با هدف ارائه سبک زندگی فاطمی برگزار می شود.

,

وی با اشاره به اعزام 50 مبلغ در ایام فاطمیه به مناطق مختلف شهرستان زنجان، بیان داشت: روحانیون نیز در مناطق مختلف به تبیین و ترویج سبک و سیره زندگی فاطمی، رفع شبهات دینی مردم و همچنین پاسخگویی به آنها می پردازند.

,

خسروی با بیان اینکه نشست‌ های توجیهی و موضوعی و توزیع پوستر به مناسب ایام فاطمیه از دیگر برنامه های این ایام است، افزود: 30 دسته عزاداری نیز برنامه های متعددی را برگزار می کنند.

,

 

,

, ,

*حسینیه اعظم میزبان عزاداری فاطمی

, *حسینیه اعظم میزبان عزاداری فاطمی,

مدیر روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان نیز از برگزاری برنامه های عزاداری در روزهای یازدهم و دوازدهم اسفند ماه سال جاری در حسینیه اعظم زنجان خبر داد و گفت:این برنامه به مدت دو شب از ساعت 21 شب برگزار می شود.

,

شهامی بیان داشت: حجت ‌الاسلام علی متین مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان سخنران این مراسم است و مهدی رسولی و جلیل محمدی و سید مرتضی حسینی‌راد نیز مرثیه سرایی می کنند.

,

 

,

*اجرای نمایش و شعر خوانی در ایام فاطمیه

, *اجرای نمایش و شعر خوانی در ایام فاطمیه,

"ابراهیم قاسمی" معاون فرهنگی و قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به برگزاری ویژه برنامه شعرخوانی و سخنرانی در ایام فاطمیه، بیان داشت:در شهرستان ابهر نیز اجرای نمایش و شعرخوانی همزمان با ایام فاطمیه دوم از برنامه های پیش بینی شده است.

,

وی گفت: در شهرستان‌ های خرم ‌دره، طارم،ایجرود و خدابنده نیز برنامه‌های مناسبتی در قالب ویژه برنامه شهادت، عصرانه شعری و نمایش اجرایی می ‌شود.

,

این مسئول با بیان اینکه برنامه‌ های مختلف در بیش از 300 کانون فرهنگی و هنری مساجد استان برگزار می شود، افزود: تبیین سبک زندگی ائمه اطهار به ویژه بانوی دو عالم، حضرت فاطمه زهرا(س) از اهداف این برنامه است.

,

 

,

*برگزاری نشست سبک زندگی فاطمی در زنجان

, *برگزاری نشست سبک زندگی فاطمی در زنجان,

"فاطمه بدیعی"، معاون فرهنگی حوزه علمیه الزهرای زنجان نیز  از برگزاری نشست سبک زندگی  فاطمی به مناسبت ایام فاطمیه در حوزه علمیه الزهرای زنجان خبر داد و گفت: این نشست با حضور اساتیدی از حوزه علمیه قم و با هدف ارتقاء سطح علمی طلاب و دانش آموختگان نسبت به جایگاه علمی، سیره و سبک زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) برگزار می شود.

,

وی خاطرنشان کرد: مراعات اصل وحدت اسلامی و اتحاد بین مذاهب و تکیه بر مشترکات براساس منویات رهبری از دیگر اهداف برگزاری این نشست است.

,

معاون فرهنگی حوزه علمیه الزهرای زنجان با بیان اینکه همایش مبلغان به مناسبت ایام فاطمیه برگزار می شود،افزود: این همایش با حضور مبلغان خواهر در محل حوزه برگزار می شود. 

,

بدیعی با اشاره به اینکه در استان زنجان 53 مبلغ خواهر فعالیت می کنند، گفت: این مبلغان در مساجد، پایگاه های مقاومت بسیج، مدارس و دانشگاه ها برای پاسخگویی به شبهات دینی و تبلیغ دین حضور دارند.

,

وی افزود: به مناسبت ایام فاطمیه ویژه برنامه سوگواری و عزاداری در (12 اسفند) در حوزه علمیه الزهرای زنجان با حضور عموم بانوان برگزار خواهد شد.

,

 

,

, ,

*تئاتر مردمی بانوی نور برای نخستین بار در زنجان

, *تئاتر مردمی بانوی نور برای نخستین بار در زنجان,

محمدرضا اسماعیلی، رئیس حوزه هنری استان زنجان نیز با اشاره به برگزاری تئاتر مردمی بانوی نور به مناسبت  ایام فاطمه، اظهار داشت:این برنامه برای نخستین بار در زنجان با حضور هنرمندان زنجانی برگزار می شود. 

,

وی با اشاره به اینکه این نمایشنامه به قلم محمد باقر نباتی مقدم از نویسندگان مطرح کشوری نوشته شده است، خاطرنشان کرد: امیر نعمتی کارگردان این نمایشنامه است.

,

اسماعیلی ادامه داد: در این نمایشنامه زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) و فضایل اخلاقی ایشان به صورت تاریخی تا شهادت ایشان به روی صحنه می آید.

,

وی به ایفای نقش 40 بازیگر در این نمایش اشاره کرد و گفت: 60 نفر با عوامل اجرایی در این نمایش حاضر خواهند بود. 

,

اسماعیلی هدف از این برنامه را نشان دادن بخش های زندگی این بانوی بزگوار اعلام کرد و گفت: در بخش نمایش، پرداختن به زندگی ائمه سختی ها خود را دارد که می تواند گامی در معرفی شخصیت ایشان باشد.

,

به گفته رئیس حوزه هنری استان زنجان، توجه جدی مخاطب محوری در این نمایش مورد تاکید است و تلاش می شود همه مردم به تماشای این نمایش بیایند و 80 میلیون تومان برای اجرای این نمایش هزینه شده است. 

,

این مقام مسوول تصریح کرد: تئاتر مردمی بانوی نور از(8 اسفند) به مدت پنج روز در ساعت 19 در سالن هلال اکران می شود. 

,

اسماعیلی با اشاره به اینکه تئاتر مردمی بانوی نور امسال در سطح زنجان اجرا می شود و سنوات آینده در سطح ملی اجرا خواهد شد، گفت: امید می رود با تبلیغات مناسب و آماده سازی بستر مناسب، مردم از این نمایش استفاده کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه